Buurtvereniging vuurwerkliefhebbers

De fanatieke insteek tekent de leden die forums niet alleen gebruiken om beelden van hun vuurwerk online te zetten. Zij gebruiken de fora ook om te lobbyen voor vuurwerk, of liever gezegd tegen de inperking ervan.
Wat raar hè joh, en vooral beláchelijk!

...

Wat dachten ze dan. Dat sportvissers die hun hobby verboden dreigt te worden dat wél met lede ogen verwelkomen?

Wat raar hè joh, en vooral beláchelijk!

...

Wat dachten ze dan. Dat sportvissers die hun hobby verboden dreigt te worden dat wél met lede ogen verwelkomen?
Die meneer Onrust (Whats in a name?) komt nou niet bepaald over als liefhebber. Oud pyrotechnicus kennelijk?

Tegenwoordig heeft die dwaas een ijssalon in Haarlem, ten minste als hij dat niet ook al om zeep geholpen heeft. Zn plannetje was toch niet zo goed als dat hij zelf dacht waarschijnlijk...

Deze gedachte van een buurtvereniging is een sprookje.
Je word blij gemaakt met een dood vogeltje.
Dit is niet haalbaar op veel punten.
1 geld alles bij elkaar wordt een duur grapje
2 vergunningen gaan echt niet verleend worden
3 er is straks bijna geen vuurwerk meer te koop in Nederland
4 er komt zoveel bij kijken dat het een heel onduidelijk proces gaat worden

Wordt uiteindelijk verkocht als een gewone show die geschoten moet worden door een pyrotechnieker, maar met enkel consu vw en om de andere show afstanden nog geloofwaardig te houden mag het enkel in een park, regels voor aanvoer en opslag blaaaabla. Wassen neus.

Zolang een burgemeester een vergunning kan verlenen ipv moet verlenen als aan de eisen zijn voldaan, zie ik het somber in. Hier in Zoetermeer wordt voor het afsteken van vuurwerk helemaal geen vergunningen meer gegeven, ook geen professionele shows of winkeliersdemo's. Ze kunnen gaan uitwerken wat ze willen maar als je dan verdeeld over het land per gemeente willekeur krijgt, heeft dit idee geen enkele kans van slagen.

En mochten er ongelukken gebeuren of opstootjes dan halen ze dat aan om dit plan ook te verbieden.Dus de traditie met legaal vuurwerk zal verdwijnen.

Tenzij de 1e kamer met een wonder komt en het hele plan niet doorgaat

als liefhebbers gaan we er helemaal niks aan hebben het zal teveel haken en ogen.
Tenzij ze een soort van uitzondering maken voor particulieren. Dus een aanvraag voor een vergunning, max 75kg verdeeld locaties ivm bestaand 25k regeling, afsteektijd tussen 2300 en 02:00. GEEN aparte verzekering gewoon zoals het nu is. Dan kun je misschien nog iets leuk is het verre van. Nee ik zie het niet gebeuren dat we er iets mee kunnen

Nederland zit compleet dichtgetimmerd met allerlei verplichtingen en vergunningen.

Ik zou niet weten hoe men hier een uitzonderingspositie kan krijgen als vereniging om zonder rompslomp een beetje vuurwerk af te steken.

De achterliggende jurisprudentie zal dan zo ingewikkeld worden. Dus kom je al snel uit bij de bestaande regels voor een evenement organiseren.

Menig dorpsvereniging heeft tegenwoordig moeite om zich staande te houden en nog iets te kunnen organiseren. Conclusie: een wassen neus.

Hebben ze er überhaupt al over nagedacht waar je je vuurwerk moet gaan halen? Winkeliers zullen er allemaal mee stoppen en van de importeurs zal ook niet meer veel overblijven. Achja heel het idee van die verenigingen slaat al nergens op...

Nederland zit compleet dichtgetimmerd met allerlei verplichtingen en vergunningen.

Ik zou niet weten hoe men hier een uitzonderingspositie kan krijgen als vereniging om zonder rompslomp een beetje vuurwerk af te steken.

De achterliggende jurisprudentie zal dan zo ingewikkeld worden. Dus kom je al snel uit bij de bestaande regels voor een evenement organiseren.

Menig dorpsvereniging heeft tegenwoordig moeite om zich staande te houden en nog iets te kunnen organiseren. Conclusie: een wassen neus.
volgens mij was het idee juist dat de buurt vereniging ontheffing krijgt, en geen vergunning nodig heeft voor het afsteken dan wel vervoeren en opslaan

Zolang een burgemeester een vergunning kan verlenen ipv moet verlenen als aan de eisen zijn voldaan, zie ik het somber in. Hier in Zoetermeer wordt voor het afsteken van vuurwerk helemaal geen vergunningen meer gegeven,

Eerste wat ook in mij op kwam. Het showtje verbieden in Oosterheem is daar een goed voorbeeld van. Dus als we hier in Zoetermeer een vereniging oprichten en vergunning voor een show gaan aanvrage, dan weet ik het antwoordt al :frusty:

Hebben ze er überhaupt al over nagedacht waar je je vuurwerk moet gaan halen? Winkeliers zullen er allemaal mee stoppen en van de importeurs zal ook niet meer veel overblijven. Achja heel het idee van die verenigingen slaat al nergens op...
Een aantal importeurs zal wellicht verdwijnen, maar een bepaalde groep (met voorkennis?) heeft al een paar jaar geleden de weg naar het oosten ontdekt. Die gaan lekker door.

volgens mij was het idee juist dat de buurt vereniging ontheffing krijgt, en geen vergunning nodig heeft voor het afsteken dan wel vervoeren en opslaan
Dat wordt leuk verzonnen, maar juridisch een getouwtrek.

De vereniging van pyrotechnici heeft al aangegeven in dat geval te gaan procederen.

En als hiervoor een ontheffing mogelijk blijkt, dan zou dit ook voor andere verenigingen voor non vuurwerk gebasseerde zaken moeten gelden.

Volgens mij is dat hele verhaal al teruggedraaid tot een voetbalclub of iets dergelijks die dan wat zouden kunnen organiseren voor de buurt. Dit alles omdat ze bang waren dat er dan lukraak verenigingen opgezet zouden worden. En dit moet dan gewoon door professionals worden geregeld..
Dat is ook het maximaal haalbare hierin want de rest van de ideeën is gewoon onmogelijk!!

Volgens mij is dat hele verhaal al teruggedraaid tot een voetbalclub of iets dergelijks die dan wat zouden kunnen organiseren voor de buurt. Dit alles omdat ze bang waren dat er dan lukraak verenigingen opgezet zouden worden. En dit moet dan gewoon door professionals worden geregeld..
Dat is ook het maximaal haalbare hierin want de rest van de ideeën is gewoon onmogelijk!!
Maar je mag wel voor welk ander vertier dan ook een vereniging oprichten. Maar niet voor iets als een traditie als vuurwerk. Dat is toch van de zotte? Lijkt wel wat discriminerend eerlijk gezegd.

Back
Bovenaan