Burst 20 mm tubes tov grotere diameters?

Torrr

VWC lid
Ik ben niet echt gecharmeerd van 20 mm cakes aangezien de burst gewoon een stuk scheller klinkt dan de producten met een grotere diameter.
Nu zijn er echter veel 20 mm cakes op de markt en jet worden er steeds meer, maar nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig of iemand mij kan vertellen of
er 20 mm cakes zijn die wel een wat doffere burst hebben die de richting op gaat van 25/30 mm. Mij staat op dit moment niet echt goed bij of ze er uberhaupt zijn?

Weet het niet zeker maar vermoed dat vanwege het kleine kaliber dit teveel ten koste zou gaan van het sier effect lijkt mij. Knalcakes zijn er in kleinere kalibers te vinden die wel goed presteren maar waarbij vrijwel geen of weinig effect in zit. Denk dat de verhouding productief te moeilijk is om en een goede sier effect te creëren met een harde burst.

Ik ben niet echt gecharmeerd van 20 mm cakes aangezien de burst gewoon een stuk scheller klinkt dan de producten met een grotere diameter.
Nu zijn er echter veel 20 mm cakes op de markt en jet worden er steeds meer, maar nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig of iemand mij kan vertellen of
er 20 mm cakes zijn die wel een wat doffere burst hebben die de richting op gaat van 25/30 mm. Mij staat op dit moment niet echt goed bij of ze er uberhaupt zijn?

Als je richting duitsland kan heb je Iskra van Funke. Die produceren veel 20/21mm met echt een snoeiharde burst. Bijvoorbeeld deze

Weet het niet zeker maar vermoed dat vanwege het kleine kaliber dit teveel ten koste zou gaan van het sier effect lijkt mij. Knalcakes zijn er in kleinere kalibers te vinden die wel goed presteren maar waarbij vrijwel geen of weinig effect in zit. Denk dat de verhouding productief te moeilijk is om en een goede sier effect te creëren met een harde burst.
Dit is precies wat ik wilde typen. Klopt helemaal.

Mocht je (buiten de regels om) 5gr flash in een 20mm en ook 25mm,30mm zal er misschien door de kartondikte een minimaal verschil zitten. Het past sowieso wel omdat flash in poedervorm is.

Siereffecten zijn harde sterren en daar kom je bij veel effecten ruimte tekort in de kleinere diameter. Doe je het toch dan heb je kans dat de sterren niet ontbranden of bij teveel flash de sterren kapot knallen.

Maar er is ook nog het hoogteverschil waar een 20mm cake voor de beleving nog best hard kan knallen.

Wat je inderdaad zou kunnen proberen is om merken te kiezen die erg hoog in kwaliteit willen zitten en zeer kritisch zijn in productie zoals funke. Denk dat je wel een klein verschil zou kunnen merken.

Hier zijn mensen het misschien net mee eens, maar ik vond mijn TDS400 tijdens oud en nieuw 23-24 dicht in de buurt komen bij 25mm qua burst. Of die ook in nieuwere batches zit durf ik niet te zeggen

Deel zelf altijd het nem kruitgewicht door het aantal schoten,als indicatie maar dan weet je nog steeds niet de verhouding tussen stijglading,effect lading en de burst. zitten best wel 'acceptabele ' bakjes tussen hoor

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan