COBRA 3 - BLACKPOWDER (Dutch market)

Status
Niet open voor verdere reacties.
helaas geen Cafferata dealer bij mij in de vbuurt, niet dat ik weet tenminste.

Royal thunder schijnt ook goed te zijn.
Misschien zit er een Royal fireworks dealer bij je in de buurt.

O ja als je ze koopt, dan moet je ze wel drogen op de verwarming.
Ze zijn net zo nat als een zeem als je ze koopt en dan knallen ze echt slecht.

Royal thunder schijnt ook goed te zijn.
Misschien zit er een Royal fireworks dealer bij je in de buurt.

O ja als je ze koopt, dan moet je ze wel drogen op de verwarming.
Ze zijn net zo nat als een zeem als je ze koopt en dan knallen ze echt slecht.
Dat kan ik beamen. Toen ik ze vorig jaar kocht waren ze werkelijk zeiknat. Maar 3 dagen op de kachel doet wonderen. Ik heb ze vergeleken met Spanish crackers van cafferrata de Royal thunder klinkt harder maar da's mijn ervaring.:wink:
Ontopic.
We gaan het volgend jaar wel zien. Persoonlijk verwacht ik niet veel van de Dutch Cobra:rolleyes:

Ik snap de ophef niet zo. Dit wordt weer een prul ding zoals al die andere knallers zoals de Cobra 15.0, Vlinders en al die zooi. Groot en duur maar het knalt vooral voor geen meter. Dit zal veel verkocht worden komend jaar en daarna hard op zijn retour gaan. Die Cobra 15.0 zullen dit jaar ook een stuk minder verkocht gaan worden omdat iedereen het er wel over eens is dat het rotzooi is. Je kunt in dit land voor knal nog steeds het beste gewoon single shots kopen of een cake. Of grondbloem met knal maar die zijn eruit las ik een paar post hierboven van GBV. Knal in Nederland is niets en zal nooit wat worden

Karol, je vergeet 1 cruciaal ding:
De vorige items profiteerden enkel van de naam 'cobra', 'nitraat', etc.

Het gaat hier om een daadwerkelijke Di Blasio Elio knaller, gemaakt voor de Nederlandse markt (en Europese landen waar geen flash in een grondknaller is toegestaan).
Er valt binnen de wettelijke grenzen zeker nog een hoop te halen, mits de juiste kwaliteit grondstoffen wordt toegepast en het productieproces goed is. De grootste limiet zit hem in de dB die hier zijn toegestaan. Zonder flash is er echt wel iets leuks te doen :wink:

Karol, je vergeet 1 cruciaal ding:
De vorige items profiteerden enkel van de naam 'cobra', 'nitraat', etc.

Het gaat hier om een daadwerkelijke Di Blasio Elio knaller, gemaakt voor de Nederlandse markt (en Europese landen waar geen flash in een grondknaller is toegestaan).
Er valt binnen de wettelijke grenzen zeker nog een hoop te halen, mits de juiste kwaliteit grondstoffen wordt toegepast en het productieproces goed is. De grootste limiet zit hem in de dB die hier zijn toegestaan. Zonder flash is er echt wel iets leuks te doen :wink:

Ik begrijp je enthousiasme, dat heb ik ook maar ik ben weer bang dat we bedrogen uitkomen. Waarom zou "de" Di Blasio Elio het wel kunnen? Iedereen dient zich aan de wet te houden en hun buskruit zou niet veel beter zijn dan andere net als karton en klei wat gebruikt wordt. Ik ben bang dat dit juist weer een knaller wordt met een mooi label, er prachtig uit ziet maar net zo slecht knalt als de rest.

Ook de test zijn leuk maar als je midden in de zomer een rotje afsteekt knalt die ook harder dan op oudjaarsdag. Voor het gevoel, maar ik wacht verder rustig af en zal ze zelf ook zeker kopen

...Die Cobra 15.0 zullen dit jaar ook een stuk minder verkocht gaan worden omdat iedereen het er wel over eens is dat het rotzooi is...

Geloof mij maar dat deze ook dit jaar volop verkocht wordt!! Je redeneert als Freak en dat begrijp ik, maar wij Freaks zijn maar een beperkt gedeelte van de markt. Dit soort artikelen worden niet voor ons ontwikkeld maar vooral voor de "gewone" consument. En die vinden alleen de looks al prachtig!! Wij hebben er vorig jaar bij Huisman voor gekozen om heel duidelijk te vermelden dat het juist om de looks gaat maar de knal uiteraard binnen de gestelde regels moest vallen en niet vergeleken kan worden met de illegale variant. Dan is iedereen nog steeds nieuwsgierig naar de knal maar koopt dan zo'n artikel wel met de juiste verwachting. Wij hebben dan ook alleen vooral enthousiaste reacties gehad!!

