Consumentenvuurwerk is nu officieel een Traditie!

Ja maar als mensen eenmaal hun standpunt hebben houden ze daar toch vaak aan vast
laat ze lekker.Wij zijn in iedergeval weer een stap dichterbij om de traditie
in ere te houden.

Geweldig nieuws om december mee te beginnen! We zijn nu goed op weg om deze prachtige dag te houden. En wat heerlijk voor alle vuurwerk haters dat dit er nu is, teken dat er toch naar de vuurwerkliefhebbers wordt geluisterd en dat het een Nederlandse traditie is!

Geweldig!
Welgemeende complimenten naar BCN en iedereen die zich hier voor inzet.

En nu allemaal veilig en bewust omgaan met alleen legaal vuurwerk :D

Heel goed nieuws dit! Complimenten aan de inzet van de heren achter dit initiatief! :thumbsup:

Het bereik is groot, media pakt het op, eindelijk!

Ook interessant om te zien hoe bepaalde media het oppakt, geen belangrijk item, maar "overig" terwijl zij een bericht over illegaal vuurwerk bovenaan plaatsen incl. een poll. Geeft maar aan hoe de media werkt en hoe onafhankelijk en objectief het allemaal is. :wink:

Heel goed nieuws dit! Complimenten aan de inzet van de heren achter dit initiatief! :thumbsup:

Het bereik is groot, media pakt het op, eindelijk!

Ook interessant om te zien hoe bepaalde media het oppakt, geen belangrijk item, maar "overig" terwijl zij een bericht over illegaal vuurwerk bovenaan plaatsen incl. een poll. Geeft maar aan hoe de media werkt en hoe onafhankelijk en objectief het allemaal is. :wink:

Vind het persoonlijk zeer kwalijk dat de NOS hier klaarblijkelijk helemaal niks mee doet. Laat duidelijk zien dat ze zo hun eigen agenda op dit punt hebben.

Super nieuws dit!

Hoe gaat de toekomst, de komende jaren, eruitzien op het gebied van verbieden of aanpassen en al dat soort onnozelheden omtrent de vuurwerktraditie?

Dus concreet gezegt wat geeft deze uitslag, vuurwerktraditie een feit, ons in de toekomst?

Ook voorpagina nieuws op o.a. Telefgraaf.nl.
Natuurlijk veel reacties van "lezers" veel positieve reacties maar (uiteraard) ook weer een hoop negatieve reacties... zo voorspelbaar.

Ik hoop dat dit onze hobby weer wat meer zekerheid biedt voor de toekomst (lees: de komende jaren!)

wat dag je van stukje van rtl4 dan of wel terecht is dat het op lijst staat en die mensen die negatieve reacties er bij haha maar zijn de voor al die ouwe mensen die geen leven hebbe en van boomknuffelaars :thumbsdown:

Ook voorpagina nieuws op o.a. Telefgraaf.nl.
Natuurlijk veel reacties van "lezers" veel positieve reacties maar (uiteraard) ook weer een hoop negatieve reacties... zo voorspelbaar.

Ik hoop dat dit onze hobby weer wat meer zekerheid biedt voor de toekomst (lees: de komende jaren!)

164 reacties waarvan de helft negatief is...verder geen woorden aan vuil maken niet de moeite.

164 reacties waarvan de helft negatief is...verder geen woorden aan vuil maken niet de moeite.

hahaha jaa ze zijn pist off ze hadde dit niet verwacht daarom :droolthum:holland: na nu nog eve wachte wat die arno mee aankomt als tegen reactie en ze boomknuffelaars

haha geweldig nieuws dit!
maar ik moet het allemaal nog maar zien van hoe en wat de komende tijd.
maar dit is sowieso zeer goed nieuws natuurlijk! :cool:

Even advocaat van de duivel spelen:

Wie laat er allemaal vanaf nu al het illegale vuurwerk liggen en gaat voor 100% consument?
Dus ook geen matten en nitraten en andere knallers meer uit België?

Ik steek mn hand vast op :bye:

Even advocaat van de duivel spelen:

Wie laat er allemaal vanaf nu al het illegale vuurwerk liggen en gaat voor 100% consument?
Dus ook geen matten en nitraten en andere knallers meer uit België?

Ik steek mn hand vast op :bye:

Met vuurwerk uit België is niet zoveel mis lijkt me?Zeker niet met de nieuwe regels straks in 2017.
Steek zelf in ieder geval geen knalvuurwerk meer af.Ben er klaar mee en focus me ook volledig op sier.

Super nieuws dit!

Hoe gaat de toekomst, de komende jaren, eruitzien op het gebied van verbieden of aanpassen en al dat soort onnozelheden omtrent de vuurwerktraditie?

Dus concreet gezegt wat geeft deze uitslag, vuurwerktraditie een feit, ons in de toekomst?

De plaatsing op de inventaris van het cultureel en immaterieel erfgoed zorgt er voor dat er blijk word gegeven aan het feit dat de traditie nog steeds spring levend is. En hopelijk creeërd het mogelijkheden om een gezonde discussie aan te gaan waarin voor- en tegenpartijen constructief met elkaar zoeken naar oplossingen voor de knelpunten die de samenleving ervaart.

Ondanks de plaatsing is consumentenvuurwerk helaas nog steeds te verbieden, maar het word wel een stukje lastiger.:D

Met vuurwerk uit België is niet zoveel mis lijkt me?Zeker niet met de nieuwe regels straks in 2017.
Steek zelf in ieder geval geen knalvuurwerk meer af.Ben er klaar mee en focus me ook volledig op sier.

Helemaal gelijk in, 2017 was ik even vergeten. Als iedereen zich nou eens zo op zou stellen, geen knalvuurwerk meer, dan zou het probleem gewoon opgelost zijn. :D

Ik denk namelijk dat dit de weg is, een einde maken aan knalvuurwerk, wat is jullie mening?

Knalvuurwerk ben ik ook niet meer van, vond dat vroeger toch wel leuk maar nu niet meer op mijn 18e. Geef mij maar cakes, zowel knal als sier.

Back
Bovenaan