Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Spinner

VWC lid
Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod!

Ondanks dat deze jaarwisseling met een vuurwerkverbod eentje was vol illegaal vuurwerk, toegenomen schade aan eigendommen en een blijvend hoog aantal gewonden door vuurwerk is er een internetconsultatie online verschenen op overheid.nl met een wetsvoorstel omtrent een permanent vuurwerkverbod. Dit betekend kort gezegd dat er een nieuwe wet klaar ligt waarover de overheid de mening van burgers, bedrijven en maatschappelijk organisaties wil weten

Hoe deze mogelijke wetswijziging plots zo concreet is geworden waardoor deze getoetst dient te worden op overheid.nl is ons een raadsel. Dit helemaal na de afgelopen twee onrustig verlopen jaarwisselingen met een vuurwerkverbod.

Desalniettemin betekend dit code rood en dat wij vuurwerkliefhebbers, toeschouwers, winkeliers, importeurs, en iedereen die van mening is dat Nederlands consumenten siervuurwerk niet moet verdwijnen hier nu op moet reageren! Houd je bericht netjes, draag zoveel mogelijk onderbouwde argumenten aan en omschrijf de impact die dit verbod op jouw en je omgeving heeft.

https://www.internetconsultatie.nl/vuurwerkverbod/b1

We moeten laten merken dat dit siervuurwerkverbod geen oplossing is! Dit heeft heel Nederland deze jaarwisseling tenslotte zelf mee mogen maken! Straf niet de gezinnen, families, buren en vrienden die graag verantwoord van siervuurwerk genieten maar denk in oplossingen en pak de relschoppers aan! Geen siervuurwerkverbod! #Laatonsvieren

W T F? Uit welke hoed komt dit opeens? Welke mensen zijn hiervoor verantwoordelijk en waar komt dit vandaan? Iemand verstand hoe zoiets als dit werkt en of dit vaker gedaan wordt?

Joh dit is gewoon bekokstoofd in het nieuwe regeerakkoord door het kabinet. Niets meer niets minder.

lag al op planken he niks nieuws dat verbod kot er echt wel nu ales is al voor uit bedacht

Een aantal linkse partijen was een tijdje geleden al gestart met de voorbereidingen voor deze wet volgens mij. Niets nieuws in dat opzicht. De vraag is wat er met dat wetsvoorstel gaat gebeuren.

Het verbod staat net zoals deze plandemie geplanned. Wil je vw blijven afsteken zul je op meer paarden moeten wedden:België Duitsland Polen en het onder de toonbank circuit. Het is bijzonder hoe weinig mensen het grotere geheel niet zien. Als je realist bent weet je dat het totaal verbod er binnen nu en 3 jaar wel zeker is. In het ergste geval Europees verbod. Totale controle van de staat is het uitgangspunt met zo min mogelijk plezier en kosten, maar wel blijven prikken met je prik stempelkaart. Ik raad iedereen aan vroeg naar bels te gaan om in ieder geval iets te hebben. Ik heb sterke bedenkingen of dit soort acties überhaupt zoden aan de dijk zetten.

Ik heb de reacties eens een beetje door zitten lezen op dit wetsvoorstel op de website van de overheid. En bijna iedereen reageert er negatief op. Wordt er überhaupt wat met de reacties gedaan?

leuk die volksvertegenwoordigers. jammer dat toevalig meerdere van hun niet even letterlijk dood neervallen aan corona of zo. Pak het import van illegaal beter aan. En niet het legale. Ze lieten nu al zien totaal geen zicht op het illegale circuit te hebben. En of dat snel veranderd. Waarschijnlijk niet.

Het is mij al heel lang duidelijk dat het verbod er hoe dan ook moet komen.We zullen het moeten doen met de Mask Singer en de overige shit waar ik als Nederlander totaal geen plezier aan beleef. Misschien overdrijf ik maar ik voel het op dit moment zo.

Gereageerd. Als je (snel) wil reageren mag je mijn reactie ook gebruiken:

Veilig siervuurwerk voor consumenten moet toegestaan blijven. Letterlijk iedereen vindt dit mooi, het is goed voor de economie en het zorgt voor minder handel in illegaal siervuurwerk. Mensen die tegen 'vuurwerk' zijn, bedoelen eigenlijk dat ze tegen explosieven zijn. Illegale knallers laten mensen schrikken en zorgen voor schade, maar zoals het woord al zegt is dit al verboden. Het is jammer dat voor deze explosieven de benaming 'vuurwerk' gebruikt wordt, want onwetende mensen denken hierdoor ten onrechte dat goedgekeurd consumentenvuurwerk voor schade en schrik zorgt. Steek geld in het voorlichten van mensen over hoe ze legaal vuurwerk kunnen onderscheiden van illegaal vuurwerk en zet nog meer in op het aanpakken van illegale handel.

leuk die volksvertegenwoordigers. jammer dat toevalig meerdere van hun niet even letterlijk dood neervallen aan corona of zo. Pak het import van illegaal beter aan. En niet het legale. Ze lieten nu al zien totaal geen zicht op het illegale circuit te hebben. En of dat snel veranderd. Waarschijnlijk niet.

Ik denk dat mits je de komende jaren vw wilt afsteken de illegale markt de enige redding zal zijn. Het is een totale chaos die men alleen denkt op te lossen door een totaal verbod. Mocht de illegale handel een goede aanpak hebben zodat alle handelaren gestopt zijn dan volgt de legale markt als die al niet verboden is. Conclusie geef je troefhand nooit zomaar bloot vooral niet als het linkse kartel en zooitje in den haag zomaar kan beslissen op een totaal verbod.

Het is al eerder gezegd door bepaalde personen. Het verbod is niet specifiek op illegaal maar op al het vuurwerk. Bewijs? Kijk naar het cat 1 die afgelopen jaar weer is aangescherpt!!!!!

Die consultatiewet gebruikt allemaal cijfers van de jaarwisseling vorig jaar, maar toen was het toch al verboden?

Gadverdamme wat een misselijk makend volk is dat toch..
Ik ben hun zo spuug zat!! Kunnen we daar ook gelijk wat aan doen??
Godskolere het was al billen knijpen elk jaar maar dit is toch weer wat jongens..
Elke keer weer opnieuw proberen ik walg van die lui..
Een oud en nieuw voor iedereen maar ondertussen je eigen wil er doorheen persen terwijl volgens mij een aantal dagen geleden Nederland heeft gesproken naar mijn mening! HVLV krijgt het bijzonder druk dit jaar ben ik bang, en ik ik hoop dat er in de politiek nog meer mensen zoals van der plas zich hard maken en de wetswijziging/voorstel zo van tafel vegen misschien onder het motto dat een verbod niet te handhaven valt en er anders alleen maar “narigheid” binnenkomt.
Hoe bedoel je ik ben gelijk chagrijnig..

Ik had mijn reactie ook bij de berichten in de media geplaatst, maar ook nog even in deze post over de internetconsultatie

--

Ik zit de stukken bij de Internetconsultatie even snel te scannen en wat blijkt. Ze (GL, PvdD, auteur artikel) liegen weer dat ze barsten. In het nieuwsbericht staat dit:

"Het was eerst de bedoeling van de twee partijen om het vuurwerk uit de zwaarste categorie (F3) te verbieden en in de categorie daaronder (F2) nog wat toe te staan. Maar op advies van de Raad van State maken ze er nu toch een verbod op ál het F3- en F2-vuurwerk van. De Raad waarschuwt dat het anders heel lastig handhaven is voor de politie. Als de partijen hun zin krijgen, mogen consumenten straks alleen nog het lichtste vuurwerk afsteken."

De RvS reageerde op het eerder voorstel uit maart 2020 met: "In verband met deze opmerkingen
adviseert de Afdeling het voorstel niet in behandeling te nemen, tenzij het is aangepast."

Dit betekent dus niet dat als de eerdere uitzondering van de indieners van het voorstel voor bepaalde soorten F2 alsnog wordt gewijzigd in een algeheel verbod op F2 (en F3, dat de Raad van State dit verbod adviseert. Nee, het is een voorwaarde van de Raad van State om het voorstel alsnog in behandeling te nemen! Het neemt enkel de onduidelijkheid in het eerdere voorstel weg. Wat er daarna mee het voorstel gebeurt is de volgende stap, een positief of negatief advies. Waarna het naar de Tweede Kamer gaat.

Back
Bovenaan