Brievenbussen van flat Vondellaan in Winschoten met vuurwerk opgeblazen

Tatanka

VWC lid
Brievenbussen van flat Vondellaan in Winschoten met vuurwerk opgeblazen

vriesmed.jpg

Brandweer en politie nemen de schade op. foto: De Vries Media

De brievenbussen van een portiekflat aan de Vondellaan in Winschoten zijn in de nacht van dinsdag op woensdag opgeblazen met vuurwerk.Volgens omstanders is er zwaar vuurwerk in een brievenbus gegooid en was er daarna een luide knal te horen.

Deze knal is tot ver in de omgeving gehoord. Brokstukken van de brievenbussen raakten meters verderop verspreid. Door de klap is er een groot gat onstaan bij de brievenbussen. De brandweer heeft de brandende brievenbussen geblust.

https://www.dvhn.nl/groningen/Brievenbussen-van-flat-Vondellaan-in-Winschoten-met-vuurwerk-opgeblazen-24948011.html1

Ik vraag me wel eens af wat meer irritatie bij me oproept: linkse anti-vuurwerk berichten of dit soort berichten rondom het misbruiken van illegaal vuurwerk. De laatsten dragen sowieso niet bij aan het behoud van de vuurwerktraditie.

Zoals Grapperhaus zou zeggen: 'we moeten deze lui keihard aanpakken.'

Stoor me ook zo aan die term zwaar vuurwerk, wat nu al enkele jaren in de media wordt gebruikt. Noem het beestje bij de naam en zeg gewoon ILLEGAAL vuurwerk. Dat zou ook voor de ondeskundige medeburger misschien een lichtje gaan branden. Alhoewel ik mijn grote twijfels heb of ze dat wel willen bereiken ( de media dan )

Stoor me ook zo aan die term zwaar vuurwerk, wat nu al enkele jaren in de media wordt gebruikt. Noem het beestje bij de naam en zeg gewoon ILLEGAAL vuurwerk. Dat zou ook voor de ondeskundige medeburger misschien een lichtje gaan branden. Alhoewel ik mijn grote twijfels heb of ze dat wel willen bereiken ( de media dan )

Volgens mij is er dit jaar een ander onderscheid. Men kent alleen nog zwaar vuurwerk en zwaar illegaal vuurwerk. Ik zie dat woord 'zwaar' echt overal en altijd terug.

Ik ben het helemaal met je eens mbt de term, die de linkse media gebruikt.

Maar... aan de andere kant ; bij zwaar vuurwerk denkt jantje en miesje die het nieuws kijken, aan cat F3 artikelen, die binnenkort worden verboden. Was onlangs weer op het journaal. Zijn zij blij dat ze gerust kunnen gaan slapen door dit "grote" ahum.. verbod, en is de druk weer even van de ketel voor ons liefhebbers.
Spijtig genoeg zal overlast en schade -niet goed te praten natuurlijk- blijven bestaan, en hopelijk zal deze verminderen na ferme aanpak.
Dat de mainstream media eens uitlegt dat het opblazen van deze brievenbussen met illegaal spul gebeurt? Dat doen ze niet, want ze zijn niet objectief. Ehhh lees: links.

Als ze het probleem nou eens aan pakken, dus de personen die dit flikken, hoeven wij ons niet te ergeren aan de bewoording van de media.

Als ze het probleem nou eens aan pakken, dus de personen die dit flikken, hoeven wij ons niet te ergeren aan de bewoording van de media.

Zo simpel is het niet, want de media prutst zelf zaken waar nauwelijks iets gebeurt, aan elkaar tot een grote zaak. De "macht" van de sensatie media.

Back
Bovenaan