Buurtassortiment 2.0

Koala

VWC lid
Artikelnummer: ...
Artikelnaam: Buurtassortiment 2.0
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: 1065 gram
Aantal Schoten: 5x 15 schoten
Effectomschrijving: 5 professionele cakes met 5 verschillende effecten. Dit is vuurwerk voor de échte kenners! (Telt niet mee voor gratis vuurwerk)
Tube diameter: ... mm
Kartoninhoud: .../...
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: €99

1008_buurtassortiment_rubro.png

Bijlagen

• 1008_buurtassortiment_rubro.png
    1008_buurtassortiment_rubro.png
    224,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie cakes hoor, beetje langzaam gezchoten maar dan ist wel langer genieten. Goeie spreiding en gevuldheid, prima kleuren.
Deze kniesoor ziet alleen geen Mega Finale of Color Tails, noch multicolor coco's :D

wel echt zuur dat de crackling finales eruit gehaald zijn, dit was toch wel de handtekening van het buurtassortiment. Ook erg jammer dat de chry crackling cake eruit is.

Minder schoten, minder cakes, minder mm's. Eigenlijk de naam Buurtassortiment onwaardig als je het mij vraagt.

Wat ruk zeg, dit. 5x 15 schoten en een hoop lucht voor minimaal 100 euro.

Welke gek gaat dit neerleggen voor 75 schoten? Het BA1 assortiment was beter dan dit. Meer schoten en één batterij meer.

Het lijkt wel alsof we aan het teruggaan zijn naar het max. ~200gr. per batterij tijdperk.

Minimaal €100? Maximaal. Freakprijs vast wel €80 ofzo. En als je nou de naam plus verleden eens wegdenkt, wat zien jullie dan?
Dankzij ILT en prijs/kostenstijgingen zal dit qua cakesets gangbaar worden als je het niet astronomisch duur wilt hebben (500grammers 25/30mm...dan gaat de prijs nu zeker x2)

Minimaal €100? Maximaal. Freakprijs vast wel €80 ofzo. En als je nou de naam plus verleden eens wegdenkt, wat zien jullie dan?
Dankzij ILT en prijs/kostenstijgingen zal dit qua cakesets gangbaar worden als je het niet astronomisch duur wilt hebben (500grammers 25/30mm...dan gaat de prijs nu zeker x2)

In freakprijzen rekenen is leuk, maar freakprijzen en het halve land ervoor doorreizen zijn niet voor iedereen weggelegd. Ik heb het over lokale winkeliers waar de prijs mogelijk zelfs €120,- euro zal zijn.

Welke gek gaat dit neerleggen voor 75 schoten? Het BA1 assortiment was beter dan dit. Meer schoten en één batterij meer.

Het lijkt wel alsof we aan het teruggaan zijn naar het max. ~200gr. per batterij tijdperk.

Als dan nou ook nog eens alle oude labels terug komen, heb ik er niet al te veel moeite mee hoor :tongue2:

Mijn gedachte, erg zonde inderdaad!

Maar in plaats van lucht hadden ze er ook voor kunnen kiezen om de cakes gewoon van meer schoten te voorzien. Nu betaal je letterlijk voor lucht ( transportkosten zijn een zeer groot aandeel in de prijs ). Persoonlijk had ik liever bijvoorbeeld 4 cakes van zo'n 30sh gehad ( kan makkelijk in 500 gram ) zonder lucht als vervanger van 19sh cakes die niet meer kunnen vanwege de verhouding van lengte en breedte, dan een assortiment waarvan de helft lucht is en dat heel erg mee telt in de kosten. Probleem met lengte en breedte opgelost en je betaalt niet meer heel veel voor lucht.

Maar in plaats van lucht hadden ze er ook voor kunnen kiezen om de cakes gewoon van meer schoten te voorzien. Nu betaal je letterlijk voor lucht ( transportkosten zijn een zeer groot aandeel in de prijs ). Persoonlijk had ik liever bijvoorbeeld 4 cakes van zo'n 30sh gehad ( kan makkelijk in 500 gram ) zonder lucht als vervanger van 19sh cakes die niet meer kunnen vanwege de verhouding van lengte en breedte, dan een assortiment waarvan de helft lucht is en dat heel erg mee telt in de kosten. Probleem met lengte en breedte opgelost en je betaalt niet meer heel veel voor lucht.

Eens, maar zijn de verhoudingen van de oude set zo problematisch dan? Komt opeens uit het niets? De VWT set schijnt ook opeens niet meer in het assortiment te zitten, kennelijk om dezelfde reden.

Van wat ik weet is dat het BA 1 assortiment qua gewicht per batterij wel ok was, een goede breedte en een beperkte hoogte had. Door de breedte en beperkte hoogte was de stabiliteit gewoon goed. Ik heb ze zelf gehad.

Bij enkele andere importeurs zie ik van die batterijen wiens hoogte wel erg afwijkt van de breedte. Ik kan mij niet voorstellen dat dat stabieler is dan de traditionele 19sh batterijen. Weliswaar deze met afwijkende hoogtes enkel op de foto gezien, maar toch.

Volgens mij geldt hetzelfde verhaal voor de VWT ES 19sh, en bijvoorbeeld de Wolff Big 19. Ik heb nog nooit gehoord dat ze zijn omgevallen oid of iig niet in grote getale. En als dit nou echt zo'n issue was, waarom is dit niet opgelost d.m.v. dik uitklapbare kartonnen voetjes of gewoon non- uitklapbare vierhoekige voetjes? Passen perfect onder zeshoeken en nemen geen extra ruimte in beslag in de assortimentsdoos.

Dit is eigenlijk een goede vraag voor het Rubro bezoek @Omepje! :D

Los van dit alles vind ik het op dit krekelfilmpje eigenlijk best een lekker setje. Vooral van die laatste cake word ik blij. Kleurtjes!

Ik kijk al reikhalzend uit naat het BA3.0 over enkele jaren : 4 x 12 schots ?

Nee dit 2.0 ass. laat ik aan mij voorbij gaan : te duur voor het aantal schoten en mijn favo cake, de tails zit er niet meer in.

Als volgend jaar de freakvoorraden in de bunkers op zijn, kunnen we nog wel ns (weer) gewend raken aan deze prijzen. Mochten we nog mogen stoken.

Een cake minder, minder schoten per cake een hogere prijs en de effecten zullen echt niet zo zijn zoals op het filmpje. ik sla wel over.

Als ik dit zo bekijk dan denk ik dat ik dit jaar maar eens ernstig op zoek moet gaan naar een paar extra setjes "oude" voor de komende jaren.

Back
Bovenaan