Bij deze alvast een groot compliment voor Katan Vuurwerk. Wat gaaf dat men het aandurft om weer ouderwetse kanonslagen te laten maken met grijslont. Echter, heb ik de grijslont periode niet meegemaakt, maar als ik dit zo zie dan gaat mijn hart toch wel sneller kloppen. Prachtig afgewerkt en ook het label is schitterend en absoluut het inlijsten waard. Het Oosterse tafereel met lampionnen, de benaming 'Thunder Crackers' en het afbeelden van een kanonslag en een 'klassiek' rood logo straalt echt pure nostalgie uit, schitterend.
Ik hoop echt dat er geen roet in het eten wordt gegooid en dat we tijdens de jaarwisseling massaal Nederlandse grijslont kanonslagen kunnen gaan stoken, want daar kijk ik toch wel heel erg naar uit.
De oudere liefhebbers onder ons kennen de klassiek rode logo's nog wel, die toen op de labels werden gedrukt. Denk hierbij aan Horse Brand, Flower Basket, Tiger Head en natuurlijk Red Lantern. Dit jaar heeft Katan gekozen voor een nieuw eigen logo. Dit logo, maar ook het label zijn ontworpen door Francois van kanonslagen.com en verscheen onlangs op social media.
In het logo zijn 2 katana's verwerkt, beter bekend als een samoeraizwaard en dit zorgt voor een Oosters tintje. Daarnaast komt in het woord katana natuurlijk ook het woord Katan voor. Kortom, erg leuk en creatief gevonden.
Op instagram heeft Katan ook onlangs een bericht geplaatst met 2 verschillende verpakkingen en daarbij de vraag voor welke verpakking men een voorkeur heeft. Het oude vertrouwde en zeer geliefde rode papier, maar ook een variant met een plastic wikkel. Het rode papier spreekt mij natuurlijk erg aan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook het plastic wikkel erg gaaf vind, want zo komen de prachtige labels van de kanonslagen weer goed naar voren.
Naar welke verpakking gaat jouw voorkeur uit? Laat het hier weten!