Hier gelukkig geen problemen gehad, afkloppen.
Wel had de Rubro Event Tsunami box geen automatisch doorlontsysteem en viel de burst wel mee (niet wat ik ervan had verwacht wat betreft burst). De effecten waren gewoonweg top, maar door een betere burst zou de spreiding veel beter zijn geweest.
Gevaarlijk topic in mij ogen....voor de niet vuurwerkvriendelijke meekijkers onder ons....
Dit geeft weer voer tot negatieve discussie.
We moeten niet bang zijn om openlijk te schrijven hoe we producten hebben beleefd en wat er wellicht verkeerd ging. In mijn ogen laten we met dit jaarlijks terugkerende topic van VWBE zien aan buitenstaanders die wellicht meelezen, maar ook aan IL&T en politie dat we met onze omstanders, familie en onszelf alleen maar het beste voor hebben wat veiligheid betreft en dus laagknallende boeketten, mijnen, ontploffende producten, weigeraars, enzovoorts, melden aan andere mede liefhebbers en indirect ook aan importeurs zodat zij er iets aan kunnen doen. Tevens kun je alleen via deze weg eventuele producten met jaarlijks terugkerende productieproblemen herkennen.
Topic en reacties geheel terecht en volkomen logisch naar mijn mening dus. Ten allereerste vanwege de veiligheid, je wilt anderen en jezelf niet in gevaar brengen en ten tweede omdat vuurwerk niet bepaald goedkoop is en wij een zekere mate van kwaliteit mogen verwachten.
Ik zeg het al jaren: hardhandig neerzetten van cakes, gooien met kartonnen, op de kop zetten, op de zijkant zetten = klappers in de tube.
Veel te veel winkeliers gaan hier laks mee om en gooien ermee in het rond alsof het kisten bananenn zijn.
Ik heb zelf tijdens de verkoopsperiode een cake moeten weigeren omdat de tubes op elkaar geperst zaten.
Verkoper lachte ermee en gaf me toch een nieuwe, zei hem duidelijk dat die bombettes nooit uit dit blok konden knallen.
Ze geven er geen ruk om kan ik je vertellen, verkopen ze gewoon aan de volgende.
Moest ik jou zijn: haal het bovenste papier van de 2 cakes weg en neem een foto van de binnenkant van de tubes.
Kijk of er hoogteverschillen zijn of je iets raars ziet, normaal gezien moet je een rond kartonnetje zien met een gaatje in.
Zie je ingedeukte tubes?
Hoor je onderaan kruit schuiven?
Dat wat je zegt zal vast wel gebeuren. Al helemaal door die late leveringen en alle haast waarmee alles de bunkers in moet. Dat is natuurlijk geen vrijbrief om er ruw mee om te gaan, mensen betalen voor vuurwerk natuurlijk goed geld.
Wat betreft op zijn zij plaatsen, als je dat rustig doet is er toch niet zo heel veel aan de hand?
Ik kan mij voorstellen dat sommige dingen in de containers ook op hun zij moeten omdat het er anders niet meer in past.
Schiet hier al jaren cakes op deze manier, en is nog nooit fout afgelopen. Zoals op het einde te zien is toen ik de cake naderhand nog bekeek, was een hele rij naar onder geschoven, waardoor ie waarschijnlijk wegsprong, net zoals Cornel aangaf. Maar goed, ik sla extra veiligheidsoverwegingen nooit af natuurlijk!
Misschien een idee de volgende keer gewoon wat potgrond zakken van een paar liter te kopen en dan om die waaiercakes (schuin aflopende zijden) te plaatsen? Geeft weer extra steun en abrorbeert ook wellicht destabiliserende krachten (vibraties). Heb ik ook wel eens gedaan. Niet met waaiercakes, maar wel met normale vierkante en rechthoekige exemplaren.