Jij werkt in een winkel dus dan zal je bepaalde dingen beter weten dan de rest op dit forum, maar ik weet zeker dat de freaks echt wel meer kopen dan een half procent op de markt. Het percentage freaks is eigenlijk ook hoger dan je denkt. Er zijn ook zat freaks die gewoonweg niet ( actief ) deelnemen aan fora. Ook kopen tegenwoordig vele freaks in per karton en dat zal een gewone consument nooit doen. Wij als freak zijnde kopen ook gewoonweg veel meer dan de normale consument. We kopen alleen niet over prijsde producten waarvan we weten dat het voor geen meter knalt. En de meeste freaks kopen natuurlijk ook illegaal en zullen dan liever voor dat geld wat leuke knallertjes uit Belgie kopen of via het illegale circuit. Ik snap verder wel dat deze knaller in dit opzicht meer worden verkocht aan de gewone consument dan aan de freaks.

Om een bovenstaande vraag nog te beantwoorden: Als je de hardste grondknaller uit Nederland zoekt zou ik voor de Black Spanish cracker gaan. Deze word verkocht bij Caferata dealers. Het kost 4,95 voor 48 stuks en deze klappen nog best lekker. Als je echt hardere klappen wilt, dan moet je voor Single shots gaan. Deze zijn tot 2 gram gevuld met Flash powder, terwijl de black spanish cracker gevuld is met 2 gram Black powder.

Verder moeten we pas kijken hoe deze cobra gaat presteren en wat de prijs is als de knaller daadwerkelijk op de markt komt/is. Er zal hier moeilijk over te speculeren zijn aangezien er nog geen 1 echt super goede buskruit knaller op de Nederlandse markt is gekomen. En daarbij moeten we wel in ons hoofd houden dat Di blasio elio garant staat voor super dikke kwaliteit. voor zowel voor de gehele knaller als het kruit wat er in verwerkt word. Dus doen jullie het reken werk zelf. Ik zie het wel rond die tijd.

En de meeste freaks kopen natuurlijk ook illegaal en zullen dan liever voor dat geld wat leuke knallertjes uit Belgie kopen of via het illegale circuit
Juist daarom denk ik dat die "nog geen 0,5%" wel klopt. Ook de freaks die niet op forums actief zijn zijn naar België of Duitsland geweest, hebben grote illegale blokken, shells etc. Daar gaan de duizenden euro's aan op, niet aan overprijst Nederlands vuurwerk. Hier in de buurt en waar ik ook kom zie ik heel veel illegale blokken. Het beeld van een grote stapel legale cakes wat je hier op deze site vaak ziet is niet realistisch, maar dat is ook logisch. Mensen die echt vet vuurwerk hebben zetten er geen foto's van op internet, dus zie je vooral foto's van mensen die bergen legaal vuurwerk hebben.

Wij hebben er vorig jaar bij Huisman voor gekozen om heel duidelijk te vermelden dat het juist om de looks gaat maar de knal uiteraard binnen de gestelde regels moest vallen en niet vergeleken kan worden met de illegale variant.
Ik heb even gezocht naar "Huisman vuurwerk". Is dit wat je bedoelt met dat duidelijk vermelden of gaat het hier om een andere Huisman?
24 vlinder bommen, snoeihard knalgeweld in een doosje!
http://www.huismanvuurwerk.nl/spanish-bomb-xl

Laatst bewerkt:
Ik heb even gezocht naar "Huisman vuurwerk". Is dit wat je bedoelt met dat duidelijk vermelden of gaat het hier om een andere Huisman?

Dat is behoorlijk tegenstrijdig inderdaad :p
Maar het is de productomschrijving van Rubro zelf, staat ook in het producttopic: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?27913-Spanish-bomb&p=499375&viewfull=1#post499375
dus dat is niet helemaal eerlijk.
Gizmo bedoelt dat er in de winkel wel verteld werd dat ze qua knal niet vergelijkbaar zijn met de illegale knallers, om teleurstellingen te voorkomen.

Scherp!! Op onze website staan de standaard teksten van onze leveranciers, daar komen we verder niet aan. Overigens staat er niets raars in die tekst toch? In bijna elke leveranciers-omschrijving van een knalartikel staan kreten als "superhard", "superknal", "megaknal", "hardste knal", enz. Ik herinner mij nog teksten zoals de "super harde muggenscheet"... :)

Ik doelde echter op de klanten bij ons in de showroom. Ca. 90-95% van onze bestellingen van gewone consumenten vinden plaats in onze winkel of nadat ze onze winkel eerst hebben bezocht en in die 5 a 6 weken dat onze showroom open was waren de Spanish Bombs, Cobra's en Boxen de 3 meest besproken onderwerpen. De meest gestelde vraag over deze artikelen was: "Hee, dat is toch illegaal?" De meest gestelde 2e vraag: "Gaat het dan wel zo hard als illegaal?" Zoals gezegd leggen we dan duidelijk uit dat het juist om de looks gaat maar de effecten uiteraard binnen de gestelde regels moeten vallen en niet vergeleken kan worden met de illegale varianten. Dan is iedereen nog steeds nieuwsgierig maar koopt dan zo'n artikel wel met de juiste verwachting.

Wij hebben dan ook geen klachten ontvangen. Meer bevestigende reacties zoals "ze gingen inderdaad zachter dan de illegale" of "leuke knal en vette looks ook al is het een gewone knal". We hadden zelfs reacties waarbij mensen vonden dat ze harder gingen dan ze verwacht hadden, maar dat zal dan vooral in de beleving zitten denk ik.

Maar goed, ik vind het leuk om hierover te vertellen maar het lijkt me beter om hier on-topic te blijven en het weer over de Cobra 3 BP te hebben!!

Ik doelde echter op de klanten bij ons in de showroom. Ca. 90-95% van onze bestellingen van gewone consumenten vinden plaats in onze winkel of nadat ze onze winkel eerst hebben bezocht en in die 5 a 6 weken dat onze showroom open was waren de Spanish Bombs, Cobra's en Boxen de 3 meest besproken onderwerpen. De meest gestelde vraag over deze artikelen was: "Hee, dat is toch illegaal?" De meest gestelde 2e vraag: "Gaat het dan wel zo hard als illegaal?" Zoals gezegd leggen we dan duidelijk uit dat het juist om de looks gaat maar de effecten uiteraard binnen de gestelde regels moeten vallen en niet vergeleken kan worden met de illegale varianten. Dan is iedereen nog steeds nieuwsgierig maar koopt dan zo'n artikel wel met de juiste verwachting.

Die balans kan je alleen dit jaar opmaken en dan ook nog niet helemaal gezien de crisis maar als je vorig jaar 1000 pakjes verkocht hebt en dit jaar 1500 pakjes was het een succes wordt dit jaar het 600 dan is het geen succes, natuurlijk wordt de crisis dan aangehaald.

Ik vind het al wat voorbarig om te zeggen dat dit product al een succes is. Dus de legale vlinders en nitraten. Dit jaar maar eens afwachten

En deze Cobra 3 wordt toch ook voor de Freaks gemaakt dan. Iemand die geen verstand heeft van vuurwerk die gaan op teksten af van Snoeihard en die weet niet wat een Cobra is vlinder of Nitraat

@gizmo75 Ik vind het goed dat je goede informatie geeft aan klanten, maar ik begrijp dat de klanten dus eerst lezen dat het bommen zijn, en pas als ze om opheldering vragen te horen krijgen dat het toch geen bommen zijn. De tekst mag van de leverancier zijn, maar staat wel op jouw website. Dat je dan eerlijk zegt dat het niet zo hard gaat vind ik een vanzelfsprekendheid. Het alternatief zou zijn om keihard te blijven liegen tegen je klanten. Als je je wil onderscheiden van andere winkels zou je teksten over vlinderbommen niet op je site moeten zetten; dan ben je ècht eerlijk.

Bedankt voor jullie opbouwende kritiek! Tja, als we op onze website teksten gaan aanpassen komen de productomschrijvingen weer niet overeen met de teksten in de folders of webshops van de leveranciers. Uniformiteit speelt daarin wat ons betreft een hele belangrijke rol. En alleen voor ons gaan ze dat echt niet aanpassen. Dergelijke oneliners horen nu eenmaal bij productverkoop, ongeacht of het vuurwerk of iets anders is, en zullen denk ik altijd blijven bestaan...

En Karol: de Cobra heeft de afgelopen jaren zoveel media-aandacht gekregen dat waarschijnlijk veel meer mensen dan dat jij denkt weten wat dat is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan