CDA in Hilversum wil verbod vuurwerk in winkelgebieden

ylke

VWC lid
HILVERSUM Het CDA in Hilversum wil dat vuurwerk tussen 22.00 en 01.00 uur wordt afgestoken en dat er een vuurwerkverbod komt in de winkelgebieden in Hilversum. Dat laat de fractie weten in een brief aan burgemeester Broertjes.

Het CDA stelt verder schriftelijke vragen aan Broertjes naar aanleiding van het vuurwerkincident op de Koninginneweg op Oudjaarsnacht. Bij het incident werd zwaar vuurwerk vanaf een balkon tussen een groepje feestvierders gegooid. De zeven slachtoffers, geluidstechnici in opleiding, hebben daardoor mogelijk blijvend gehoorschade opgelopen.

De fractie wil onder meer weten wat er precies is voorgevallen en vraagt de burgemeester onder meer ook om opheldering over de vuurwerkoverlast op de Meent.

Bron

HILVERSUM Het CDA in Hilversum wil dat vuurwerk tussen 22.00 en 01.00 uur wordt afgestoken (1) en dat er een vuurwerkverbod komt in de winkelgebieden in Hilversum. (2) Dat laat de fractie weten in een brief aan burgemeester Broertjes.

Het CDA stelt verder schriftelijke vragen aan Broertjes naar aanleiding van het vuurwerkincident op de Koninginneweg op Oudjaarsnacht. Bij het incident werd zwaar vuurwerk vanaf een balkon tussen een groepje feestvierders gegooid. De zeven slachtoffers, geluidstechnici in opleiding, hebben daardoor mogelijk blijvend gehoorschade opgelopen. (3)

De fractie wil onder meer weten wat er precies is voorgevallen en vraagt de burgemeester onder meer ook om opheldering over de vuurwerkoverlast op de Meent.

Bron

1, ik had zelf al een aantal jaar een idee om de afsteektijden te verkorten, van bijv. 18:00 tot 02:00 uur, overdag wordt er simpelweg het meest 'gekloot' en gesloopt met vuurwerk.

2, hier ben ik het totaal mee eens!
voeg aan dat zelfde rijtje ook verzorgings- ziekenhuizen, scholen, dierentuinen etc... toe!

3, ben zelf licht en geluidstechnicus, dat is wel erg kl**te, je hele toekomst waar je voor naar school bent geweest naar de klere is door een l*l die niet kijkt waar hij zijn vuurwerk gooit!

1, ik had zelf al een aantal jaar een idee om de afsteektijden te verkorten, van bijv. 18:00 tot 02:00 uur, overdag wordt er simpelweg het meest 'gekloot' en gesloopt met vuurwerk.

voeg aan dat zelfde rijtje ook verzorgings- ziekenhuizen, scholen, dierentuinen etc... toe!

3, ben zelf licht en geluidstechnicus, dat is wel erg kl**te, je hele toekomst waar je voor naar school bent geweest naar de klere is door een l*l die niet kijkt waar hij zijn vuurwerk gooit!

nee, nee, nee, verkorte afsteektijden is echt het laatste wat ik wil. overdag stoken is juist leuk en sfeervol

maar het meest belangrijkste is dat hier een goeie straf maatregel op komt .
want wie gooit er nou klakkeloos vuurwerk van het balkon .
je zou het maar in je nek krijgen .
echt onverantwoord . :bonk:

maar het meest belangrijkste is dat hier een goeie straf maatregel op komt .
want wie gooit er nou klakkeloos vuurwerk van het balkon .
je zou het maar in je nek krijgen .
echt onverantwoord . :bonk:

Dat zijn er meer dan je denkt en niet alleen een bekend vuurwerkkanaaltje. Ik zou ze de kost niet willen geven maar ik geloof als ze het volhouden dat ze bij de parkeerautomaat het gaan doen met "Poging tot Doodslag"

Benieuwd naar de reactie van de burgemeester, zijn mening over vuurwerk is namelijk dat "illegaal vuurwerk verboden moet worden". De beste man heeft het helaas niet begrepen.

Owja, de "succesvolle centrale show" in Hilversum wordt geschoten op een parkeerterrein bij het winkelcentrum, naast een seniorenflat.

Afsteektijden verkorten is het begin van een verbod. Veel mensen genieten ervan om overdag te stoken en dat neem je dan ineens van ze af. En hoe ga je voorkomen dat niemand voor 22:00u vuurwerk afsteekt? Lukt je niet...

Benieuwd naar de reactie van de burgemeester, zijn mening over vuurwerk is namelijk dat "illegaal vuurwerk verboden moet worden". De beste man heeft het helaas niet begrepen.

