Burger initiatief via Facebook tegen het vuurwerk verbod

tristen

VWC lid
Beste mensen, Ik raad jullie allemaal aan eens rustig de tijd te nemen om het volgende initiatief eens rustig tot u door te laten dringen! https://www.facebook.com/AntiVuurwerkverbod

Als u rustig leest zult u zien dat mijn doel niet is om maar zo hard mogelijk tegen het verbod in te gaan, maar wil ik graag in gesprek met de betrokken fracties. Helaas tot op heden nog zonder succes, maar ik heb wel het idee dat er veel mensen zijn die zich in deze denkwijze kunnen vinden! ik zou het dan ook te gek vinden als u de moeite zou nemen dit initiatief te steunen en er zoveel mogelijk mensen over te vertellen!

Met vriendelijke groet,

Ron Brinkman.

Bron: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/januari/08/burger_initiatief_via_facebook_tegen_het_vuurwerk

Na vaak nieuwsberichten te zoeken werd ik het negatieve nieuws wel weer eens zat. En huh, wat vind ik nou! Positief nieuws! En dan ook nog eens door één lid van Vuurwerkcrew en andere fora! Jij maakt mijn dag weer goed! Top jou Facebook pagina, en hij is geliked hoor! :D

Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook geliked. Als we met zijn allen netjes blijven en dit zo doorgezet wordt kan het best nog iets bereiken.

Bron / pagina alweer verwijdert, dat is dan weer zo jammer. Positieve berichten laten ze tegenwoordig maar een uurtje staan of zo ?

Bron / pagina alweer verwijdert, dat is dan weer zo jammer. Positieve berichten laten ze tegenwoordig maar een uurtje staan of zo ?

Tsja, dat lijkt wel zo tegenwoordig. Ze zijn waarschijnlijk bang dat mensen dat daadwerkelijk gaan lezen, en dan kloppen hun negatieve berichten van de voorgaande weken niet meer.

Tsja, dat lijkt wel zo tegenwoordig. Ze zijn waarschijnlijk bang dat mensen dat daadwerkelijk gaan lezen, en dan kloppen hun negatieve berichten van de voorgaande weken niet meer.

Inderdaad, het is mij de laatste twee maanden meer opgevallen dat positieve berichten over vuurwerk nauwelijks een dagdeel op de desbetreffende site blijven staan en dat is toch echt belachelijk te noemen.

Leuk bericht op de fb:

Beste leden! Belangrijk nieuws!!!!!!

Na lang wachten alhier het eerste antwoord vanuit de landelijke politiek! En wat een antwoord zeg! Geweldig nieuws lijkt me zo!

Geachte heer Brinkman,

Bedankt voor uw e-mail aan de VVD Tweede Kamerfractie.

De VVD vindt dat vuurwerk bij Oud en Nieuw hoort als oliebollen en champagne. Dit zijn tradities die we moeten koesteren. Ook de VVD wil dat vuurwerk veilig is, en wil een harde aanpak van illegaal vuurwerk, maar wij zien geen reden om vuurwerk in zijn geheel af te schaffen. Mensen die veilig en verantwoordelijk met vuurwerk omgaan, zouden zo de dupe zijn van hen die dat niet doen. Tegen deze laatste groep moet uiteraard streng worden opgetreden.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

VVD Voorlichting

Top reactie van de VVD. Eindelijk een partij die dingen doorziet i.p.v domme dingen roepen. Toevallig ook nog op gestemd de laatste keer :)

Nog een leuk bericht.:blink:

Den Haag is wakker mensen! Wederom een reactie vanuit de politiek! Ze geven naar mijn idee precies weer wat wij ook willen bereiken. Enorm blij met deze reactie in ieder geval.

Geachte heer Brinkman,

Hartelijk dank voor uw email over vuurwerk. Wij willen hier graag op reageren.

Het CDA is niet voor een algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Let op: consumentenvuurwerk. Illegaal vuurwerk is en blijft verboden in Nederland. Dit jaar is er gelukkig weer een stuk meer illegaal vuurwerk onderschept. De overlast die er is en de ongelukken die helaas gebeuren worden in het overgrote deel van de gevallen veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Consumentenvuurwerk is op verschillende manieren getest en heeft lang niet de kracht om dingen te vernielen, zoals illegaal vuurwerk dit wel heeft.

Een algeheel verbod op consumentenvuurwerk zal leiden tot nog meer import van illegaal vuurwerk vanuit heel Europa. En om dit allemaal te controleren is er een enorme inzet nodig, wat vaak niet te realiseren is. Nederlanders blijven Nederlanders, de vuurwerktraditie zit in het bloed en als er via de legale weg niet meer aan vuurwerk gekomen kan worden, zullen ze illegale wegen zoeken. En dat moeten we niet willen; zoals gezegd is illegaal vuurwerk vele malen gevaarlijker dan legaal vuurwerk. Het voldoet niet aan de Nederlandse richtlijnen en er staat geen Nederlandse gebruiksaanwijzing op.

Illegaal vuurwerk veroorzaakt het overgrote deel van de problemen. Daar moeten we ons de komende tijd nog meer op gaan richten. Dit jaar is een eerste stap, gezien de grote hoeveelheid die is onderschept.

We hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

CDA Tweede Kamerfractie

Jammer genoeg is het bericht hierboven een standaard bericht en niet een bericht gericht naar de heer Brinkman. Dit is namelijk al naar meerdere mensen gestuurd.

Maar buiten dit, wat een top stukje! Gelukkig is het CDA ook een grote partij tegen een verbod.

Jammer genoeg is het bericht hierboven een standaard bericht en niet een bericht gericht naar de heer Brinkman. Dit is namelijk al naar meerdere mensen gestuurd.

Maar buiten dit, wat een top stukje! Gelukkig is het CDA ook een grote partij tegen een verbod.

Dan nog.. Als dat bericht de visie can de CDA is, mogen ze van mij best een standaard bericht gebruiken hoor.

Overigens wel apart de VVD en CDA wél reageren, terwijl de meest benaderde partij zijn mond nogsteeds houd.

Back
Bovenaan