COBRA 3 - BLACKPOWDER (Dutch market)

Status
Niet open voor verdere reacties.

3xh

VWC lid
Beste Liefhebbers en kruitfanaten ik heb een mededeling.

Een tijdje terug heb ik een Sample gekregen van een (Nieuwe) Nederlandse importeur.
Het gaat om een Cobra 3 buskruit versievoor de Nederlandse markt.
Het is de Bedoeling dat deze in 2013 of 2014 tekoop is in ons landje.
Let wel: Deze knaller is gemaakt Door DBE (Blasio ellio) in opdracht van deze nog niet nader te noemen importeur.
De knaller zal herkenbaar zijn aan de Nederlandse gebruiksaanwijzing en aan de Nederlandse vlag.
Helaas mag ik nog niet bekend maken wie hoe of welke importeur deze op de markt gaat brengen.
Later volgd meer info!

e9ih.jpg

Ut is net een echte:p

m6y0.jpg

En een mooi stevig stopje aan de onderzijde.

Uiteraard is deze knaller zeer mooi en goed van kwaliteit zoals europese kwaliteit hoort te zijn.

Wat waren mijn bevindingen tijdens het testen..?
De lont was erg stevig en lang.
De huls en Label mooi strak zoals je gewent bent van DBE.
Dan de knal:..
De knal was erg goed voor de Nederlandse Markt..
Ik vond de knal redelijk vergelijkbaar met een Nitraat/Silver cracker.
Extreem Luid voor Nederlandse begrippen!
Ik hoop en denk dat deze nieuwe knaller de behoefte na illegaal vuurwerk doet afnemen.

En natuurlijk het beloofde Filmpje:cool:

Artikel: COBRA 3 BP/knal vuurwerk
Productnaam: COBRA 3 BP
Aantal: 5 stuks per verpakking (pakje)
Effect: Rood gekleurde bengaalse vlam gevolgd door een luide knal.
Aantal grammen: 2.0 gram Buskruit (van zeer goede kwaliteit) en +/-5gram voor de vlam.
Adviesprijs: Nog niet bekend.
Bron: Vuurwerkland- Mag nog niet bekend gemaakt worden.
Meer info volgd

uiteraard begrijp ik dat dit artiekel stof zal doen opwaaien!
Hou dit toppic/discussie dan ook netjes

HELAAS ZAL DEZE KNALLER NIET VERKOCHT GAAN WORDEN IN ONS LAND!!

Laatst bewerkt:
Wow!:shocked:
Als dit echt een knaller wordt gelijk aan een silvercracker met een goede vlam dan gaat dit misschien wel de knaller worden van het jaar! Ik koop dan sowiezo wel een paar pakjes als ik ze kan krijgen.

Ik weet niet wie er achter dit idee zit maar Blasio ellio produceert alleen maar top kwaliteit knallers! Als dit op de NL markt komt dan moet dit de beste knaller van NL worden.

Alleen wat ik gevaarlijk hieraan vind is dat het namelijk hetzelfde label heeft als een flash cobra knaller. Illegaal en legaal vuurwerk is bijna niet meer van elkaar te onderscheiden.

Ben erg benieuwd, ik hoop dat dit een goeie grond knaller gaat worden. Ook hoop ik dat de diegene die dit vuurwerk gaan verkopen goed voorlichting gaan geven.

Op de Spielwarenmesse in Nürnberg begin dit jaar hebben wij met de dames en heren (we kunnen ons vooral de dames herinneren :wink:) van Di Blasio staan praten over deze buskruit-variant en dat ze op zoek waren naar een Benelux-importeur die ze toen nog niet hadden. Goed om te lezen dat het ze toch gelukt is want er waren vooral terughoudende reacties van NL-importeurs!!

Geweldig nieuws voor ons liefhebbers natuurlijk! Alleen zie ik nou de krantenkoppen al weer voor me: "Grote zorgen om legale Cobra"...word er bij voorbaat al moe van. Word een gezeik van jewelste met die mediamalloten. Moet nog zien dat dat deze leuke knaller niet de kop gaat kosten.

Geweldig nieuws voor ons liefhebbers natuurlijk! Alleen zie ik nou de krantenkoppen al weer voor me: "Grote zorgen om legale Cobra"...word er bij voorbaat al moe van. Word een gezeik van jewelste met die mediamalloten. Moet nog zien dat dat deze leuke knaller niet de kop gaat kosten.

