Buurtvereniging vuurwerkliefhebbers

Pietje PYRO

VWC lid
Gezien de huidige ontwikkelingen en de onderstaande quote van de VVD:

“Een veilige jaarwisseling sluit vuurwerk niet volledig uit. In de wet leggen we vast dat de burgemeester een ontheffing kan geven aan een vereniging die op lokaal niveau consumentenvuurwerk afsteekt, voor de buurt. En we geven ruim baan aan de lokale vuurwerkshows.”

Hoe start je zo’n vereniging en aan welke eisen moet je voldoen?

Wellicht kunnen we de ontwikkelingen hieromtrent in dit topic kwijt.

Je moet toch wat…
IMG_0630.jpeg

Als de mogelijkheid er echt komt zal ik er zeker gebruik van maken mits het qua regelgeving te doen is maar ik geloof nog steeds niet dat ze dit van de grond kunnen krijgen. Ook als vereniging heb je met vergunningen te maken en het zal ongetwijfeld beoordeeld worden als een evenement, zie dan maar eens aan de gestelde voorwaarden te voldoen.

De kans is in ieder geval veel groter dat ik ergens in Duitsland, enkele meters van de grens heerlijk sta te stoken.

Als de mogelijkheid er echt komt zal ik er zeker gebruik van maken mits het qua regelgeving te doen is maar ik geloof nog steeds niet dat ze dit van de grond kunnen krijgen. Ook als vereniging heb je met vergunningen te maken en het zal ongetwijfeld beoordeeld worden als een evenement, zie dan maar eens aan de gestelde voorwaarden te voldoen.

De kans is in ieder geval veel groter dat ik ergens in Duitsland, enkele meters van de grens heerlijk sta te stoken.
In Kerkrade is zo'n mooie straat toch. Loopt de grens midden doorheen 😂

Ook benieuwd naar de 25kilo regeling als buurtverening je zit zo op 25kilo

Ook benieuwd naar de 25kilo regeling als buurtverening je zit zo op 25kilo
Zat ik net aan te denken toevallig. Zal een showtje worden van 25kg.
Tenzij natuurlijk 1 van de voorwaardes is dat de vereniging een bunker bezit/huurt etc etc...

Nee komt helemaal goed met dat verenigingsverhaal

Ver in buitengebied een bunker nodig voor opslag. 25kg bruto per persoon zal strak gehandhaafd moeten worden want actief (en makkelijk centraal) gecontroleerd. Max aantal mensen om totaal aan kg niet te laten overschrijden.
Aanbesteding voor welke importeur spul mag leveren, daarvan inkooplijsten.
Allemaal schieterspakkie an, helm en bril op.
En natuurlijk geen alcoholvergunning hè.

Dit is net zo'n harde belofte als de centrale shows ala Sydney in elke gemeente...

Stel je er niet teveel van voor.

Dit is net zo'n harde belofte als de centrale shows ala Sydney in elke gemeente...

Stel je er niet teveel van voor.
Idd dit is een kleine tegemoetkoming als alternatief van een verbod, wat dan weer uiteindelijk voor de gewone man niet is uit te voeren.

Hier geloof ik ook helemaal niets van. Daar komen echt teveel dingen bij kijken die in de praktijk niet haalbaar zijn. Mooi verhaal van de VVD, maar hier stel ik me niets bij voor.

Ik kom er zo bij Knetter! Vrouwtje zei gisteren meteen, gaan we boeken in DE ;) Fijn dat ze meedenkt maar liever gewoon thuis. Ik richt wel een buurtvereniging op met mijzelf.

Hier geloof ik ook helemaal niets van. Daar komen echt teveel dingen bij kijken die in de praktijk niet haalbaar zijn. Mooi verhaal van de VVD, maar hier stel ik me niets bij voor.
F3 papiertje in Duitsland heb je ook zo. Maar goed iedereen weet dat die absoluut niet gaat werken.

Vereniging zogenaamd om vuurwerkliefhebber alsnog af te mogen laten steken is natuurlijk een wassen neus. Dat is bedacht om het verzet tegen een verbod te verminderen. En wellicht een beetje voor hun eigen geweten t.o.v. de vuurwerkliefhebber vanwege al de mailtjes die ze gehad hebben. Echter denk ik dat ik iets te positief ben wat betreft dat hebben van een geweten bij deze lui. 😊

Ver in buitengebied een bunker nodig voor opslag. 25kg bruto per persoon zal strak gehandhaafd moeten worden want actief (en makkelijk centraal) gecontroleerd. Max aantal mensen om totaal aan kg niet te laten overschrijden.
Aanbesteding voor welke importeur spul mag leveren, daarvan inkooplijsten.
Allemaal schieterspakkie an, helm en bril op.
En natuurlijk geen alcoholvergunning hè.
BOA de hele avond aanwezig voor toezicht :p

Back
Bovenaan