Thresher
VWC lid
Ik heb dit topic ook aangemaakt (klik) op vuurwerk-punt.com maar ik vind dit wel een mooi topic om ook op VWC aan te maken. Zeker ook omdat hier ook importeurs en vuurwerkers mee koekeloeren.
Het valt mij al een tijd op en ik vind dat ik er nu maar eens een topic over moet maken:
Ik kan me herinneren dat een aantal jaar geleden de Yellow caps van proline op de markt kwam, dit was toen echt een vernieuwende cake waarvan de effecten heel erg leuk waren. Harde fluit schelle schreeuw met harde burst en boeket. Het jaar daarop was deze cake weer te krijgen en wat bleek, de fluit was veel korter en minder hard en ook de boeketten en bursts waren veel kleiner en zachter.
Het lijkt er dus op dat de inhoud aangepast is, de prijs van de cake zelf stijgt wel per jaar maar de kruit inhoud en kwaliteit niet. Is dit puur uit het oogpunt van winst gedaan of had de chinees zijn dag niet? tot de dag van vandaag is de cake niet meer hetzefde als de eerste lichting, het lijkt er dus op dat de importeur het eerste jaar de klant lekker maakt met een goed product en dus vaak het jaar daarop de cake weer koopt maar nu met mindere prestaties/inhoud/kwaliteit. Minder inhoud/kwaliteit = mindere kostprijs/uren = meer winst. Het riekt een beetje naar oplichting vind ik.
Dit geld overigens niet alleen voor GBV maar ik kan zo nog een paar voorbeelden noemen van de afgelopen tijd.
- Sky screamers van schuurmans: 1e jaar goed daarna > minder harde fluit, veel minder hoog, slecht algeheel effect
- B&W > veranderde elk jaar hun cakes, 1e jaar extreme salute, keiharde burst 2e jaar burst en effect grootte veel minder.
- Bonfireworks > recenter voorbeeld, de wodka blue cake presteerd duidelijk minder, veel freaks bevestigen dit, de effecten zijn kleiner en sneller weg. En zo zijn er nog een aantal cakes van bonfireworks.
Zo zijn er nog meer voorbeelden maar jullie snappen wat ik bedoel. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Het valt mij al een tijd op en ik vind dat ik er nu maar eens een topic over moet maken:
Ik kan me herinneren dat een aantal jaar geleden de Yellow caps van proline op de markt kwam, dit was toen echt een vernieuwende cake waarvan de effecten heel erg leuk waren. Harde fluit schelle schreeuw met harde burst en boeket. Het jaar daarop was deze cake weer te krijgen en wat bleek, de fluit was veel korter en minder hard en ook de boeketten en bursts waren veel kleiner en zachter.
Het lijkt er dus op dat de inhoud aangepast is, de prijs van de cake zelf stijgt wel per jaar maar de kruit inhoud en kwaliteit niet. Is dit puur uit het oogpunt van winst gedaan of had de chinees zijn dag niet? tot de dag van vandaag is de cake niet meer hetzefde als de eerste lichting, het lijkt er dus op dat de importeur het eerste jaar de klant lekker maakt met een goed product en dus vaak het jaar daarop de cake weer koopt maar nu met mindere prestaties/inhoud/kwaliteit. Minder inhoud/kwaliteit = mindere kostprijs/uren = meer winst. Het riekt een beetje naar oplichting vind ik.
Dit geld overigens niet alleen voor GBV maar ik kan zo nog een paar voorbeelden noemen van de afgelopen tijd.
- Sky screamers van schuurmans: 1e jaar goed daarna > minder harde fluit, veel minder hoog, slecht algeheel effect
- B&W > veranderde elk jaar hun cakes, 1e jaar extreme salute, keiharde burst 2e jaar burst en effect grootte veel minder.
- Bonfireworks > recenter voorbeeld, de wodka blue cake presteerd duidelijk minder, veel freaks bevestigen dit, de effecten zijn kleiner en sneller weg. En zo zijn er nog een aantal cakes van bonfireworks.
Zo zijn er nog meer voorbeelden maar jullie snappen wat ik bedoel. Ik ben benieuwd naar jullie mening.