Cakes of toch compounds

Vipergq

VWC lid
Wat stook jij het liefst, cakes of toch compounds/100sh 30mm bakken? Of klus jij met je cakes je eigen compounds in elkaar?

Ik betrap mezelf er altijd op veel cakes te willen om maar de avond te kunnen vullen, maar uiteindelijk geniet ik toch vaak het meeste van de spectaculaire compounds/100sh bakken

Laatst bewerkt:
Hier echt compounds, en cakes haal ik eigenlijk alleen in meervoud om daar één of twee projecten van te maken. Een enkele cake om wat tijd te vullen tussen 18.00 en 24.00, wordt ook gevuld met meterpakketten en wat kleinere compounds.

Compounds zijn toch wel duidelijk favoriet

Cakes!

Ik ben voorbereid op kritiek, maar ik vind compounds voor de gemiddelde consument en de luie freak.
Ik kies liever 4 cakes die ik echt mooi vind en achter elkaar schiet, waardoor ik een tailor-made 'compound' heb die helemaal naar mijn smaak is, in plaats van dat ik een compound bestel waarbij ik 2 van de 4 effecten mooi vind, 1 njoah en 1 mweh.

Mwoah beiden wat. Je vindt soms effecten in cakes die je niet in compounds vindt. En er is de prijsfactor natuurlijk, en lontjesfactor, waardoor je meer lol voor minder geld kunt hebben met cakes. Maar compounds zijn wel makkelijk een hele event in één

Hier ook beide.
Ben zelf minder fan van de ´groot, groter, grootst´ compounds. Zitten dikke blokken bij, maar ten eerste het kost behoorlijk veel, en ten tweede beleef ik na het 0:00 moment minder plezier aan het minuten lang kijken naar één bak. Heb voor dat geld dan bijv. liever een paar 100 shots 30mm bakken.

Het leuke aan losse cakes vind ik toch ouderwets veel lontjes aansteken..:yes: Daarnaast kun je zelf een beetje de effecten kiezen voor 16/20/25 shots. Wat ik de laatste jaren wel doe is veel meer losse cakes in de vooravond schieten en zeker degene met de 'speciale' effecten. Na 0:00 valt veel toch een beetje in het niets door het vele vuurwerk in de straat en door de grotere boxen.

Er zijn maar weinig compounds geschikt om shows mee te schieten. ZE worden echt gemaakt voor de gewone man en niet voor de liefhebber/freak Vrijwel altijd erg gemixed en rommelig. Om spectaculair en professioneel te kunnen schieten heb je losse cakes in veelvoud nodig. Dan kun je thematisch en strak schieten. Voor mij dus bijvoorbeeld liever 4x een pyroshow cake van broekhoff tegelijk, dan een mixed compound.

Ik ga persoonlijk meer voor de compounds. De cakes die ik bestel zijn meestal in meervoud om in projectjes te verwerken. Als het echt een hele goeie cake is bestel ik vaak een karton of meer.

Laatste jaren toch altijd een samengesteld blokje gemaakt met losse cake. Vind het altijd wel leuk om op zoek te gaan naar de juiste cakes. Compounds heeft zo zijn charmes, maar losse cakes ook. Hier dus van allebei wat haha.

Voor mij toch eerst cakes. Losse cakes geeft toch de meeste lontjes om aan te steken en je kan vaak specifieker bepaalde effecten kiezen. Daarna eigenlijk niet eens compound, maar cakebox. Hoewel de compounds zeker erg makkelijk zijn en ik die daarom zeer waardeer, het gereed maken van een cakebox vind ik toch door het lekker bezig zijn met vuurwerk leuker.

Als ik echt moest kiezen? Cakes uiteraard. Dan heb je toch de meeste lontjes om aan te steken.
Maar het voordeel aan compounds vind ik dat er echt op zichzelf staande showtjes gecreeërd kunnen worden met 1 compound of een paar compounds. Zeker als ze multishape zijn.

Voor mij was het altijd een mix en de focus in bestellingen lag vanaf O&N 19/20 wat meer op compounds, maar moet toegeven dat in de loop van afgelopen jaren er toch ook weer flink wat cakes de bestellingen zijn in gekropen. De toppers meepikken die ik vervolgens wat probeer in te delen in thema's en zo wil schieten. Dit deed ik het voor het compound tijdperk ook altijd, maar nu is dat niet zo nodig meer gezien er genoeg topcompounds/boxen te vinden zijn. het loopt alleen zo snel in de papieren met al die kartonnen dozen...

Normaal meer compounds maar dit jaar meer cakes. Budget lager dus heb liever wat meer aan te steken. Zal er niet minder van genieten.

Ik heb altijd een combi van losse cakes en compounds.
Losse cakes zijn leuk voor tussendoor wel met specifieke effect waarna ik zoek. Ook gebruik ik losse cakes in de show van 12uur tussen de compounds. Meestal dan wel in 2 of 3 tegelijk.

Paar gave compounds en paar mooie cakes dubbel om een showtje van te maken.

Vaak een groot uitzoekwerk. Te veel compounds zijn te veel mixed en daardoor niet interessant, maar te veel cakes zijn ook net te saai om nog stand alone te schieten.

Beide, er gaat niets boven het maken van een show met losse cakes en daar naast het pure genieten van het kijken naar een compound die los gaat :)

Ik weet niet of er een topic van is maar ik ben op zoek naar de opvallendste box ,, ik zie door de bomen het bos niet meer door de ruime keuze en heb nog 1 a 2 Woww factor compounds nodig .

Het maakt me persoonlijk echt niks uit hoeveel schoten iets heeft en hoe lang het duurt. Ondertussen val ik lekker terug op het speciale spul dat je nagenoeg elders in de wijk niet of weinig ziet.

Afgelopen jaren werden het steeds meer compounds maar probeer wel alles 60% Cakes 30%compound en 10€ klein prul te verdelen.

Budget is vaak gelukkig geen probleem waardoor er ook wel veel mogelijkheden zijn.

Persoonlijk ga ik meer voor de compounds. Vroeger wilde ik zoveel mogelijk lontjes aansteken, ratelbanden uit elkaar halen etc...

Cakes heb ik niet zoveel meer mee nu ik 'ouder' ben maar als ik ze koop moet het top zijn en maak ik er projectjes mee die ik rond 0000 in de fik steek.
Voornamelijk dan ook voor de takkeherrie.

Daarna de mooie ruggekrakers :thumbup:

Back
Bovenaan