Ik hoop ook dat er eindelijk verbetering komt en dat dit product gewoon toegelaten wordt. Maar inderdaad het kopje legale cobra zo sterk als een handgranaat zie ik ook alweer in de krant te komen staan. Hoop dat het doorkomt!

Ik wil wel even melden dat deze knaller een Nederlandse gebruiksaanwijzing gaat bevatten en een duidelijke nederlandse vlag!
Waarschijnlijk zal er ook Bp (wat voor blackpowder staat) achter de 3 gedrukt staan.
Ik was iig erg verrast!

Ik las laatst wel wat over de Cobra BP'S. maar hier is nog een filmpje van de tests hiervan.
Deze zijn allemaal zonder vlam, komt er voor nederland een andere versie zoals op jouw video te zien is 3xh?

Na mijn weten komt de Nederlandse versie gewoon met vlam!.
Ik denk dat dit juist het product uniek maakt voor de Nederlandse markt.
Het is door DBE gemaakt voor een Nederlands bedrijf na hun wensen.
En daar behoord de vlam bij!

Na mijn weten komt de Nederlandse versie gewoon met vlam!.
Ik denk dat dit juist het product uniek maakt voor de Nederlandse markt.
Het is door DBE gemaakt voor een Nederlands bedrijf na hun wensen.
En daar behoord de vlam bij!

Vindt ik ook!.
Want die BP'S zonder vlam zijn best suf, niet de naam cobra waardig.
De vlam maakt het de cobra. Ken niet wachten tot de verkoopdagen dat deze juweeltjes in de bunkers liggen (mits alles doorgaat). Kartonnetje ervan zou wel leuk zijn :p

Ben erg benieuwd of deze knaller aan alle strenge Nederlandse eisen voldoet,

Ik hoop dat we deze 31 december lekker kunnen stoken!

Of deze knaller op de markt kom heb ik me twijfels over . Puur omdat het lijkt op de echte cobra . Ik kan me nog goed een onderwerp herinneren , over de Black cobra . http://www.nd.nl/artikelen/2012/december/21/black-cobra-vuurwerk-van-de-markt

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat die er komt . Maar heb gewoon me twijfels er over .

het gevaar daarbij was dat het een singleshot was, en vanwege die naam ze bang waren dat mensen dachten dat het een grondknaller was en die dus dwars over de straat gooien.

tja ik kan me goed voorstellen dat importeur er terug houdend op reageren .
want je kunt je geen misverstanden of eventuele rechtzaken permitteren als importeur .
buskruit mag hier sowieso .
maar moet de kwaliteit niet aan bepaalde eisen voldoen om de knal binnen de perken te houden .
rare vraag misschien maar soms loop je regels tegen het lijf waar je bestaan niet van wist .

Grappig dat iemand die eigenlijk overal wel een mening over heeft juist dit topic maakt. Proberen we met zijn allen de traditie te redden en enigszins imitatie tegen te gaan, gaat iemand dit bedenken. Nee dit hoeft voor mij niet zo. Een kanonslag met een "vlinder-look" is genoeg. Voor de liefhebber misschien een leuk item, maar de consument zal hier zijn vraagtekens bij zetten, vooral consumenten met religieuze levensstijl waar ik mijn vuurwerk aan verkopen zal dit niet accepteren.

Maak er dan een uniek item van met een eigen imago. Een goede knaller heeft niet zo'n imitatie/illegale look nodig.

Prima een nieuwe knaller,maar waarom dan precies een imitatie van een cobra?
Moeten we dat weer maanden aan horen in de media straks.:p

Prima een nieuwe knaller,maar waarom dan precies een imitatie van een cobra?
Moeten we dat weer maanden aan horen in de media straks.:p

Hier kan ik me zeke bij aan sluiten! waarom de naam Cobra dat word alleen maar weer tegen je gebruikt vorig jaar hebben we ook gezeur gehad met die imitaties en dit wekt de discussie alleen weer op. Ik snap best dat we leuke knallers willen ben er zelf ook gek van maar dan echt in combinatie met sier. Geen illegaal begrijp me goed. Waarom geen mooie, harde knaller met vlam of zonder maakt me niet uit met een geheel ander label en naam. Snap het niet, we willen toch niet weer dat gezeik aan het einde v h jaar met overlast en dat gezeik met die ***** Arno Bonte. Ik vind het niet verstandig.... maar is mijn mening!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan