Caïro Crackling

Is moeilijk uit te leggen, deze cake moet je gewoon live meemaken om te ervaren hoe goed die is.

Was hetzelfde met de Venom Box van VWM, alleen wat de Cairo nog beter maakt is het hogere tempo
De venom box heb ik wel gehad en die vond ik geweldig.
Was het jaar daarop nergens meer te krijgen helaas.
Wat het label van de cairo betreft...ik vind die van de ultimate chry ook mooier.

Wij als freaks weten dat de Caïro en Chry exact hetzelfde zijn. De doorgaans consument zeker niet.
2 verschillende merken met idd iets andere “prijs strategie”. Broekhoff is over het algemeen iets duurder met de producten waarbij er een omlabeling beschikbaar is bij Magnum.
Dus pluk je vruchten ervan door het goedkope product te kiezen 😬.
Label maakt mij persoonlijk niet uit gezien het karton daarna exact hetzelfde brand 🤣😂

Qua burst en boeketgrootte vond ik wel vergelijkbaar, CC is wel veel gevulder voller mooier ronde spreiding meer chrys dus meer lawaai

Als 1 van de weinigen heb ik de cairo crackling nog nooit gehad.
Heb heel dit topic doorgelezen,maar is het nou echt alleen de burst waardoor iedereen dit een geweldige cake vind?

Voor dit jaar is ie in ieder geval wel besteld,net als de piranha van china red.

Maar wat maakt deze cake nu echt zo geweldig volgens jullie.
Hier nog 1 die m nog nooit heeft gehad,dat zat m hier in het feit,pech.
Wel meermaals/meerdere jaren besteld bij diverse winkels,en telkens was de vraag groter dan t aanbod bij de telkens andere gekozen winkel,dat is me 3 jaar overkomen.
Enkele redenen heb je al kunnen lezen over waarom dit een must have is,ik gooi er nog maar 1 bovenop.
Ik heb er jaren terug bij gestaan toen er bij een maat van me 1 werd afgestoken.
Zelf heb altijd gezegd dat effect is mooi,maar dan moet men het qua gebruik goed doen of niet.
Er zijn veel cakes/compounds die het gebruiken,maar dat is mijn inziens zwak/gewoon mager te noemen,dat haalt de wauw van het effect af,dan had men het ook wel weg kunnen laten mijn inziens.
Bij de Cairo Crackling ? , ja dan hebben we het eindelijk een keer over een fabrikant die het WEL gebruikt en het dan ook gelijk GOED gebruikt.
Zelf op meters afstand ben je net een dwerg als je kijkt hoe dat ding dan afgaat,groot en breed qua effect,straatvullend zeg maar haast.
Tot zover voor die prijs nog nooit iets gevonden wat er aan kan tippen,of er ook maar bij in de buurt kwam en komt,en of t nou je 1ste keer is dat je m afsteekt of de 10e,het blijft :droolthum
(zeker als je m in een actie kan scoren,dan word de lol alleen maar groter)
Vandaar dat ik dit jaar voor het 1st een karton van iets heb,en je mag raden waarvan ;)

Tot zover mijn bijdrage als antwoord op je vraag :)

Laatst bewerkt:
Hier nog 1 die m nog nooit heeft gehad,dat zat m hier in het feit,pech.
Wel meermaals/meerdere jaren besteld bij diverse winkels,en telkens was de vraag groter dan t aanbod bij de telkens andere gekozen winkel,dat is me 3 jaar overkomen.
Enkele redenen heb je al kunnen lezen over waarom dit een must have is,ik gooi er nog maar 1 bovenop.
Ik heb er jaren terug bij gestaan toen er bij een maat van me 1 werd afgestoken.
Zelf heb altijd gezegd dat effect is mooi,maar dan moet men het qua gebruik goed doen of niet.
Er zijn veel cakes/compounds die het gebruiken,maar dat is mijn inziens zwak/gewoon mager te noemen,dat haalt de wauw van het effect af,dan had men het ook wel weg kunnen laten mijn inziens.
Bij de Cairo Crackling ? , ja dan hebben we het eindelijk een keer over een fabrikant die het WEL gebruikt en het dan ook gelijk GOED gebruikt.
Zelf op meters afstand ben je net een dwerg als je kijkt hoe dat ding dan afgaat,groot en breed qua effect,straatvullend zeg maar haast.
Tot zover voor die prijs nog nooit iets gevonden wat er aan kan tippen,of er ook maar bij in de buurt kwam en komt,en of t nou je 1ste keer is dat je m afsteekt of de 10e,het blijft :droolthum
(zeker als je m in een actie kan scoren,dan word de lol alleen maar groter)
Vandaar dat ik dit jaar voor het 1st een karton van iets heb,en je mag raden waarvan ;)

Tot zover mijn bijdrage als antwoord op je vraag :)
Maakt me al enthousiast om mijn 2 karton op te halen

Voor mij is een pure crackling cake het sier alternatief op het (helaas noodgedwongen) ontbreken van een knal mat.
En dan evenaart geen cake dat naar mijn mening.
Prima als , zwakkere, crackling in een compound als effect zit, of als je deze cakes in een show verwerkt uiteraard.
Crackling alleen doet me niet heel veel.
Ik zou dan eerder een paar goede fonteinen en een (goede) 100.000 klapper zien en horen als dat zou mogen (kunnen is het probleem niet maar ben braaf inmiddels)
Heb overigens hetzelfde met knalcakes hoor.
Ben er niet vies van maar ga er gewoon niet los op.

Voor mij is een pure crackling cake het sier alternatief op het (helaas noodgedwongen) ontbreken van een knal mat.
En dan evenaart geen cake dat naar mijn mening.
Prima als , zwakkere, crackling in een compound als effect zit, of als je deze cakes in een show verwerkt uiteraard.
Crackling alleen doet me niet heel veel.
Ik zou dan eerder een paar goede fonteinen en een (goede) 100.000 klapper zien en horen als dat zou mogen (kunnen is het probleem niet maar ben braaf inmiddels)
Heb overigens hetzelfde met knalcakes hoor.
Ben er niet vies van maar ga er gewoon niet los op.

Ik heb precies hetzelfde al ben ik wel gek op dikke crackling dingen zoals de cairo of crackle king. Zolang dr wel een brute burst inzit.

Daarom gaat er bij mij altijd om 0015 als eerste een paar dikke crackling fonteinen in de hens als alternatief voor een paar matten

Ik heb precies hetzelfde al ben ik wel gek op dikke crackling dingen zoals de cairo of crackle king. Zolang dr wel een brute burst inzit.

Daarom gaat er bij mij altijd om 0015 als eerste een paar dikke crackling fonteinen in de hens als alternatief voor een paar matten
Voor mij is het iedere keer een beleving deze cake, gaat niet zozeer om de crackling want dan kan je 100 andere kiezen.... maar die heerlijk doffe dreun die dit blokje geeft. Je voelt het gewoon op je borst, dat gevoel geven maar weinig cakes.

Voor mij is het iedere keer een beleving deze cake, gaat niet zozeer om de crackling want dan kan je 100 andere kiezen.... maar die heerlijk doffe dreun die dit blokje geeft. Je voelt het gewoon op je borst, dat gevoel geven maar weinig cakes.
Dit.
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van crackling, afgezien van in een goede fontein. Ik ben veel meer fan van mooie kleuren, goud effecten, palmen etcetera, en ervaar crackling vaak als storende opvulling in cakes/compounds.
Maar bij de Caïro Crackling gaat het om het totaalplaatje. Dat doet het hem. Het stevige tempo, de krachtige doffe burst, de goed gevulde boeketten met grote spreiding. Je hebt gewoon de lucht compleet gevuld met licht én geluid.

Eddy.

Iemand nog tips waar hij onder de 29,95 te koop is. Wil er namelijk 6 kopen. En dan is een beetje korting wel prettig.
Was jammer genoeg steeds te laat bij vuurwerkperdoos en daar kon je tegen een mooie prijs een vol karton bestellen...

Wie kan mij een PM sturen met leuke tips! Alvast bedankt mede-pyro's!

Back
Bovenaan