Broekhoff 25 GRAM per SCHOT!

Een vraagje:
Kunnen we dit jaar cakes verwachten die 25 gram per schot hebben enkel voor het boeket? Of gaan we nu tubes krijgen die samen 25 gram hebben? Dus tail/mines etc en boeket.
Ik zie namelijk een aantal enthousiaste berichten over '25 gram per tube', maar ik denk dat die mensen dan van een koude kermis terug komen als blijkt dat er nog steeds maar 15 gram per tube gebruikt mag worden.

Ik denk dat het zo zit eerst had je 15 gram per tube in totaal,dus voor de lift,burst,effect etc.Nu pak je de volle 15 gram voor alleen het effect denk ik en de rest word van de overige 10 gram gedaan zoals de lift,burst of mine/tail.

(...) Hoop op veel variatie,ronde effecten,en mischien ook shapes!

Denk dat je die shapes niet kunt verwachten. We moeten het nog steeds doen met een 30 mm buisje. Daar zit dan nog een kartonnen koker in (de bombette) dus de effectieve maat voor de kruitkamer is maar 25 mm ofzo. Een cylindrische bombette van 30 mm kan gewoon geen mooie shape produceren. Daar kan een grotere hoeveelheid kruit niets aan veranderen.

Ik denk dat het zo zit eerst had je 15 gram per tube in totaal,dus voor de lift,burst,effect etc.Nu pak je de volle 15 gram voor alleen het effect denk ik en de rest word van de overige 10 gram gedaan zoals de lift,burst of mine/tail.
Bijna. Eerst was het 15 gram totaal per compartiment (shot). Nu wordt dat 25 gram totaal per compartiment. Dat is dus inclusief liftcharge, tail, mine, breakcharge en effectlading. Een break is max. 2 gram flash. De lift is meestal rond de 2 gram. Dus effectief houden we nu hooguit 25-2-2= 21 gram over voor het boeket/effect. Maar met een tail en een mine erbij (die allebei optioneel zijn) houd je nog minder over. Maar waar vroeger het echte sierboeket uit hooguit 11 gram kruit bestond, kan dat nu uit bijna het dubbele bestaan! Simpel gezegd kunnen we dus een dubbel zo dik gevuld boeket verwachten met een zelfde knal en stijghoogte.
Persoonlijk denk ik vooral dat dit zichtbare verbetering oplevert voor effecten met grote sterren. Een peony van 10 of 20 gram...ach, boeiuh. Maar een palm van 20 gram gaat er mijns inziens toch wel opeens een stuk beter uitzien! Of wat denk je van falling leaves? Een fluitlading van 25 gram (klimt tot aan het topje van de Eiffeltoren)? Een cake á la Showtails met 25 gram zilveren staarten? :droolthum

Dus.. Volgensmij zit het zo?

25 gram per tube is mogelijk is door een cake onder de titel
"combinatie van enkelschots buizen" te laten vallen.

we hebben dan te maken met het volgende;
Een combinatie van enkelschotsbuizen, waarbij ieder type afzonderlijk functioneert en voldoet aan de individuele eisen

Individuele eisen enkelschotsbuizen;

categorie 2
25 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan

categorie 3
40 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan

Uitgaand van een combinatie van categorie 2 enkelschotbuizen, houden we dus 21 gram over voor het effect. zoals darksoul al zei. Dat is natuurlijk al een hele verbetering tegenover de oude 11 gram. Maar nu ben ik zelf iemand die overal het maximale uit wil halen, en vraag ik me af of er ook combinaties van categorie 3 enkelschotbuizen toegestaan zijn? 40 gram per schot dus?

de prijs word dan zowiezo hoger aan de kant broekhoff heeft aleen maar dure cakes

Er is eerder aan FPM bevestigd dat de prijzen al beginnen bij net geen € 20,00...

Dan kunnen en zullen er vast ook dure cakes zijn maar dus ook meer betaalbare cakes.

Verwacht juist dat de prijzen wel wat lager kunnen,omdat ze minder karton gebruiken als je uitgaat van 20 shots cakes maximaal gevuld.Het blijft een 500 grams cake alleen dan anders ingedeeld,dus zou het nogal vreemd vinden als de prijzen in eens stijgen.Het mooiste zou dus zijn compacte cakes maximaal gevuld tegen aantrekkelijke prijzen.:)

Wat de prijzen ook zijn..
Ik ben benieuwd.
Word het een 20/25 schots cake met rode en groene peony's en crackling van 25gram perschot waar ze 30euro voor vragen dan laat ik deze lekker staan..
zijn het willows w/ colour tips ja dan zou ik er nog wel 50e voor geven .. (beweize van spreken).

Soms is de 15 gram die we tot nu toe konden helemaal zo slecht nog niet voor zijn prijs en uitwerking.

Ik moet ut allemaal nog zien gebeuren..

Maar de importeurs die er mee aan de slag gaan... succes!

Eerlijk gezegd verwacht ik dat de cakes niet zo duur zullen zijn, Doordat je maar 20 schots hebt van laten we zeggen 30mm is de cake relatief klein. ook hoeft er minder in elkaar geknutseld te worden in china, en minder bombettes gevuld danwel met meer gram sas er in. Zo betaal je al minder voor transport en het maken van daartegen staan dan wel hogere kosten voor grondstoffen. ik denk dat als je nu naar een 19 schots cake kijkt a la extreme salute(max gevuld-30mm-19schots)van 25 euro je daar nog een tientje bij opkan tellen maximaal! athans dat vind ik redelijk.

