Burger dupe van stunten met kindervuurwerk

En terecht. Het is flutvuurwerk en het geeft troep.
Mensen die het afsteken zijn uberhaupt al een beetje sneu, maar zeker als je er nu al mee bezig bent, roept dat logischerwijs weerstand op.

Mensen die andere mensen sneu noemen...

Leef en laat leven!

Ik vind jou toch ook niet sneu omdat je maximaal maar 30 euro aan een cake wil uitgeven?

Tuurlijk mag het, maar doe het op eigen terrein, of op afgelegen plaats.
Vuurwerk is vuurwerk in de ogen van de vuurwerkhatendetokkiedierentuinburen (dit meesterwerk van een woord is gejat van iemand van dit forum, waarvoor hulde!!!!). Dus NOOIT bedoeld om overlast mee te veroorzaken.

Geniet, maar zorg er dus niet voor dat het tegen ons wordt gebruikt.

En terecht. Het is flutvuurwerk en het geeft troep.
Mensen die het afsteken zijn uberhaupt al een beetje sneu, maar zeker als je er nu al mee bezig bent, roept dat logischerwijs weerstand op.

Je had dit wel iets vriendelijker mogen verwoorden, dan had ik je misschien serieus genomen.

Toch voor mij juist een zaak om met mijn kinderen, en hun vriendjes, even een stookmomentje te hebben.
Je recht uitoefenen is juist verhelderend voor de vuurwerkhatendetokkiedierentuinbuurnsb-ers.

Onder het woord....overlast....mag de overheid een hoop,dus iemand die zeurt over cat1 heeft in beginsel een sterkere hand.je mag van de wet verwachten dat je zonder overlast door het leven mag.

Hoe zo? Waar staat dat?

Zoek maar even in het vw besluit mag alleen op afgesloten terrein gebeuren buiten de officiële tijd(en). Er zijn al mensen hier op het forum voor beboet.

Artikel 1a.1.3

Categorie F1: vuurwerk dat zeer weinig gevaar en een te verwaarlozen geluidsniveau oplevert en bestemd is voor gebruik in een besloten ruimte, inclusief vuurwerk dat bestemd is voor gebruik binnenshuis;

Om op dezelfde tour als hierboven verder te gaan:rolleyes:wat is leuker een knetterbal of een knetter lint
?en waarom?

Zoek maar even in het vw besluit mag alleen op afgesloten terrein gebeuren buiten de officiële tijd(en). Er zijn al mensen hier op het forum voor beboet.

Artikel 1a.1.3

Categorie F1: vuurwerk dat zeer weinig gevaar en een te verwaarlozen geluidsniveau oplevert en bestemd is voor gebruik in een besloten ruimte, inclusief vuurwerk dat bestemd is voor gebruik binnenshuis;

Van rechtenforum.nl: Het Vuurwerkbesluit regelt niet waar consumenten hun vuurwerk mogen afsteken. Het bepaalt alleen de veiligheidsinstructie die een producent op de verpakking van het vuurwerk moet aangeven. Volgens het Vuurwerkbesluit mag je het hele jaar categorie 1 vuurwerk afsteken, waar je wil. Natuurlijk blijven andere regels verbieden dat je overlast veroorzaakt.

Uitgebreidere uitleg: http://rechtenforum.nl/forum/thread...A.1.3+vuurwerkbesluit/t/43239/printertopic/1/

Hoezo zou cat 1 'kindervuurwerk' zijn? Er zijn genoeg volwassenen die er van genieten. Zo n denigrerende toon dtaat me niet aan.

Om op dezelfde tour als hierboven verder te gaan:rolleyes:wat is leuker een knetterbal of een knetter lint
?en waarom?

Ik vind beide eigenlijk wel leuk.
XXL Knetterballen/Rambo's hebben ook nog een mooi groot effect.
De Knetterlinten duren wat langer.
En de kleine knetterballen hebben wat meer knetter in een keer.

Ik weet niet hoe oud je bent (13?), maar ik begrijp dat jij dus zo iemand bent die nu al kindervuurwerk aan het afsteken is?
Ten eerste ik ben geen 13 (vermoed dat je dat zelf eerder bent). Maar ik steek wel degelijk cat 1 vuurwerk af niks mis mee. Volkomen legaal en als mensen vriendelijk ja VRIENDELIJK vragen of ik ergens anders wil gaan stoken dan doe ik dat gewoon. Maar er zijn zat mensen die zich als een klein kind gedragen en schreeuwend en tierend naar buiten komen. Dan ben ik er klaar mee. Bovendien mensen moeten eens wat beter de regels kennen voordat ze allemaal gaan lopen janken en zeiken. mensen die cat 1 vuurwerk sneu vinden zijn zelf een stel sneue ridders.

Dat cat 1 sneu is is in 1 woord flauwekul. Een flinke bos knetterlinten geeft meer geweld dan menig cat2. Slaat helemaal nergens op deze discussies. Topic logt nu ver weg achter een hoop haat.. :cry:

Back
Bovenaan