Coronavirus and Fallas... is there a problem?

Dit is echt balen! Maar toch nog een vraag voor de experts hier: Is het nog wel mogelijk om zelf vuurwerk af te steken? Of kan er helemaal niks meer?

Wat een klote zooi. Vriend van me had vorige week besloten om niet meer mee te gaan. Gelukkig wilde iemand anders mee, dus nieuwe ticket geboekt omdat een simpele naamswijziging vrijwel even duur was. En dan nu dit... :bonk:

Dit kan toch niet.... een griepje mensen komop man...
Heel die bangmakerij gaat he-le-maal nergens over.

9 dagen in Valencia zonder enig vuurwerk..pfff

Als je nu nog denk dat het maar een griepje is dan leef je echt in een andere wereld.

Ik vermoed dat er nu een kettingreactie ontstaat. Nu zullen meer berichten komen dat ook de niet-officiele straat mascletà's ook gecanceld worden. Ben benieuwd wat o.a. Katwijk doet.

Ik lees nu ook dat de laatste keer Fallas werd gestopt was in 1940.
https://www.levante-emv.com/fallas/...-suspendidas-coronavirus-80-anos/1987808.html

Voor Transavia vluchten:

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn ticket niet meer gebruiken. Mag ik kosteloos mijn vlucht wijzigen of annuleren?
We hebben alle vluchten van en naar Verona en Bologna van 10 t/m 31 maart geannuleerd. Ook voeren we tijdelijk minder vluchten uit naar Pisa, Bari en Napels. Als jouw vlucht is geannuleerd, mag je die natuurlijk kosteloos omboeken.

Voor andere bestemmingen is er nu nog geen aanleiding om vluchten te annuleren. Verandert de situatie, bijvoorbeeld als BuZa een negatief reisadvies afgeeft, dan bekijken we dit opnieuw.

https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/

Als je nu nog denk dat het maar een griepje is dan leef je echt in een andere wereld.

Het is gewoon een simpel griepje, er gaan jaarlijks momenteel nog meer mensen dood aan de normale griep die er dan heerst, mensen met een zwak immuumsysteem.

Het is gewoon een simpel griepje, er gaan jaarlijks momenteel nog meer mensen dood aan de normale griep die er dan heerst, mensen met een zwak immuumsysteem.

Je leeft in een andere wereld, Enig idee wat er in italie gaande is ?

En china zet een complete lockdown in voor een simpel griepje... ?

Ja er gaan jaarlijks ook veel mensen dood aan griep maar SARS-Cov-2 is veel besmettelijker dan influenza en ook dodelijker, geef het even de tijd en dankzij onozele mensen die het bagatelliseren gaan we dik over dat jaarlijks aantal door "griep" heen.

zolang er maatregelen worden genomen kan het goed komen en dan is er wellicht niks aan de hand. Zeggen dat het niks voorstelt helpt dus absoluut niet.

613 doden in italie in zon korte tijd, zet dat maar eens tegenover een griepseizoen.

Het ergste griepseizoen in italie had zo'n 8 miljoen mensen die griep hadden gekregen, toen zijn er 30 doden gevallen....

Nou hoef ik het enorme verschil tussen 613 en 30 niet uit te gaan leggen toch ?

dus nogmaals HET IS GEEN GRIEPJE !

bronnen:
https://www.thelocal.it/20180119/italy-worst-flu-season-in-14-years
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Laatst bewerkt:
Je leeft in een andere wereld, Enig idee wat er in italie gaande is ?

En china zet een complete lockdown in voor een simpel griepje... ?

Ja er gaan jaarlijks ook veel mensen dood aan griep maar SARS-Cov-2 is veel besmettelijker dan influenza en ook dodelijker, geef het even de tijd en dankzij onozele mensen zoals jij die het bagatelliseren gaan we dik over dat jaarlijks aantal door "griep" heen.

zolang er maatregelen worden genomen kan het goed komen en dan is er wellicht niks aan de hand. Zeggen dat het niks voorstelt helpt dus absoluut niet.