Owja, de "succesvolle centrale show" in Hilversum wordt geschoten op een parkeerterrein bij het winkelcentrum, naast een seniorenflat.

en dat is jullie burgemeester !?
om vier uur cuppa soup dat zal hem goed doen :p :wink:

Mee eens, met een verbod in winkelcentrums (tot bv 22.00) omdat er ook veel kroegen zijn in een centrum die het nieuwe jaar willen inluiden met vuurwerk. Ook graag een verbod bij ziekenhuizen en verzorgingshuizen maar dat je daar bv vanaf 00.00 tot 02.00 uur maar stoken. Parken ligt eraan, hier in het park ( tenminste wat je park noemt, klein plasje water met een paar boompjes)komt bijna niemand dus daar zou je gewoon je gang kunnen gaan maar sommige parken kan het druk zijn met mensen die d'r hond uitlaten. En bij scholen heb ik zoiets van gewoon knallen, alleen niet op de schoolpleinen want dat is eigendom van de school.

Afsteektijden verkorten maakt mij niet meer zoveel uit, overdag knal ik eigelijk niet meer alleen 10 uur project. maar kan me voorstellen dat er veel zijn die gewoon lekker overdag willen stoken. Dus ook ik zeg toch NEE tegen verkorting

Snap niet dat het allemaal zo moeilijk moet en via media, hij kan gewoon APV aanpassen en er in te zetten waar ze geen vuurwerk willen zien.
Doen andere gemeente toch ook,media geil zijn ze.

Afsteek tijden zijn begin jaren 80 verruimt naar 10:00 tot 02:00, dat werd een landelijke regel. (daarvoor regelde de gemeente deze tijden). Dat heeft men toen gedaan om twee redenen; men wilde de burger meer tijd geven om het aangeschafte vuurwerk af te steken, dit zou dan veiliger gebeuren. De tweede reden, werd een beetje stil gehouden, was dat heel NL stond te knallen op oudejaarsdag, gewoon niet te handhaven. Agenten zouden dan meer de handen vrij hebben voor echte narigheid. De publieke opinie was toen al al 50/50 over deze tijden. (Let wel: de strijker was zo'n beetje de hardste knal in die tijd, een enkele boller A daar bleef het bij).

Het inkorten van de afsteektijden maakt het overdag knallen weer illegaal, handhavers zullen waarschijnlijk drukker bezig zijn om ventjes die met NL astronautjes rondlopen te bekeuren dan ********jes die cobra's in prullenbakken gooien op te sporen. Daar draait deze maatregel op uit natuurlijk.

Verbod in winkelgebieden, prima toch? Mogen ze van mij uitbreiden naar scholen, verzorgingstehuizen, ziekenhuizen, parken, etc. Eigenlijk overal waar iemand met z'n volle verstand vanzelfsprekend geen vuurwerk af zou steken dus. 't Is nu eenmaal nodig om daar een officieel verbod voor in te stellen aangezien sommige personen zijn geboren met het IQ van een goudvis. Niets aan te doen, helaas.

Afsteektijden verkorten? Simpel, nee!

dan kan je dus nergens meer stoken he, ik kom zelf uit Hilversum.en overal staan wel senioren flats verzorgings te huizen, winkels ,dokters praktijken ,scholen etc ga zo maar door.

dan kan je dus nergens meer stoken he, ik kom zelf uit Hilversum.en overal staan wel senioren flats verzorgings te huizen, winkels ,dokters praktijken ,scholen etc ga zo maar door.

Dit is inderdaad het begin van het einde dan, niks toegeven gewoon doorgaan hoe we het al jaren doen het gaat prima zo. Uit cijfers blijkt dat schade daalt en slachtoffers minder worden dus waarom dan de regels veranderen

inderdaad karol,maar zo is het gewoon ,hier zit bijna in elke straat wel een buurtsupertje, of een dokters praktijk bejaardetehuis of een parkje noem maar op. oude kruideniers winkeltjes in de straatjes,en allemaal van dat soort bedrijvigheid. het ligt toch niet aan het vuurwerk. het ligt aan de ( bepaalde personen) die het zonodig moeten misbruiken.. die denken dat ze op oudjaars dag een vrijbrief hebben om de boel te slopen,en te terroriseren

De regels buigen en oprekken zijn we goed in in nederland, een verbod is europees niet haalbaar voor nederland maar die uitzonderingen zijn wel toegestaan.voordeel is dat nederland er is overal wel een bejaardenhuis ziekenhuis scholen begraafplaats ziekenhuis etc op die manier krijg je toch een soort verbod voor elkaar als de nederlandse staat dan de cirkel ook nog eens vergroot kunnen we straks alleen nog op het platteland stoken.

Back
Bovenaan