Carbid schieten

Weet iemand hoe het zit als er niets van carbid schieten in de APV vermeld staat.kan je dan wel een boeten krijgen aangezien er ook niets van in staat.

Carbid schieten in de straat is hetzelfde als illigaal vuurwerk afsteken. Het mag allebei niet. In de apv staan de regels. Hierin staat ook dat carbid schieten niet in de straat mag. En ook niet kan. Te gevaarlijk en er kunnen ook gewoon ruiten sneuvelen

Hier wordt het wel gedoogd en de politie komt zelf ook gewoon kijken.
Maar die boeren hier vinden het toch al snel prima allemaal geloof ik.:p

Carbid schieten in de straat is hetzelfde als illigaal vuurwerk afsteken. Het mag allebei niet. In de apv staan de regels. Hierin staat ook dat carbid schieten niet in de straat mag. En ook niet kan. Te gevaarlijk en er kunnen ook gewoon ruiten sneuvelen

Het mag hier binnen de bebouwde kom, schiet al jaren in de straat en er is nog nooit een ruit gesneuveld dus dat valt reuze mee!!

Jazeker ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je het aanpakt maar met verfblik zul je het niet overtreffen een gewone melkkan met enige oefening is een cobra niks bij. Alleen vuurwerk is toch leuker vind ik zelf:handsup:

Compleet ander soort knal. Ik heb veeeel meer lol met carbid en een melkbus dan met een C6 bijvoorbeeld en het is nog legaal ook! De knal van carbid brengt echt een serieuse schokgolf met zich mee die je broek en jas laat bewegen! Qua decibel weet ik niet of de knal echt harder is, maar zo voelt het bij carbid wel.

Gewoon een bal gebruiken.

Ow w8 schieten met een verblikje, dan word een bal lastig en kan je beter gewoon het dekseltje gebruiken ja. Vroeger zeer veel gedaan.

Mooi man, wil het zeker nog een keertje meemaken! Heb wat familie in het oosten van het land, in de toekomst is naar vragen misschien.

Ik gebruik nu voor het 3e jaar de trek ontsteker van carbid team barneveld.

Zeker 1000 keer de carbid bus mee afgevuurd.

Vuursteentje is nog lang niet op en verw8 dacht de ontsteker nog wel een paar jaar mee gaat, top ding.

Nog een tip mbt het carbid en water.

Haal bij de verfwinkel wat lege kleine verfblikjes en gooi hier je blokje carbid in en wat water.

Goede tip! Wij gebruiken altijd een zelf gemaakt netje van kippegaas. Carbid erin, ff onderdompelen in een emmer water, en dan netje met carbid in z,n geheel in de melkbus. Bal erin en gaan met die banaan. Heb je nooit last dat je teveel water gebruikt, en je pakt het hele netje er na de knal zo weer uit voor de volgende dikke knal

Ik gebruik nu voor het 3e jaar de trek ontsteker van carbid team barneveld.

Zeker 1000 keer de carbid bus mee afgevuurd.

Vuursteentje is nog lang niet op en verw8 dacht de ontsteker nog wel een paar jaar mee gaat, top ding.

Nog een tip mbt het carbid en water.

Haal bij de verfwinkel wat lege kleine verfblikjes en gooi hier je blokje carbid in en wat water.

Als ontsteking gebruikte ik altijd een fakkel aan een lange stok en een gatje van 3 mm. Dit werkt perfect. Ik zit er aan te denken om dit jaar een groter gat erin te maken en daarop een buisje te lassen. Aan dat buisje wil ik dan een stukje tuinslang doen en als ontsteking er een rotje in de slang drukken en aansteken, zodat ik wat meer afstand kan nemen. Ik zou graag jullie mening horen en/of tips.

Back
Bovenaan