Onozole mensen zoals ik?

Het zit wel diep hé jong, heb je je al ingegraven in je kamertje?

Gvd afgelopen jaar alles kunnen cancellen omdat mijn schoonvader overleed op..... ja je raad het niet 10 maart...en nu dit. Zwaar in dubio wat nu te doen ?? Stedentrip van maken en hopen op een beetje stoken of weer alles afzeggen.

Zwaar in dubio wat nu te doen ?? Stedentrip van maken en hopen op een beetje stoken of weer alles afzeggen.

Zit met hetzelfde dilemma...vlieg zelf met Transavia dus als ik niet ga ben ik dat geld sowieso kwijt. Die hebben niet zoals KLM een omboekregeling. Mijn Airbnb kan ik nog annuleren, raak dan alleen wel de servicekosten kwijt.

Onozole mensen zoals ik?

Nee ik raak niet in paniek maar ik erken wel de serieusheid van het probleem.

Mensen die het maar een griepje noemen terwijl de cijfers dat al totaal ontkrachten zijn dan ook een doorn in mijn oog.

Zit met hetzelfde dilemma...vlieg zelf met Transavia dus als ik niet ga ben ik dat geld sowieso kwijt. Die hebben niet zoals KLM een omboekregeling. Mijn Airbnb kan ik nog annuleren, raak dan alleen wel de servicekosten kwijt.

Owh ik meende dat je je tickets via Transavia met € 50 p.p per enkele reis nog kon omboeken. Dat kost ons dus € 200,-. En daarbij voor ons ook de service kosten voor Air bnb kwijt

Onozole mensen zoals ik?

dit soort onnozelheid kan ik slecht hebben eerlijk gezegd... lesl, hoe kan je het nu nog wegwuiven, en dan ook nog iemand persoonlijk aanvallen die de essentie verduidelijkt, of hij nu Laurence heet of niet... ik krijg er de kriebels van.
heb je enig idee waarom dergelijke maatregelen worden genomen?
- een noodfonds van 25 miljard vanuit de EU
- een compleet land in lockdown
en alle maatregelen op kleinere schaal?

Het is maar een simpel griepje?

Laatst bewerkt:
Wat ik wel zag is dat er op een uur van valencia nog een mascleta is in Gandia.
En aangezien fallas etc is gecaneld en dat niet. Bestaat er nog een kans dat ik eventueel toch ga en hopen dat die wel door gaan ? Op hoop van zege. En anders met vrienden kennisen in de stad een leuke tijd van maken (en low budget gaan)en dan als het weer doorgaat eventueel later die kant nog een x op te gaan of in oktober. (eventueel zelf denken zelf over cangas del negra) maar twijfel atm nog zwaar. Wat te doen wat te doen...........

dit soort onnozelheid kan ik slecht hebben eerlijk gezegd... lesl, hoe kan je het nu nog wegwuiven, en dan ook nog iemand persoonlijk aanvallen die de essentie verduidelijkt, of hij nu Laurence heet of niet... ik krijg er de kriebels van, eerlijk waar.

Weer ff beter lezen Joost.

Laurence maakt het in zijn bekende geheel eigen stijl direct wéér persoonlijk en speelt op de man, terwijl de beste man in kwestie gewoon zijn eigen mening geeft, die hij wel dan niet net als Laurence overigens deels van horen/zeggen/lezen heeft.
Of die eigen mening correct of incorrect is doordat de beste man minder op internet rondneust dan Laurence, zal door Laurence niet bestempeld behoren te worden als zijnde
‘onnozele’ mensen zoals jij’.

(Onderstaande is niet persoonlijk.)

Alles maar klakkeloos van internet en de media als een spons absorberen en dat vervolgens voor de volle waarheid aan te nemen, waarna het als zijnde dé volle waarheid verder te prediken, kan ook als zijnde ’onnozel’ (lees: naïef) worden bestempeld.

Back
Bovenaan