Burgemeester Hilversum gaat voor een vuurwerkverbod

Hilversum bepleit compleet vuurwerkverbod

HILVERSUM - Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum gaat in landelijke overlegorganen pleiten voor aanpassing van het vuurwerkbesluit. Broertjes wil onder andere de mogelijkheid om als gemeente een algeheel vuurwerkverbod af te kondigen. Ook moet de tijd waarbinnen tijdens de jaarwisseling vuurwerk mag worden afgestoken, worden beperkt.

broertjes.jpg

Burgemeester Pieter (ik ben géén man van mijn woord) Broertjes van Hilversum

Dat antwoordt het college van B en W van Hilversum op vragen van raadsfracties. Tijdens de jaarwisseling ontplofte een enorme vuurwerkbom in het centrum van Hilversum. Volgens Broertjes was dat „waanzin” en „ontsnapte Hilversum ternauwernood aan een ramp.”

bron

Zo zie je maar. Wederom een bange politicus die naar de pijpen danst van vele mensen en al zijn eerdere woorden weer in slikt voor het eigen gewin. Betrouwbaar hoor, zo'n burgemeester.

Helemaal mee eens Danny. Maar ze snappen niet dat bij een verbod nog meer zwaar vuurwerk Nederland binnen gesmokkeld gaat worden. En het vuurwerk in hilversum zwaar proffesioneel vuurwerk betrof, en geen Nederlands consumenten vuurwerk.

Schandalig dat zo iemand zich burgemeester mag noemen. En hij word nog betaald van ons belasting geld ook.

Je krijgt alleen maar meer controles en zwaardere straffen ben ik bang. Ik zou zeggen houd de ontwikkeling van de voetbalwet eens in de gaten. Die wet trekken ze straks door. Dan sta je op straat en dan wordt je "preventief" opgepakt wegens het verstoren van de orde.

Misschien dat je in een dorpje ergens ver buiten de randstad nog wat kan doen. Maar het gros van de steden zal één doodse politiestaat zijn. Kwestie van tijd dat we met zijn allen naar een geregiseerde show mogen en op commando mogen klappen voor de grote leider die het georganiseerd heeft. En als je niet hard genoeg klapt of niet gaat, dan krijg je celstraf.

Ze willen nu provincies al samenvoegen (Noord-Holland, Utrecht en Flevoland). Hoe komt die nieuwe provincie te heten dan? Noord-Korea-Holland?

:frusty:

Broertjes wil onder andere de mogelijkheid om als gemeente een algeheel vuurwerkverbod af te kondigen. Ook moet de tijd waarbinnen tijdens de jaarwisseling vuurwerk mag worden afgestoken, worden beperkt.

Wat wil hij nu eigenlijk, het is of het een of het ander want als er een vuurwerkverbod zou komen heeftt is het tijdstip van vuurwerk afsteken ook niet meer belangrijk.
Ach ja, voor zulke uitspraken moet je dan ook ver door geleerd hebben :D

Volgens mij is het tijd dat de vuurwerkbranche en/of de liefhebbers eens een vuistslag moeten gaan maken.
Ik lig er zelf niet wakker van en maak me ook totaal geen zorgen over een vuurwerkverbod.
Echter ben ik wel van mening dat het nu maar eens een keer afgelopen moet zijn met die hetsche tegen het vuurwerk.
Het is gewoon van de zotte hoe men hier elk jaar weer op duikt met dit jaar echt het toppunt.

Ten 1e hebben al die halvegare ambtenaren die als een dolle haan lopen te kukelen totaal geen benul van zaken omtrend de materie.
Dat er wat moet worden gedaan snap ik ook wel maar doe dit dan op een normale verstandige manier waarbij de consument die normaal omgaat met vuurwerk niet de dupe word van de groep asociale hersenloze gasten die slopen,bommen maken en de boel lopen te verstieren!!!

Als ik de tijd en kennis zou hebben om iets op te zetten had ik geen moment getwijfeld maar de gezins en privesituatie laten dat gewoonweg nog niet toe.

Wat wel duidelijk is dat en een POSITIEF TEGEN SIGNAAL moet komen van uit ons de oppositie.

gr

Waarom bepleit zo'n geiten wollen sok nou niet voor een algeheel verbod op zwaar illegaal vuurwerk? Of, het aanpakken van doe het zelf creaties waar iedere jaar steeds weer zwaar gewonden mee vallen. Het verplicht invoeren van een vuurwerk bril zou ook een stuk schelen. Laat hij daar eens mee beginnen. Alle voor en nadelen afwegen, dan pas ben je in mijn ogen een burgemeester en neem ik mijn woorden terug dat ik hem zojuist uitmaakte voor geiten wollen sok.

