Chinees Nieuwjaar Rotterdam

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
In 2006 is er weer een Chinees nieuwjaarsviering in Rotterdam, en wel op maandag 30 januari, rond de Westkruiskade en het Doelenplein. Met uitgebreide parade, met Chinese deelnemers uit het hele land, kinderactiviteiten en een Chinese markt (met terrasverwarmers) van 11.00 tot 18.00 uur.

Ik zal hier hoogst waarschijnlijk ook aanwezig zijn voor foto's en misschien dat ik ook wat filmpjes maak met mijn fotocamera. :wink:

Afgelopen jaar waren de rollen wel om te huilen op zich, gewoon buskruit-rollen, maar er zijn goede berichten gekomen voor dit jaar die melden dat ze dit jaar flashkruit-rollen hebben van White Horse. Ik ben benieuwd! :D

Zó, was weer een gezellige topdag!
Heb vandaag een toffe dag gehad met veel rollen en de meeste daarvan waren helemaal top (Jorge-rollen, White Horse), maar ook lachen met enkele vuurwerkfreaks onder elkaar natuurlijk. Zo rondlopen met elkaar was erg gezellig en natuurlijk heb je dan ook leuke en mooie gesprekken. :D

Waren vandaag 25 rollen zeiden ze, maar waren er zeker genoeg. Vorig jaar waren het er ruim 40, maar die konden toen qua kwaliteit bij lange na niet aan die van dit jaar tippen hoor. Ze hadden 1 zo'n kwaliteits-rol van vorig jaar afgestoken en die was werkelijk waar om te janken! :p
Zoals al vermeld waren de rollen van White Horse, waarvan ook de helft ongeveer van Jorge afkomstig. Dit waren duidelijk de beste rollen ook en ging echt goed hard. Toen er 2 werden opgehangen heb ik toch een tijdje last gehad van mijn oren hoor. :wink:
De afstanden waren ook zeer goed moet ik zeggen. Ze doen hier aan het begin van de optocht nogal streng, maar na enkele rollen zien ze dat het publiek ook wel wat rustiger wordt enzo dus dan gaat alles wat makkelijker en zie je die lui zelf ook gezelliger worden. Vergeleken met Den Haag was dit echt stukken beter, want je mocht dichterbij én de matten gingen stukken harder! Goed geregeld dus!

Heb leuke souvenirs meegenomen vanuit Rotterdam, van alle soorten rotjes op een rol 1 of meer (ook eindbom-rotjes), nog een etiket van een eindbom en 2 zakjes die zo'n traditioneel type uitdeelde. Foto hiervan komt morgen ook online uiteraard. :wink:

Over mijn foto's die ik heb gemaakt ben ik niet echt heel erg te spreken, valt mij over het algemeen erg tegen, maar heb zo'n 170 foto's gemaakt en daar zitten natuurlijk wel flink wat goede foto's tussen nog.

Was dus een topdag en mag van mij volgend jaar weer zo zijn! :thumbup:
Leuk om enkele freaks te ontmoeten en ermee op te trekken op zo'n dag. :wink:

:bye:

Beste Mattenfreak,

Voor mij was het dit jaar wat moeilijker om heen te gaan omdat ik nu een week in het gips zit en gelukkig vrijdag loopgips gekregen anders moest ik daar met een rolstoel worden vervoerd. Dat had volgens mij ook zijn voordelen want dan mag je toch vooraan staan?

Nou ik was dit jaar ook heen, was weer een gekkenhuis, veel mensen en gelukkig ook lekker veel vuurwerk. Het was niet alleen het Chinees vuurwerk wat werd afgestoken want ik hoorde op de achtergrond ook nog wel eens een grote knal. De matten dit jaar waren in ieder geval beter dan vorig jaar, gelukkig geen buiskruit (LYC?) matten maar goede merken zoals White Horse. Je kon de kwaliteit ruiken :cool:

Volgend jaar weer heen gaan, ik heb al wat veel belovende foto's gezien in het foto- album van FPM. Dat waren de foto's van Pieter, en ik had ook nog even de Pyromaniac gezien (te herkennen aan zijn lange staart en lookalike van Andy Forum (darter)).

Groeten,
B- één- nul- nul :mad:

Ehm ik heb geen fotos gemaakt hoor :p dat was een andere mod van avp.

Maarre ik heb goed genoten zeg. Ik stond toevallig bij de eerste rol helemaal vooraan. Stuk of 3 4 meter van me af staken ze de eerste rol aan (hij kwam uit een prodigy doos), maargoed knalde best lekker alleen viel de eindbom enorm tegen. Daarna volgende er een aantal andere (lees: betere) rollen. Maar wederom vielen de eindbommen erg tegen.
Het kruitsnuiven eind januari is echt een hele vage ervaring maar wel genieten :cool:

Ik had het na een stuk of 5 rollen wel gehad en ging toen de stad maar in. Evenlater toen ik op weg was naar t station (half 5 ong) hoorde ik nog een rol afgaan. Die chinezen bleven dus wel even door stoken :p

Hier nog enkele van de beloofde foto's, de rest is uiteraard in ons foto-album te vinden:

http://www.vuurwerkcrew.com/album/thumbnails.php?album=34

Rotterdam_2006_0001vwc.jpg

Rotterdam_2006_0005vwc.jpg

Rotterdam_2006_0013vwc.jpg

Rotterdam_2006_0033vwc.jpg

Rotterdam_2006_0049vwc.jpg

Rotterdam_2006_0061vwc.jpg

Rotterdam_2006_0135vwc.jpg

Rotterdam_2006_0136vwc.jpg

Rotterdam_2006_0138vwc.jpg

Rotterdam_2006_0094vwc.jpg

Rotterdam_2006_0169vwc.jpg

En wat souvenirs van Den Haag en Rotterdam :p

Rotterdam_2006_0171vwc.jpg

Laatst bewerkt:
Mattenfreak,

Bedankt jongen! Was echt geweldig alleen heb ik niet van die 'hebbedingen' kunnen bemachtigen. Wel jammer maar volgend jaar ben ik er gewoon weer bij.

Pieter,

Had jij een jongen voorgelaten die met krukken stond? :devil: of ben je dat alweer vergeten?

Hahah wat denk je wel niet? dat weet ik echt niet meer. Als je me denkt te herkennen spreek me gewoon aan :)

Pieter zei:
Hahah wat denk je wel niet? dat weet ik echt niet meer. Als je me denkt te herkennen spreek me gewoon aan :)

Ik dacht je ook te herkennen, ik roepen, maar geen reactie. :p Ik zou zweren dat jij dat was hoor.

En zulke dingen hoor je vaker. Heb nu paar keer gehoord; ik zag je nog lopen. Maar niemand komt dan naar je toe he. :wink:
Kom gewoon dichterbij, let op wat ze zeggen, wat ze doen en wanneer je oogcontact maakt gewoon ff je hand opsteken ofzo. Of loop er gewoon op af en vraag het. :D

Maarja, gaat erg off-topic nu. :rolleyes:

:bye:

Back
Bovenaan