Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
En dan niet - als normaal brave burger - door de mand vallen met 25,01kg...Het is zo in en in triest dat we het hier over moeten hebben. Heb al een paar dagen een vreselijk k**t gevoel als ik aan het naderende verbod denk.
Hopelijk dit jaar nog een keer knallen en veel inslaan. Ook daar heb ik veel twijfels over.
Volgens mij zijn er toen wel een heleboel mensen gepakt, jij was dus één van die twee? Dan heb je wel geluk gehad...En dan niet - als normaal brave burger - door de mand vallen met 25,01kg...
Dat soort lullige acties..
(iets met tijdens 2e coronaverbod in een f*ing afgelegen weiland betrapt worden op het "feestelijk" wegwerken van oude voorraad van zolder.. Zo'n beetje het allereerste politiebusje dat ik zag dat jaar. That kind of luck...)
Story of my life, je verzint het niet...Volgens mij zijn er toen wel een heleboel mensen gepakt, jij was dus één van die twee? Dan heb je wel geluk gehad...
Toch nog schappelijk dat je er met een waarschuwing vanaf kwam dan. Jammer dat het z'n sporen achtergelaten heeft bij je vrouw. Dat soort situaties vergeten ze niet en hoewel mannen er liever een leuke anekdote van maken hebben vrouwen eerder de neiging om je er telkens mee om de oren te slaan.Story of my life, je verzint het niet...
Overigens wel met een waarschuwing afgedaan, maar de schrik zat er (vooral ook bij m'n vrouw die aanwezig was) goed in. Die is sindsdien een stuk minder happig op m'n hobby, helaas. Is minder goed rationeel om te lullen over kilo's e.d.
Ja soms heb je zoiets. Ben vanwege een andere hobby, zoeken met een metaaldetector en dan waar en of wanneer het niet mag, regelmatig staande gehouden, ondervraagd door politie, boswachters, rijkswacht, grondbezitters, marechaussee enz. Nooit een boete gehad of wat dan ook. Maximale was een aantekening met volgende keer een boete. Het went, en mijn vrouw is er inmiddels ook aan gewendStory of my life, je verzint het niet...
Overigens wel met een waarschuwing afgedaan, maar de schrik zat er (vooral ook bij m'n vrouw die aanwezig was) goed in. Die is sindsdien een stuk minder happig op m'n hobby, helaas. Is minder goed rationeel om te lullen over kilo's e.d.
Nou bij mij aanvankelijk ter plekke ook schrik... en uiteraard stevig balen. Kon wel door de grond zakken..Toch nog schappelijk dat je er met een waarschuwing vanaf kwam dan. Jammer dat het z'n sporen achtergelaten heeft bij je vrouw. Dat soort situaties vergeten ze niet en hoewel mannen er liever een leuke anekdote van maken hebben vrouwen eerder de neiging om je er telkens mee om de oren te slaan.
Ja, ik kreeg ook een aantekening...Ja soms heb je zoiets. Ben vanwege een andere hobby, zoeken met een metaaldetector en dan waar en of wanneer het niet mag, regelmatig staande gehouden, ondervraagd door politie, boswachters, rijkswacht, grondbezitters, marechaussee enz. Nooit een boete gehad of wat dan ook. Maximale was een aantekening met volgende keer een boete. Het went, en mijn vrouw is er inmiddels ook aan gewend, op een gegeven moment wordt het zelfs lachwekkend. Ga er maar vanuit dat ze zelf ook geen gedoe met bijkomende administratie enzo willen. Desalniettemin pakt men liever een net niet brave burger dan een criminele kleerkast, ook meegemaakt in de praktijk, sta je de eerste keer ook van te kijken.
60 Euro + administratiekosten omdat de koplamp van m'n zoontje, die in de ochtend naar school fietste terwijl het bijna licht was, volgens meneer de 0-streper niet fel genoeg was. Bezwaar maken bij het OM tegen zo'n belachelijke en subjectieve beoordeling helpt geen reet, je krijgt een brief terug met de strekking "gewoon aftikken en niet zeuren". Maar goed, je kunt beter met de politie te maken hebben, die zijn vaak nog wel redelijk, de Playmobil variant valt niet mee te praten en is er enkel en alleen op uit om zoveel mogelijk collectes te doen. Gek hé dat iedereen zo'n hekel aan ze heeft en dat ze zo weinig respect krijgen...Ja, ik kreeg ook een aantekening...
Ik hoop er nooit aan te hoeven wennen.
En tis inderdaad makkelijker om een ietwat stoute burger te pakken (fietslicht, iemand?) dan een echt flinke jongen (met slinkse advocaat).
Pure diefstal zo n boete .60 Euro + administratiekosten omdat de koplamp van m'n zoontje, die in de ochtend naar school fietste terwijl het bijna licht was, volgens meneer de 0-streper niet fel genoeg was. Bezwaar maken bij het OM tegen zo'n belachelijke en subjectieve beoordeling helpt geen reet, je krijgt een brief terug met de strekking "gewoon aftikken en niet zeuren". Maar goed, je kunt beter met de politie te maken hebben, die zijn vaak nog wel redelijk, de Playmobil variant valt niet mee te praten en is er enkel en alleen op uit om zoveel mogelijk collectes te doen. Gek hé dat iedereen zo'n hekel aan ze heeft en dat ze zo weinig respect krijgen...
Geef mensen geen 'macht' over anderen, dan gaan ze gekke dingen doen... de een erger dan de ander.60 Euro + administratiekosten omdat de koplamp van m'n zoontje, die in de ochtend naar school fietste terwijl het bijna licht was, volgens meneer de 0-streper niet fel genoeg was. Bezwaar maken bij het OM tegen zo'n belachelijke en subjectieve beoordeling helpt geen reet, je krijgt een brief terug met de strekking "gewoon aftikken en niet zeuren". Maar goed, je kunt beter met de politie te maken hebben, die zijn vaak nog wel redelijk, de Playmobil variant valt niet mee te praten en is er enkel en alleen op uit om zoveel mogelijk collectes te doen. Gek hé dat iedereen zo'n hekel aan ze heeft en dat ze zo weinig respect krijgen...
Dit hele plan is tijdens Covid bedacht door de Nederlandse Vuurwerkbond (NVB), een clubje dat zich vuurwerkliefhebbers noemt.Hoe start je zo’n vereniging en aan welke eisen moet je voldoen?
Wellicht kunnen we de ontwikkelingen hieromtrent in dit topic kwijt.
![]()
Ik zal altijd blijven afsteken, legaal of illegaal
Anoniem, Vuurwerkliefhebber