COBRA 3 - BLACKPOWDER (Dutch market)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heey Karol de kans dat deze volgend jaar wel op de markt komt is zeker aanwezig!
Wel in een toelaatbare uitvoering!
Nee dat heeft geen effekt met betrekking vsn de uitwerking.
Maar wel van het Labeltje.

Ze zien er leuk uit, maar gezien de prijs op het gebied van Nederlands vuurwerk, gaat dit hem denk ik niet worden...

Ik vind dat een bedrijf als di blasio elio hier niks te zoeken heeft. Laat je overprijsde knallers lekker in z'n waarde en kom er niet mee naar de legale markt. Wat wij zoeken is een maximale knal en prijs zo als de royal thunder en de black thunder. Niet oversized.. gewoon de grote wat nodig is. Niemand zit te wachten op een paar dynamiet staven met een knal wat maximaal te bereiken is met blackpowder. En ze zullen vast wel goed zijn vergeleken met een rotje. Zo wat.. europese makelij is te duur voor het gene wat er gevraagt voor kan worden. Je moet juist zo laag mogelijke kostprijs hebben door een goedkoper product te produceren en een zelfde knal te laten krijgen. Daar verdien je als nederlandse importeur en winkelier veel meer mee. Het is maar uiteindelijk een rotje daar moet je over na denken. Geen flash knaller.

Een rotje heeft zo'n 0.45 gram blackpowder, en ik geloof dat het maximale toegestane 4 gram is. Dus dat je niks meer dan rotjes kunt produceren ben ik het niet mee eens. Met een goede stevige huls en goede kwaliteit BP is best mogelijk een redelijke knal te behalen! Daar is inderdaad ook een grotere huls voor nodig.

~Leendert97

4 gram??jammer dat nog niemand dat geprobeerd heeft om de grens op te zoeken om het verschil te kunnen zien naast de pruttelprut.

Ik vind dat een bedrijf als di blasio elio hier niks te zoeken heeft. Laat je overprijsde knallers lekker in z'n waarde en kom er niet mee naar de legale markt. Wat wij zoeken is een maximale knal en prijs zo als de royal thunder en de black thunder. Niet oversized.. gewoon de grote wat nodig is. Niemand zit te wachten op een paar dynamiet staven met een knal wat maximaal te bereiken is met blackpowder. En ze zullen vast wel goed zijn vergeleken met een rotje. Zo wat.. europese makelij is te duur voor het gene wat er gevraagt voor kan worden. Je moet juist zo laag mogelijke kostprijs hebben door een goedkoper product te produceren en een zelfde knal te laten krijgen. Daar verdien je als nederlandse importeur en winkelier veel meer mee. Het is maar uiteindelijk een rotje daar moet je over na denken. Geen flash knaller.

Ik denk dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan bij het grote publiek. Misschien niet bij de freaks, maar dat is ook maar een kleine percentage van wat met oud en nieuw vuurwerk koopt.

Een rotje heeft zo'n 0.45 gram blackpowder, en ik geloof dat het maximale toegestane 4 gram is.

~Leendert97

Meen dat de Europese CE/richtlijn wel spreekt over 4 gram BP in Cat 2 BP bangers (zo even uit mijn hoofd).

MAAR, de RACT heeft als beperking maximaal 2,5 gram staan voor knalvuurwerk. En er zijn overigens al wel knallers op de NL markt met 2 tot 2,5 gram, echter is de kwaliteit daarvan nog niet 'opmerkelijk' te noemen.

Sterker nog, in categoie 2 buskruitknallers mag zelfs 6 gram buskruit en wanneer categorie 3 buskruitknallers zijn toegestaan 10 gram. Dus er is zeker wel wat mogelijk.
Ben benieuwd hoe lang er nog aan die RACT wordt gehouden, want het blijft een feit dat dit volgens de EU-normen niet mag. De RACT stelt nog beperkende eisen aan de EU-eisen en dat mag niet. Alleen cateogieën of bepaalde typen vuurwerk compleet verbieden.
Maar ookal is er alleen 2,5 gram buskruit toegestaan, dan nog kan er een goede knaller komen. Als ze bijvoorbeeld gewoon liftpowder/pulverone van cakes erin gooien.

Laatst bewerkt:
Heb het even uitgezocht:
Knalvuurwerk mag 2,5 gram zwart kruid bevatten.
Misschien is het een idee om er een singleshot van te maken?
Dan is dit toegestaan:
Cat. 2:
25 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan
Cat. 3:
40 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan

stel hij gaat door de keuring maar waar kan ik het dan kopen ? want ik wil hem wel heel graag

Je moet zowieso een jaar wachten dus tijd zat om dat uit te zoeken. En geloof maar dat het hier op het forum echt wel bekend wordt gemaakt hoor waar deze dan verkocht gaat worden!!

Je moet zowieso een jaar wachten dus tijd zat om dat uit te zoeken. En geloof maar dat het hier op het forum echt wel bekend wordt gemaakt hoor waar deze dan verkocht gaat worden!!

Eigenlijk wilde we dit geheimhouden om ze zo lekker allemaal zelf op te kopen ;)

Nee, de een van eerste plekken waar je te horen gaat krijgen waar ie verkocht wordt is toch echt hier.

Sorry geen zin om te zoeken:) maar wat was ookal weer de regel hoe hard een "rotje" mag knallen? Er staat me iets bij van 120 db maar op welke afstand gemeten, weet ik niet:D

Sorry geen zin om te zoeken:) maar wat was ookal weer de regel hoe hard een "rotje" mag knallen? Er staat me iets bij van 120 db maar op welke afstand gemeten, weet ik niet:D

Volgens mij 120db op 10 meter afstand in open veld volgens de regels van de EU.
Althans dat is wat ik een keer gelezen heb.

Dat is dan nog nooit bereikt. Ik vraag me af of de oude twister knal van gbv hierbij in de buurt komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan