Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Hier ook. Ik heb er geen geduld voor om dit af te wachten. Maar zo werkt het nou eenmaal in de politiek.
Hopen op goed nieuws, al spelen veel factoren hierbij een rol.

Hoop dat dit goed gaat komen en we gewoon op straat staan 31 December met goedgekeurd vuurwerk!
Zo niet, dan wens ik de gehele handhaving veel succes de komende jaarwisseling.

Heb er vertrouwen in dat dit een goede uitslag zal zijn voor ons. Hopelijk zal dat ook aanslaan bij wat winkels en durven ze het weer aan om te gaan verkopen. Het zijn maar saaie maanden zo, tijd voor acties en activiteit hier.

Inderdaad, ik heb er ook vertrouwen in en hoop dat er op 8 juni meer duidelijkheid is over de 31ste. Natuurlijk komt de anti-vuurwerk lobby met allerlei onzin argumenten waarom een verbod nodig is, maar ik denk dat we deze lobby ook niet groter moeten maken dan het in werkelijkheid is. Als ik Gizmo75 goed begrijp zou in principe een meerheid tegen een verbod moeten zijn....en daarbij heeft de afgelopen jaarwisseling wel duidelijk gemaakt wat het Nederlandse volk er van vindt...kortom: ik heb er wel vertrouwen in

In principe is VVD, CDA, PVV, BBB, JA21, Van Haga, FVD bij elkaar al 77 zetels.
Ik ga er van uit dat Omtzigt en SP ook wel tegen gaan stemmen. Dat is 87.
Als D66 ook tegen gaat stemmen heb je 111 stemmen tegen het voorstel.

Mwa ik heb geen stress of zenuwen erover. Het is de onzekerheid die speelt omdat winkeliers vragen in mijn regio of ik in december kwam opbouwen van een showroom en vind het triest dat ik niet kan antwoorden van ja is goed. Maar merkte wel aan de betreffende verkopers dat zij ook positief zijn en dat het wel goed komt. Maar dat onzekerheidsgevoel mag van mij wel weg.

@Typmyp inderdaad dat gevoel heb ik ook wel en herken me er zelf ook in, dat ook ik de lobby misschien groter maak dan dat het werkelijk is.

@RandomDaniel bedankt voor je post en ga er ook vanuit minimaal dat 77 zetels tegen het verbod is. Maar 111 klinkt net iets beter.

Ik merk wel nou ik @Gizmo75 volg ook beter gestemd ben dan dat ik was en zie het ook weer positiever.

1 ding weet ik wel heel zeker, heb veel zin in O&N dit gevoel heb ik niet eerder gehad. Ik hoop van harte dat ik spoedig bestellen kan bij 3 winkels. Want die winkels maken dat goede gevoel af al is het maar een bestelling.

In principe is VVD, CDA, PVV, BBB, JA21, Van Haga, FVD bij elkaar al 77 zetels.
Ik ga er van uit dat Omtzigt en SP ook wel tegen gaan stemmen. Dat is 87.
Als D66 ook tegen gaat stemmen heb je 111 stemmen tegen het voorstel.

Ik hoop dat het 111 stemmen tegen wordt. Dat maakt de kans kleiner dat het op korte termijn weer wordt ingediend. Maar Groen Links en PVDD kennende zal die hoop wel niet reëel zijn.

als GL en PVDA samen gaan heb je een nog groter probleem, zeker als die door het eerste effect op de verkiezingen een keertje in het kabinet komen

SP is ook dubbeltje op z'n kant trouwens

als GL en PVDA samen gaan heb je een nog groter probleem, zeker als die door het eerste effect op de verkiezingen een keertje in het kabinet komen

SP is ook dubbeltje op z'n kant trouwens

Waarom is dat een probleem. Laat GL en PvdA mogelijk samen gaan. De aantal zetels blijven het zelfde met als pluspunt het linkse blok wordt verkleind, als ze op die manier het linkse blok verkleinen, En zo gaat links stukje bij beetje naar de knoppen. Eerst maar is kijken 11 juni dan hebben ze een congres/referendum en wat hun achterban wil om te fuseren. Maar volgens mij gaat het om de eerste kamer, kan het mis hebben.

Heel simpel mochten ze nog gaan fuseren prima. Hebben ze over 3 jaar weer verlies in zetels in de 2de kamer dan is links al flink ingeperkt want dan ben gewoon zetels kwijt. Daar zit het gevaar juist want er is geen PvdA meer en geen GL maar dan moeten ze wel flink verliezen.

En dat allemaal eigenhandig gedaan door de partijen zelf. Er kleven bij een fusie ook risico's aan. En dat kan in het voordeel uitpakken bij ze, maar ook in het nadeel.

Omdat GL al antivw is en PvdA halfomhalf dus grootste kans dat je dan een grote centrumlinks antivw partij hebt die, als ze slim een goeie lijsttrekker kiezen, zomaar een termijn een factor van betekenis kunnen worden.

Ja oké dat is wel waar, maar is het niet al zo dat de PvdA voor een verbod is inmiddels. Want ik zie GL trekjes bij ze eb lopen hard achter GL aan.

