China Böller B - Thunder Crackers

Beste nieuws sinds tijden dit, je hoopt er al zo lang op. Hier ga ik van inslaan.
Knal a la royal thunder / colpo thunder is prima. Hopelijk lekkere snipperfactor.

Mooi ouderwets knallen gewoon.

Nog 2 foto's van deze mooie rotjes. Wat Jantje al zei puur voor de heb.:p Als ze ook nog goed knallen is het meegenomen.

51604123_2087241314674509_6108064482758492160_n.jpg

51646034_2252371798119803_7704599948049776640_n.jpg

Bron: Vuurwerkmuseum

Vraag me af waarom dit soort knallers vaak zoveel duurder zijn dan andere knallers (a la Colpo Thunder etc). Een labeltje plakken blijft een labeltje plakken en een rotje rollen blijft een rotje rollen toch. Of is dat omdat deze met de hand gemaakt worden en knallers a la Colpo Thunder, buskruit vlinders etc inmiddels allemaal machinaal?

Vraag me af waarom dit soort knallers vaak zoveel duurder zijn dan andere knallers (a la Colpo Thunder etc). Een labeltje plakken blijft een labeltje plakken en een rotje rollen blijft een rotje rollen toch. Of is dat omdat deze met de hand gemaakt worden en knallers a la Colpo Thunder, buskruit vlinders etc inmiddels allemaal machinaal?

Een rotje rollen blijft een rotje rollen ja, maar de Colpo thunder enzo zijn geen gerolde rotjes. Ieder geval niet op deze manier! Dit kennen de fabrieken niet eens meer in China, zo werden de rotjes Vroegah gerold. Dit kost meer tijd en moeite = hogere kosten.

Artikelnummer: ...
Artikelnaam: Thunder Crackers
Bruto Gewicht: ...
Netto Kruitgewicht: 1,9 gram buskruit per kanonslag. Totaal per slof 114 gram buskruit.
Aantal per slof: 60 stuks (10 pakjes à 6 stuks)
Effectomschrijving: Old school kanonslagen met grijslont
Kartoninhoud: 24/10/6
Richtprijs: ...
Opmerking: Maat 480 of 4"9/16. Het label is ontworpen door Francois van kanonslagen.com

Wij danken Katan Vuurwerk voor de informatie
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Ook toegevoegd aan de startpost.

@Bizzy1 Dus als het goed is komen er 2 varianten?

Ik denk alleen de 480 die andere maten (links op de foto) zijn voor de Duitse markt? Staat ook alleen maar Duitse tekst op.

51604123_2087241314674509_6108064482758492160_n.jpg

@Bizzy1 Dus als het goed is komen er 2 varianten?

Ik denk alleen de 480 die andere maten (links op de foto) zijn voor de Duitse markt? Staat ook alleen maar Duitse tekst op.

Bekijk bijlage 45401

Katan heeft vorig jaar al 2 verschillende formaten oldschool kanonslagen op de markt gebracht. Het ging hier om de China Böller D (Thunder Crackers), formaat 490 en de Super Böller II, formaat 510

Dit zijn Cat. F2 kanonslagen. Echter, bevatten de kanonslagen respectievelijk 3,6 gr en 5,5 gr buskruit per stuk. Kortom, de China Böller D en Super Böller II zijn voor de Duitse markt, vandaar ook de Duitse tekst op het label. Zoals het er nu uitziet krijgen de China Böller D en Super Böller II dit jaar hetzelfde label als de nieuwe Nederlandse 480 versie.

Bij deze alvast een groot compliment voor Katan Vuurwerk. Wat gaaf dat men het aandurft om weer ouderwetse kanonslagen te laten maken met grijslont. Echter, heb ik de grijslont periode niet meegemaakt, maar als ik dit zo zie dan gaat mijn hart toch wel sneller kloppen. Prachtig afgewerkt en ook het label is schitterend en absoluut het inlijsten waard. Het Oosterse tafereel met lampionnen, de benaming 'Thunder Crackers' en het afbeelden van een kanonslag en een 'klassiek' rood logo straalt echt pure nostalgie uit, schitterend.

Ik hoop echt dat er geen roet in het eten wordt gegooid en dat we tijdens de jaarwisseling massaal Nederlandse grijslont kanonslagen kunnen gaan stoken, want daar kijk ik toch wel heel erg naar uit.

De oudere liefhebbers onder ons kennen de klassiek rode logo's nog wel, die toen op de labels werden gedrukt. Denk hierbij aan Horse Brand, Flower Basket, Tiger Head en natuurlijk Red Lantern. Dit jaar heeft Katan gekozen voor een nieuw eigen logo. Dit logo, maar ook het label zijn ontworpen door Francois van kanonslagen.com en verscheen onlangs op social media.

Katan old school Katana logo.jpg

In het logo zijn 2 katana's verwerkt, beter bekend als een samoeraizwaard en dit zorgt voor een Oosters tintje. Daarnaast komt in het woord katana natuurlijk ook het woord Katan voor. Kortom, erg leuk en creatief gevonden.

Op instagram heeft Katan ook onlangs een bericht geplaatst met 2 verschillende verpakkingen en daarbij de vraag voor welke verpakking men een voorkeur heeft. Het oude vertrouwde en zeer geliefde rode papier, maar ook een variant met een plastic wikkel. Het rode papier spreekt mij natuurlijk erg aan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook het plastic wikkel erg gaaf vind, want zo komen de prachtige labels van de kanonslagen weer goed naar voren.

Naar welke verpakking gaat jouw voorkeur uit? Laat het hier weten!

Thunder Crackers 480 Katan.jpg

Laatst bewerkt:
Doe mij maar die met het rode papier, vind ik echt mooier. Zo komt het label mooier uit en is het net als vroeger. Bijkomend voordeel, minder plastic op straat.

Nieuwe logo is ook mooi.

Back
Bovenaan