UPDATE: Over strontium en barium is het een en ander aan informatie toegevoegd.
Toppie

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
UPDATE: Over strontium en barium is het een en ander aan informatie toegevoegd.
Geweldig goed bezig Niels, bedankt daarvoor. Daadwerkelijk actie ondernemen kan alleen maar gewaardeerd worden.
De conclusies over koper en zink zijn echt nog te mager/wanhopig hoor...
Wanneer we de jaarlijkse uitstoot nemen en die terugrekenen naar de gemiddelde uitstoot van auto’s per dag komen we op 57534 kg broeikasgas. Dat houdt dus in dat alleen personenauto’s op 31 december al ruim 10 x meer uitstoten dan vuurwerk.
Ik heb je berekeningen even gevolgd, dat moet ton zijn (x1000 kg) ipv kg. In dat geval klopt de stelling daaronder ook met je gegevens daarboven.
Verder leuk onderzoekje, ik ben het met de rest wel eens dat het wat meer diepgang nodig heeft om echt overtuigingskracht te hebben, maar het is zeker leuk en interessant om te lezen dat de uitstoot van CO2 e.d. nog best meevalt. Ik zal dit topic dan ook zeker in de gaten houden!![]()
Hoi Niels, ik heb een vraag.
Is de berekende uitstoot alleen van de ontstoken vuurwerk of is er ook rekening gehouden met de productie, het transport en verbranding na het afsteken of in de afvalverwerking?
Ik ben ook wel benieuwd naar fijnstof in dat opzicht.
Goede bezig in ieder geval!![]()
Dus ureum toevoegen aan het kruid om stikstofdioxeden te verminderen.
Benieuwd hoeveel invloed dit gaat hebben op de uitwerking
Volgens mij gaat het om een 1 april-grap, laurence.