Maar de risico's zijn echter wel enorm als het zetels verliest kan dat niet meer worden opgevangen. Het kan ook zijn voordeel hebben. Ik zie het meer van paniek omdat ze beide vorig jaar hebben verloren. Laat ze het linkse blok kleiner maken kwa zetels maakt het niet veel uit. Laat ze beide links afbreken.

Ik snap verder het verhaal en moet grotendeels je gelijk geven omdat het ook een scenario is. Maar moeten links ook niet groter maken dat het is, want ookal zullen ze fuseren, er zou weinig gaan veranderen. Het enige wat er gebeurd in het linkse blok is het word kleiner daar komt verandering in. Dat is gewoon 1 linkse partij minder.

Heb er vertrouwen in dat dit een goede uitslag zal zijn voor ons.

Dat zou best kunnen.

In het Europees parlement zijn ze inmiddels al druk bezig met de voorbereidingen van de pandemie in het najaar.

Een politicus neemt het liefst beslissingen waar hij geen verantwoordelijkheid moet voor afleggen.
Daarom ook dat ze een "pandemie" als deze maar al te graag misbruiken om agenda's door te drukken.

Dus bestaat er een kans dat ze de freaks, de sector en HVLV rustig in slaap wiegen met dit debat.
Wetende dat we in het najaar weer met stokjes in onze neus zitten en boosters geïnjecteerd krijgen.

Dus als dit een goede uitslag zal zijn voor ons, moeten we toch alert blijven.
Ik denk dat ze dit bij HVLV wel beseffen.

De agenda om onze hobby te verpesten loopt al jaren, en in meerdere landen.
Dus oplettendheid is aangeraden.

En probeer aan de mensen met weinig hersenen duidelijk te maken dat je voor een kuchje of een hoestje geen PCR moet afleggen.

Je genereert alleen maar valse cijfers en je straft er jezelf mee.

Stop met deze belachelijke PCR testen en we kunnen op 31 december gewoon knallen.

Dat zeg ik, geloof niet meer in corona. Eerst alles weer mogen en daarna alles weer op slot gooien.

Inderdaad als die pandemietjes nou is stopten met testen dat zou zeker een hoop schelen.

Maar ikzelf ga me er niet meer druk om maken slecht voor het hart sowieso. En knallen gebeurd toch wel.

Heb niks gemist afgelopen jaar ik werdt wakker 31-12-2021 en zag de doos. Topspul en knallen maar. Miste de verkoop niet eens door de sfeer in België. Maar de straat maakte het af met afsteken.

Maar ik geloof niet dat dit weer gebeuren gaat door corona. Want als dat wel zo is, dan hebben we ieder jaar een probleem. In de zomer mag alles, in de winter mag niets. Daarom denk ik ook dat ze de boel gewoon open houden. Maar goed november is een maand daar moet je zeker rekening mee houden absoluut.

Mensen laten we ff positief zijn…..ik weet dat dat lastig is maar de stemming had ook al negatief kunnen zijn en waren we al direct klaar deze week.
Ze zullen heus iets nieuws uit de hoge hoed proberen te toveren de komende maanden maar dit pakken die galbakken van links niet meer van ons af…..in deze ellendige tijd toch iets positiefs…….voor hoelang?dat moeten we afwachten.

Ik ben het eens met @Bizzy1. Halen corona er ook constant bij. Maar ik val ook niet in slaap. Links heeft waarschijnlijk verloren en natuurlijk gaan ze het weer op iets anders gooien.

Er waren er al een aantal op de forum waren er al klaar mee. En las ook mee en zag dat velen het verbod er wel zou komen. Probeerde ze op een positieve lijn te krijgen maar tegelijkertijd snap ik ook hun punt wel. Ik had het ook geschreven, het leek er wel op dat als er iets positief was, omgebogen werd naar negatief. @Gizmo75 verrade het ook wel een beetje eigenlijk en RTL heeft het vandaag bevestigd uit rondgang.

Maar inderdaad dit pakken de galbakken van GL en PvdD ons niet meer af. Dit was zeer welkom en verrassend nieuws en niemand rekende erop omdat we ingesteld stonden op woensdag.

Maak een wenslijstje na deze week en maak er iets positiefs van. Probeer niet aan corona te denken maar aan wat kan dit mogelijk een mooi jaar worden.

RTL bedankt voor het nieuws.

HVLV en concorten ook bedankt, jullie waren tenslotte in Den Haag om te strijden tegen ze, mag ook niet ongemerkt blijven. En hebben voorlopig een goed resultaat te pakken.

Het lezen van het bericht op RTL nieuws doet mij goed. Eindelijk goed nieuws. Anders dan al dat gezeik over dat alles maar verboden moet worden, en dit, zus, en zo niet meer kan omdat het niet meer van deze tijd is. Kappen met die onzin.
Ik ben blij dat ik mijn budget nog niet opgemaakt heb aan andere dingen.
Hoop dat we snel kunnen bestellen en ons kunnen verheugen op een ouderwets Oud En Nieuw
Ik heb met name de voorpret vanaf september al 2 jaar heel erg gemist.:wink:

Back
Bovenaan