Burger dupe van stunten met kindervuurwerk

Wie heb ik niet in zijn waarde gelaten dan? Ik geef mijn mening over cat. 1 vuurwerk en over het nu al afsteken daarvan. Ik zit wat dat betreft dichter bij de norm van de Nederlandse samenleving, dan het merendeel van dit forum.

Door het woord sneu te gebruiken wellicht? Dat lijkt me niet een "sfeerverhogende" benaming en ook vrij onvriendelijk?

Maar jammer dat het zo off-topic gaat

Laatst zaten een vriend en ik na een vuurwerkshow op een industrieterrein op een rustige plek om daar Cat 1 aftesteken, maar voordat we begonnen eerst nog even een tijdje daar gezeten binnen een half uur na de show zagen en hoorde we een boel harde knallen een stuk of 10 in totaal. Een 4 tal Vlinders achter elkaar een lawinepijl op de grond en een paar harde singleshots in de verte konden het allemaal perfect zien vanaf een heuvel. Al snel daarna kwam er een politiewagen aanrijden omdat er was gebeld voor overlast, we lieten dus ons Cat 1 vuurwerk zien we hadden behoorlijk wat bij ons en de agent keek even naar een aantal artikelen.

Niks aan de hand je mag het gewoon overal aansteken het hele jaar door alleen hij adviseerde ons wel om het daar niet te doen vanwege dat er al gebeld was. Hij vond het wel een goede plek ervoor, maar zei wel dat we er rekening mee moeten houden dat het geluid best ver reikt. Ook zei hij dat we vanwege onze leeftijd niet de grenzen moesten gaan opzoeken, oftewel ook al mag je het, het hele jaar door cat 1 afsteken gebruik je gezond verstand en doe het op rustige plekken en ga ook niet uren achterelkaar stoken dan is er niks aan de hand.

Ik vind het persoonlijk logischerwijs super vet wat er tegenwoordig allemaal kan door de nieuwe Ce regels qua kindervuurwerk en geniet van elk stukje vuurwerk dus ook van een cracklingbal of een rotje mij maakt het niet uit.

Er wordt trouwens ook behoorlijk veel Cat 1 gestookt bij mij in het dorp zag hier en daar vuurwerkresten liggen voor huizen en in tuinen en jongens die urenlang aan het stoken waren in een steeg bij een vriend in de buurt. Overlast veroorzaakt dat niet echt want binnen hoor je er niet zoveel van, maar ja Nederlanders houden eenmaal van zeuren, sommige in ieder geval en vooral de copy paste media komen met dit soort domme berichten omdat hun totaal geen onderzoek meer doen naar onderwerpen en er vaak geen ballen verstand van hebben.

Een vriend van mij heeft een zoontje van 6 waar hij vanavond wat knalerwten en sterretjes mee 'afstak'.
Je leest het goed, knalerwten en sterretjes.
Er is toen iemand naar hun toegelopen met de mededeling dat het geen oudjaar is en of hij eens op kon rotten met die herrie.

Knalerwten..

Dat geeft maar weer aan dat overlast inderdaad een relatief begrip is, en mensen zich al helemaal goed kunnen storen aan knetterballetjes.

Tja als je dan in de zomer tegen die persoon zegt dat je geen zin hebt om de hele zomer met je bakkes In de rook van zijn barbecue wil zitten moet je ineens niet zo zeuren.zo ver zijn we nu gekomen in deze tijd dat we elkaar ons plezier niet gunnen.

Kijk toch eens in wat een bevoorrechte positie we met zijn allen leven! Dat cat1 vuurwerk al iets is waar men zich over op kan winden geeft alleen maar aan hoe goed we het met zijn allen eigenlijk hebben!

Wie heb ik niet in zijn waarde gelaten dan? Ik geef mijn mening over cat. 1 vuurwerk en over het nu al afsteken daarvan. Ik zit wat dat betreft dichter bij de norm van de Nederlandse samenleving, dan het merendeel van dit forum.

Kan helaas niet alles zien omdat het 'weggemodereerd' is, echter wanneer u in een van uw eerste posts mensen al als "sneu" betitelt dan kunt u op uw vingers natellen (u heeft ze allemaal nog hoop ik, niet verbitterd geraakt door de antivuurwerkpropagandamachine met verhalen over- en beelden van afgerukte handen en vingers?) dat vuurwerkliefhebbers daar aanstoot aan nemen.

Zelf heb ik het idee dat uw provocerende bijdragen meer met trollen en het daarmee samenhangende uitlokken van emoties en tegenreacties te maken hebben.
Wanneer u op een vuurwerkforum anti-vuurwerkreacties plaatst, zit u niet op het goede forum. En uiteraard heeft u recht op uw mening, en uiteraard mag u die geven maar uw pedante manier van reageren icm uw narcistische conclusie dat u "dichter bij de norm van de samenleving" zit, doen uw bijdragen geen goed.

Waardeloos AD artikel naar mening. Tendentieus en volledig over the top. Zie alleen al de gebruikte fotos in beide artikelen. Het AD heeft een heksenjacht geopend op vuurwerk in Nederland zo lijkt het, zo getuigt ook hun andere 'journalistieke' bijdrage over Bol.com van vandaag:
http://www.ad.nl/dossier-nieuws/bol-com-moet-stoppen-met-verkoop-vuurwerk~a2fbaca7/

Het AD lijkt, zeker op het gebied van vuurwerknieuws, hard op weg te zijn om de Volkskrant van de troon te stoten vwb de 'de zuurste krant' van NEEderland.
Ga oliebollen testen!

Laatst bewerkt:
Nou ik weet niet hoe het met JULLIE zit maar ik ben blij met feestdagen:):)zo blijjjjjjjj:wink:.bv met de kerstdagen kerstboom kerstlichtjes oliebollen appelflappen soep gourmetten stoofperen drankjes en tv stoofpotjes familie kennissen buren blote overbuurvrouw cadeaus vuurwerkfolders vuurwerkcrew forumleden ideetjes suggesties vuurwerk sites positief vuurwerk nieuws voorpret napret koffie vuurwerk trips vuurwerk geur winkels lontjes kaarsen pijlen knallers cakes aansteker action bril piek .ik kan iets vergeten zijn.:p

Nou ik weet niet hoe het met JULLIE zit maar ik ben blij met feestdagen:):)zo blijjjjjjjj:wink:.bv met de kerstdagen kerstboom kerstlichtjes oliebollen appelflappen soep gourmetten stoofperen drankjes en tv stoofpotjes familie kennissen buren blote overbuurvrouw cadeaus vuurwerkfolders vuurwerkcrew forumleden ideetjes suggesties vuurwerk sites positief vuurwerk nieuws voorpret napret koffie vuurwerk trips vuurwerk geur winkels lontjes kaarsen pijlen knallers cakes aansteker action bril piek .ik kan iets vergeten zijn.:p

Kindervuurwerk! :p

Back
Bovenaan