Burgemeester Baarle-Hertog wil alle vuurwerkwinkels weg door nieuwe brandweerregels: "Niet meer blussen, enkel nog evacueren bij ramp"

Wat is dat besluit uit Nederland? En gaat dat hier (dus) ook gelden en zelfs die al zo gevreesde 400m ipv al zo idiote 200m? Of zijn dat verschillende besluiten

Wat een trieste gemeente… ipv helemaal wegpesten probeer eens een keer echt te overleggen voor een nieuwe locatie met de winkeliers…

Ze blijven het proberen, en ooit zal het ze lukken. Ik zelf vind het geen ramp aangezien Bels al lang niet meer het walhalla is, maar voor velen zou het heel sneu zijn.

Ze blijven het proberen, en ooit zal het ze lukken. Ik zelf vind het geen ramp aangezien Bels al lang niet meer het walhalla is, maar voor velen zou het heel sneu zijn.
Zodra er hier een verbod is is een walhalla nog een understatement.

• Like
Waarderingen: Kees
Zegt meneer Loots, omg hoe toevallig is dat😲.
Het moet en zal kapot je merkt het aan alles, industrieterrein nee kan ook niet eeeuuuh stuk weiland? Nee want elke kans word aangegrepen om een oplossing te zoeken, om de boel te sluiten dus🙈

Eigenlijk wel vreemd dat iemand van een rechtse partij telkens zulk links gedrag vertoont. Enkel maar drammen om een verbod zonder naar oplossingen te kijken. Ze zouden het vuurwerktoerisme daar juist moeten omarmen en samen met de winkeliers de boel in goede banen leiden. Meedenken en meewerken lost meer op dan die eeuwige strijd met de winkeliers die zowel de gemeente (ofwel de burgers) als de winkeliers een hoop geld kost. Het economisch belang wordt hier volledig genegeerd terwijl de overige winkeliers en de horeca flink mee profiteren van de aanloop in de maanden september t/m december. Ieder welkdenkend mens weet dat het een ontzettend kromme vergelijking is om de hoeveelheden F2 vuurwerk in Baarle te vergelijken met de enorme hoeveelheid vuurwerk t/m F4 in Enschede. Als je dit soort vergelijkingen gaat maken dan zullen alle tankstations in een straal van meerdere kilometers weg moeten en moeten ze het netwerk met gasleidingen per direct buiten gebruik stellen, olietanks in tuinen verbieden, gasflessen algemeen verbieden, elektrische auto's verbannen en zo kun je nog wel even doorgaan.

Hoe hebben ze de zogenaamde tweede enschede onderzocht? Want ieder wel denkend mens kan toch nooit tot de conclusie komen dat 5000-10000kg consumentenvuurwerk evenveel impact zou hebben als wat er in die fabriek lag?

In de video van het AD hebben ze het over 7 Vuurwerkwinkels in het dorp, ik kom maar tot 6 winkels?
Welke mis ik? :bonk:

Dolfijn Vuurwerk
PyroShop (Klavertje Vier)
Loots Vuurwerk (1)
Loots Vuurwerk (2)
Zena Tabak O Thiek
Zena De Bunker

Back
Bovenaan