Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2018 / 2019

Bij de 1.5 minute spectacle box [Compound] van Rubro had ik ook een productiefout. Na de eerste cake stopte die er mee. Dus na cake 1 reservelont (van cake 4 dus, aangezien het compound was) aangestoken, maar hij stopte weer na cake 4. Toen maar cake 3 afgestoken door het lont vrij te maken, en na 3 minuten ging uit het niets cake 2 af. Heb ook het idee dat er een cake/effect niet klopte. Raar spul :bonk:

Eccentric shot van Evolution. Het lontje ging 3x uit. Toen besloten het resterende mini lontje eruit te trekken. Jammer dat die niet afging, prachtige dingen.

Reservelonten van de Return of the Phoenix gingen niet aan het einde van de cakes af waardoor een deel van mijn project helaas bleef staan.

Had er 4, alle 4 is losse projecten, en bij 1 ging inderdaad de reservelont niet aan.
10 minuutjes gewacht en los gehaald, want laatste cake had geen reservelont...

Voor de rest niets geks meegemaakt gelukkig!

Angel dust en Air benders van evo lijken wel heel andere uitwerking te hebben dan het product filmpje? Ik ben toch niet de enige die dit is opgevallen? :rolleyes:

Air Benders durf ik niet te zeggen maar Angel Dust komt inderdaad niet overeen met film. Daarna nog de Solar Storm geschoten en 1e cake toch echt anders uitgewerkt

Tropical Thunder star box XL klapte 1 cake uit elkaar, hij stopte daarna met schieten gelukkig. Maar alles was krom en kapot, dus doos is uit veiligheid te water gegaan.

Dragon box drie stopte na cake 2. Reservelont aangestoken en alleen cake 4 ging af. Er leek dus iets mis te zijn met cake 3

Heb ik gelukkig geen last van gehad, viel mij wel op dat bij alle 3 de dragon boxen de overgangen moeizaam verliepen. Pauzes van minimaal 2 seconde tussen de cakes is toch net iets te veel. Bij de andere Evo compounds minder last van. Limited edition 1 liep zelfs vlekkeloos door

Bij de Rumble in the Jungle gebeurde dit...

20181231_215949.jpg

Op de één of andere manier gingen alle bombettes na deze uitbarsting wel gewoon de lucht in.

Heavy legend 16 klapte bij de eerste schoten al uit elkaar.Best gevaarlijk want dit potje heeft lomp harde salutes.:bonk:

Alleen een cake uit het hardcore 4 assortiment van Vuurwerkmania ging niet aan en de Happy Thunder Q ging niet all at once, verder geen enkel foutje gezien.

Geen productie fouten dit jaar, maar wel slechte productie van de Red Dawn en Sky Hunter. Voor een 2 inch shell verwachte ik een groter en ronder effect. De Eccentric Shots, Shell Kit en zelfs de Junk (die een bombette heeft), waren vele malen beter. Jammer dat er op het succes van namen is geteerd die totaal niet meer hetzelfde product zijn.

Geisha zombie zone klapte nadat de helft was afgegaan spontaan uit elkaar. Dat was echt even schrikken. Foto volgt nog. Voor de rest ging alles xoals het hoorde

Epic Lights van Evo die zijn flapjes miste aan de onderkant, waar Kings Gold deze qel had. Epic Lights klemgezet tussen andere al afgeschoten producten mocht niet baten. Fijn bombettes koppen in de straat.

Veel te krachtig voor zo'n klein dingetje?

2 x cakes uit de brassilian box die omgingen na een dikke klap en die resterend alles liggend echoten. Geen buis kapot maar wel verschoven tubes.(?)

Megawillow,Meerdere rijen 1 klap afgegaan Nadat 1 bombette bleef hangen.

Ik zet altijd 2 palletranden op elkaar en zet daar het vuurwerk in. Dat was dit jaar dus een hele goede zet.

Potje van triggerdeal de little monster deed totaal niet wat het filmpje zei. Dat was jammer maar hij was alsnog wel mooi, en van een potje waar ik zo snel de naam niet van weet kwam de bombette niet omhoog dus die klapte op de straat, dat was even schrikken, rest van het potje ging wel goed. Verder alleen wat weigerende grondbloemen

Geen productie fouten dit jaar, maar wel slechte productie van de Red Dawn en Sky Hunter. Voor een 2 inch shell verwachte ik een groter en ronder effect. De Eccentric Shots, Shell Kit en zelfs de Junk (die een bombette heeft), waren vele malen beter. Jammer dat er op het succes van namen is geteerd die totaal niet meer hetzelfde product zijn.

Dit dus.....

Alles ging bij mij goed, alleen de puonding napalm ging niet echt in salvos en schoot af en toe wel erg laag. Maar geen grote problemen gelukkig!

Back
Bovenaan