Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2018 / 2019

Toch wel wat laag klappende bombettes gehad en een paar screamers van de Storm Chaser die vrij snel horizontaal gingen. Had de ruimte dus geen probleem verder.

Een flashing flowers die ik had schoot zowat als een all at once alles de lucht in. 3laatste schoten gingen over de grond alle kanten op potje daarna niet meer kunnen vinden was in ze geheel uit geklapt

Ik had 2 keer de spinnerz 2 colors, bij 1tje had ik een hele andere cake 4 erin

Ik had er 3 en bij eentje had ik hetzelfde. Zat bij jou dan ook toevallig ook het hoofd lont in het midden

Bij de andere 2 zat het hoofd lont wel gewoon aan de buitenkant. Waren allemaal 2018 versies

100s 30mm box Work of imagintion van vuurwerkdiscount die alles er in 10 seconden uitspoot, Compound hoeft dus ook niet altijd goed te zijn, wel lekkere chaos dat dan weer wel.

Beetje slechte kwaliteit video (niet zelf gefilmd helaas)

De Little John van de Export Feuerwerk lijn van GBV-Weco had tot 3 keer toe geen crackling tails. Het was dit jaar gewoon een romeinse kaars. Verder geen productiefouten gehad dit jaar.

Ik had er 3 en bij eentje had ik hetzelfde. Zat bij jou dan ook toevallig ook het hoofd lont in het midden

Bij de andere 2 zat het hoofd lont wel gewoon aan de buitenkant. Waren allemaal 2018 versies

Weet het niet heel zeker, maar weet wel dat ik batch 1 en een batch 2 had. Dat stond tenminste op de omdoos. Kon die laatste cake ook niet echt plaatsen.

Afwerking vd compound, belabberd doorgelont en loslatende cakes/lijm vd Skyline on Fire van het (vlaggenschip) van Evolution.

Een paar kleine dingen gingen fout.
Van mijn Rumble in the Jungle knalde er een bombette in de tube, gelukkig ging de box daarna wel op de normale manier door. Mijn Wings of darkness stopte er halverwege mee en mijn eerste Evo showtailsexemplaar weigerde helaas. De overige deden het gelukkig wel uitstekend.

Helemaal geen problemen gehad. Alle boxen en cakes deden het geweldig. Van te voren wel alle tubes goed gecontroleerd. Ook geen enkele cake die maar een weigering had. Geweldig. Heb het idee dat elk jaar de kwaliteit toch wel vooruit gaat. Controleren blijft echter wel heel belangrijk. Voorbeeld was de doos van de Mega Willows. Heb de doos een stukje kleiner gemaakt zodat de bombettes niet tegen de doos aan konden schieten.

Hier geen rare dingen mee gemaakt, enige onregelmatigheden waren een lager klappende bombette in de Double Backfire van Mania en 1 Happy Thunder Q had twee slome bombettes die wat later de lucht in gingen. Maar verder was alles perfect!

Heb je op voorhand de cakebox gecontroleerd op ingedeukte tubes?

Jazeker, daar ben ik altijd scherp op. Kan het misschien te maken hebben met een half afgebrokkelde kleistop? Bij het doorlonten en dus het verwijderen van de cakes uit de box viel bij 1 box van Vuurwerkmania een halve kleistop uit de tube. De box was uit 2017 dus droog, maar het was duidelijk dat deze erg vochtig was geweest. De klei leek daardoor ook aangetast. Ik weet alleen niet meer of dit bij deze box was die uit elkaar klapte.

Jazeker, daar ben ik altijd scherp op. Kan het misschien te maken hebben met een half afgebrokkelde kleistop? Bij het doorlonten en dus het verwijderen van de cakes uit de box viel bij 1 box van Vuurwerkmania een halve kleistop uit de tube. De box was uit 2017 dus droog, maar het was duidelijk dat deze erg vochtig was geweest. De klei leek daardoor ook aangetast. Ik weet alleen niet meer of dit bij deze box was die uit elkaar klapte.

is de stijglading er ook niet gewoon uitgevallen ?

Bij 1 van de 2 gravity's waren de laatste paar tubes niet afgegaan. Verder geen problemen gehad gelukkig.

1.2" Spinnerz 2 Colorz Vuurwerktotaal; Laatste cake was een totaal andere cake, dus zonder spinners, jammer! Voor 3kwart zeker een topbox hoor!

Bulldozer China Red; Eerste cake schoot all at once! Denk dat dit niet de bedoeling was! Desalniettemin vond ik dit een supergave box, zelfs met cake 1 foutje!

De Zero Tolerance LTD box van Rubro. Een van de laatste tubes schoot helaas los en vloog zo over de grond. Was een vrij linke situatie...

is de stijglading er ook niet gewoon uitgevallen ?

Nee, alleen het onderste deel van de kleistop was afgebrokkeld. Ik denk dat nog ongeveer de helft over was en deze dichtte nog steeds de onderkant hermetisch af. Alles zat verder nog gewoon op zijn plaats.

Back
Bovenaan