Dat deze man tegen vuurwerk was, dat was al bekend. Moet dus iedere keer als deze man zijn afkeer tegen vuurwerk openbaar maakt in het nieuws komen? Iedere keer als er iets negatiefs over vuurwerk is smullen de media er flink van, terwijl werkelijk alle berichten tot nu toe gaan over het BEPLEITEN van een verbod, niet het daadwerkelijk verbieden. Die discussie is nog niet eens gestart.

Helaas gaat demagogie vaak gepaard met een niet al te hoog IQ zoals deze meneer maar weer eens bewijst.
Nog erger is dat de mensen met een nog lager IQ makkelijk te beinvloeden zijn om hun stem maar al te graag uit te brengen op dit soort persoontjes.

Doe er nog een lichtelijke facistische blik in de ogen bij en hupakeeeeeee, een burgemeester is geboren :p

Bij deze is iedereen uit hilversum die wel van vuurwerk houd bij mij thuis uitgenodigd om een zeer plezierig vuurwerkfeest ervan te maken :)

Kom een column tegen van een kerel van de SP.

Nu vraag je je misschien af waarom ik dit post in een topic van een CDA bamihap. Welnu, na de eco-terrorist Bonte is er dus deze bal gehakt die het over een vuurwerkverbod heeft om zijn eigen politieke hachje te redden. Maar goed, blijkbaar vinden al die laffe politici heil bij elkaar.

Vandaar dat ik de visie van deze man op een partij als Groen Links wel even wil posten. Omdat het gewoon leuk is om te lezen. Arno wordt trouwens genoemd in het stuk. Lees vooral de inleiding van zijn stuk. Spijker op zijn kop. En dan moet de rest nog volgen.

http://www.leodekleijn.nl/2010/11/25/liberale-bakfietsen-van-groenlinks/

Duidelijk, die man weet niet waar ie het over heeft, zware explosie, totaal niet te maken met het vuurwerk wat we gewoon bij de vuurwerkwinkels in Hilversum kopen. Achja, zo kennen we er nog wel een paar, als hij hier zich meer het mannetje door voelt.... :wink:

Je kunt er zo weinig tegen doen, de bunker in een vuurwerkwinkel is fors, maar de bunker waar de mensen die zo hoog van de toren van blazen in leven, is niet te doorbreken.

het word nu echt tijd dat we wat gaan doen dit kan zo echt niet langer .
ieder jaar word de discussie heviger
het word tijd voor actie
wat we moeten doen is kijken over wie welke kennis beschikt, en hoeveel tijd hij of zij heeft .
voor gaande jaren is het allemaal met een sisser af gelopen .
ik ben bang dat dit anders zal gaan
mensen die hier lid zijn van een politieke partij zouden het beste hun eigen politieke partij in de gaten moeten houden , en desnoods proberen te overtuigen als dat lijkt .
kijk ook al zou je niet zo gek veel feiten kennis hebben toch kun je minimaal je mening geven dacht ik zo .

Haha wat een bericht.

Hij pleit wel voor een vuurwerk verbod en dan zeggen ze dit:
Hilversum voelt er ook veel voor om in navolging van verscheidene andere landen op 31 december een groot evenement met vuurwerk te organiseren, bijvoorbeeld op het Mediapark. Dat zou in de plaats kunnen komen van het afsteken van vuurwerk door particulieren. Het college gaat met hulpdiensten en horeca-ondernemers overleggen over zo'n grootschalig nieuwjaarsfeest. :frusty:

Hulpdiensten hebben het al druk zat en daar zijn gewoon te weinig mensen voor.
De horeca mensen willen ook wel liever bij hun gezinnetje zijn.

Haha wat een bericht.

Hij pleit wel voor een vuurwerk verbod en dan zeggen ze dit:
Hilversum voelt er ook veel voor om in navolging van verscheidene andere landen op 31 december een groot evenement met vuurwerk te organiseren, bijvoorbeeld op het Mediapark. Dat zou in de plaats kunnen komen van het afsteken van vuurwerk door particulieren. Het college gaat met hulpdiensten en horeca-ondernemers overleggen over zo'n grootschalig nieuwjaarsfeest. :frusty:

Hulpdiensten hebben het al druk zat en daar zijn gewoon te weinig mensen voor.
De horeca mensen willen ook wel liever bij hun gezinnetje zijn.

nou ik denk dat de horeca echt wel garen gaat spinnen op oude jaars avond .
en voor de hulp diensten word het allemaal alleen maar overzichtelijker denk ik

Steeds meer gezeur over vuurwerk,het komt er een keer aan,daar ben ik zeker van.
Alle elende wordt NIET door consumenten vuurwerk veroorzaakt.
Dit jaar nog maar eens helemaal los gaan voor het niet meer mogelijk is.
We zien het ook dit jaar hopelijk wel weer voorbij waaien.

Back
Bovenaan