Ik vind het nog steeds niet duidelijk, in de tekening van broekhoff staat toch echt 15 gr effectlading, nog nergens heb ik gelezen dat er echt meer dan 15 gram effectlading in zal komen. Dus puur voor het boeket en niet een comet/tail of mine. Met die extra grammen zou je wel,eindelijk een fatsoenlijk spinner tail in een poisenous spider cake kunnen maken die echt even heftig in de lucht blijft spinnen.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat de cakes niet zo duur zullen zijn, Doordat je maar 20 schots hebt van laten we zeggen 30mm is de cake relatief klein. ook hoeft er minder in elkaar geknutseld te worden in china, en minder bombettes gevuld danwel met meer gram sas er in. Zo betaal je al minder voor transport en het maken van daartegen staan dan wel hogere kosten voor grondstoffen. ik denk dat als je nu naar een 19 schots cake kijkt a la extreme salute(max gevuld-30mm-19schots)van 25 euro je daar nog een tientje bij opkan tellen maximaal! athans dat vind ik redelijk.

Inderdaad moet ook niet heel veel hoger zijn anders kan je alsnog beter naar belgie of duitsland,aangezien je daar ook cakes met 25 gram per tube kan krijgen voor ongeveer 20-25 euro.

Heron had in 2009 al cakes met 25 gram per tube die toen al volledig CE gekeurd waren. Neem bijvoorbeeld de ABC cake van Pyro Group Europe waar Heron de exclusieve rechten van heeft voor Nederland. Deze is van 25 gram speciaal omgebouwd naar de 1-2-3 cake met maximaal 15 gram voor de Nederlandse markt. En naast de Nederlandse markt bediend Heron ook al ruim 2 jaar de Duitse markt met 25 grams tubes. Op dit moment zitten er meer dan 30 cakes met 25 gram per tube in het assortiment.

Dus.. Volgensmij zit het zo?

25 gram per tube is mogelijk is door een cake onder de titel
"combinatie van enkelschots buizen" te laten vallen.

we hebben dan te maken met het volgende;

Individuele eisen enkelschotsbuizen;

Uitgaand van een combinatie van categorie 2 enkelschotbuizen, houden we dus 21 gram over voor het effect. zoals darksoul al zei. Dat is natuurlijk al een hele verbetering tegenover de oude 11 gram. Maar nu ben ik zelf iemand die overal het maximale uit wil halen, en vraag ik me af of er ook combinaties van categorie 3 enkelschotbuizen toegestaan zijn? 40 gram per schot dus?

Goeie vraag. ik ben ook benieuwd of dat zou mogen inderdaad.
En mijn gedachtes gingen nog iets verder:

Een cake mag maximaal 500 gram hebben maar we praten nu dan niet meer over een cake maar 'combinatie van enkelschotsbuizen'.
Omdat het dan geen 'cake' is maar individuele aan elkaar gebonden buizen. mag er dan niet meer dan 500 gram in? En mogen de 'combinatie van enkelschotsbuizen' ook weer doorverbonden mogen worden om zo een 100sh cake te krijgen van 2500gr ?

Nee, de combinatie mag maximaal 500 gram bevatten.

Combinaties van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen
combinations
Gecombineerde effecten van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen.
2
500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; alleen combinaties toegestaan van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen, waarbij ieder type afzonderlijk functioneert en voldoet aan de individuele eisen die in deze tabel aan de genoemde onderdelen zijn gesteld

Maar er mogen wel 2 lonten aan zitten, waardoor er producten zoals de 4 seasons box mogelijk zijn :)

Hopelijk speelt in importeur hier op in,
Dat lijkt mij echt heel gaaf!

kan echt niet meer wachten op de nieuwe producten van dit jaar!

Twee lonten mocht al,alléén het aangeven dat je het kunt koppelen is niet toegestaan,en daar is de tweede lont ook niet voor bedoeld.:D

Een volle 15 grams boeket is heel wat anders dan maximaal 10 a 11 die er daadwerkelijk gebruikt werden. Het lijkt niet veel maar 15 of 18 gram is het verschil tussen een consumenten effect of een prof effect (cakes). Dus ik ben heel erg benieuwd hoe de boeketten er nu uit gaan zien met de volle 15 gram.

En wat denk je, een 8 gram mine eronder ipv een 2 of 3 grams mines zoals we eigenlijk altijd zien.
Dikke tails, spinners etc. Ik kan niet wachten. Ik neem daarbij wel aan dat er genoeg kennis in huis is bij de importeurs om dit goed aan te pakken.

Een volle 15 grams boeket is heel wat anders dan maximaal 10 a 11 die er daadwerkelijk gebruikt werden. Het lijkt niet veel maar 15 of 18 gram is het verschil tussen een consumenten effect of een prof effect (cakes). Dus ik ben heel erg benieuwd hoe de boeketten er nu uit gaan zien met de volle 15 gram.

En wat denk je, een 8 gram mine eronder ipv een 2 of 3 grams mines zoals we eigenlijk altijd zien.
Dikke tails, spinners etc. Ik kan niet wachten. Ik neem daarbij wel aan dat er genoeg kennis in huis is bij de importeurs om dit goed aan te pakken.

Dus het is maximaal 15 gram voor het effect toch?:)

Zoals ik het begrijp zit het nu dus zo:

Voorheen werd er per tube in totaal 15 gram aan kruit gebruikt.
Dus stijglading (lift), stars, flash, mine, tail.

Maar nu mag er de volle 15 gram aan kruit gebruikt worden voor de bombette.
Dus de stars en de 2 gram flash of een andere stof.
En de overige 10 gram is voor een tail, de mine en de stijglading (lift).

Hierdoor krijgen we waarschijnlijk cakes met een iets groter boeket.
En meer en betere bij effecten zoals mines en tails.

Zo is het goed samengevat toch?

Back
Bovenaan