• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.

GoldenPower

VWC lid
[Chooêt] No.3 Match Cracker

Artikelnaam: No.3 Match Cracker
Aantal per verpakking: 100
Aantal in karton: Onbekend
Fabrikant/Importeur: Original Fireworks
Kruitgewicht: 1,38 gram
Prijs: € 12,50
Effectomschrijving: Knal

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat ze met een strijker komen.
Denk eerlijk gezegd dat als de Weco corsair niet evenaren dat het geen succes wordt.
En de naam doet vermoeden dat het gewoon het zelfde is als de Strijkers van Hong den Long en Herlat...

Zo ziet er idd goed uit.
Ben altijd een grote van de chooet produkten.
Hopelijk zijn het concurenten van de corsiars die knallen namelijk erg goed
Mvg

Ik hoop dat deze te vergelijken is met de corsair. maar als je kijkt naar alle andere producten van chooet verwacht ik dat het wel gaat lukken.

Oke de eerste stijker van Chooêt ben benieuwd, maar voor die prijs moet het wel wat goed zijn maar ik zou voor die prijs toch naar de cosairs gaan.

Dus eerst maar is afwachten.

Zag deze twee berichten van Corné.

Ik heb om te vergelijken 10 stuks van Chooêt en 10 corsairs om en om laten knallen.Gewoon om te kijken of er verschil in zat.Ik ga nu geen sprookje vertellen maar de Chooêt knalt zeker zo goed als de corsair.Hij heeft een mooi uiterlijk,goede strijkkop en na het onsteken tot de knal zit ong. vier seconden. Dit gaat een topper worden bij de strijkerliefhebber.

Voorlopig zijn ze nog alleen te verkrijgen bij ''de bunker'' en Loods8.Verkoopprijs is 15Euro.De corsair is qua knal gelijk aan deze strijker maar ook duurder.De Chooêt heeft een betere afwerking,goede strijkkop,goede vertraging en ook niet onbelangrijk:een mooi uiterlijk :D
Meerdere verkooppunten zullen spoedig volgen

Het zullen dan toch echt wel goede strijkers zijn, al ben ik eerlijk gezegd voor het geld toch geneigd naar de weco corsair te stappen. Betere strijkkop en vertraging dan een corsair kan bijna niet. En de afwerking van de corsair is ook gewoon top.

Toch vind ik het een mooie aanvulling op het assortiment.

Ziet er zeer interessant uit! Effe een keer een pakje kopen en testen dan maar. Mochten ze me bevallen, dan koop ik er meer. (En daarvoor moeten ze natuurlijk wel van goede kwaliteit zijn, niet alleen hard knallen.) Er is in ieder geval nog zat tijd tot de politie weer gaat controleren.

Lijken mij wel goede strijkers, alleen ik zou niet te veel vertrouwen op wat ze over dit product zeggen. De medewerkers van Zena zeiden over de ground bloom with report ook dat ze echt heel hard waren blablabla en die vallen echt erg tegen.

Ben er ook erg sceptisch over, de laatste 2 knallers van Chooêt zijn me erg tegengevallen (nuke bang en ground flower w. report). Eerst zien met eigen ogen en horen met eigen oren dan pas geloven. Wel leuk trouwens dat Chooêt met een eigen strijker komt. Hopelijk is die zijn prijs waard.

Betere afwerking als de weco corsair... Ik ben benieuwd, want de corsairs vind ik tegen het perfecte aan zitten qua afwerking en vertraging.

Voor die prijs mogen ze ook wel net zo goed zijn als de Weco Corsairs. Als iemand hier een Weco Corsair en de No.3 Match Cracker van Chooet bezit, wil je dan aub een vergelijkingsfilmpje maken? Dat zou erg bruikbaar zijn.

Ze zijn zeker goed, alla Corsair. (bedankt voor mijn foto in startpost)
Is de enige op internet, mmaar het is ook een goede he :P
ik neem morgen waarschijnlijk een doosje mee, ik heb ook corsairs dus kan het vergelijken

EDIT:
heb vandaag een doosje gehaald. Hele goede knal net zo goed als de corsair. En een felle flits
hele goede strijker met goede vertraging (duurt soms wel een beetje lang voordat ze afgaan :P )

Laatst bewerkt:
Dit vind ik dus echt geweldig, een strijker van Chooêt maar hij moet wel voor die prijs de corsair kunnen evenaren.

ik ben huiverig ook voor de prijs!
bij de herlat nr3 werd ook in het bgin 12.50 gevraagt.
er werd gzecht zo hard als crosair.
nu weten we beter en 5 tot 7,50 is een betere prijs!
we wachten af wie weet zit ik er naast en is deze werkenlijk zo goed!

http://www.youtube.com/watch?v=aR3lpNtRtvs
ik moet er wel bij zeggen dat ik niet helemaal zeker weet of het een originele corsair was, die heb ik wel maar moet ik even zoeken. Maar naar mijn mening is de knal van de originele corsair misschien ook nog iets minder dan die van de chooet.

het is wel mijn filmpje

Dat is helaas de neppe versie met gele kop, de echte hebben een bruine kop.
Maar ik moet zeggen, de Chooets hebben een goede vertraging met een goede knal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan