BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ik zei laatst al tegen iemand; als je radicaalrechts de kans hebt, krijg je de jaren 30 en de razzia's helemaal overnieuw, want ze kennen de verhalen uit eerste hand van hun (over)grootouders niet meer, wat ze hebben moeten doorstaan om een solidair land te worden.

Dus eerst razzia's op de moslims en buitenlanders (net als toen op de joden), dan de linksen en vegetariërs (kijk, hierboven is het sentiment al verwoord), natuurlijk homo's erna (viezerds, bah) en dan kunnen die zwaaatn (Antillianen/Surinamers) ook wel een kopje kleiner.
Maar oh gut, waar moeten we ze kwijt. Oh, we bouwen wel even wat tijdelijke kampen. Kunnen ze zich ook nog even ten nut maken.

En dan twee generaties later vragen hun kleinkinderen aan hún: "opa, aan welke kant stond u vroeger?"

And so history repeats...

Tip voor de extreemrechtse idioten om bv even de film in de bios over Joseph Mengele te kijken, hoe die worstelde met z'n verleden en eindigde...

Gevaarlijke trend in de wereld. Gevaarlijke tijden voor de hardbevochten Westerse normen en waarden van gelijkheid en acceptatie.

Consultatie is los tot 5dec:

- Afsteekterrein
- Veiligheidszone
- Max 200KG verpakt vuurwerk (10-12 compounds)
- Papierwinkel
- Brandblussers
- Direct schoonvegen en opruimen
- Communicatiemiddelen voor contact met hulpdiensten en toezichthouders
- Veiligheidsplan voor ontheffing
- Aansprakelijkheidsverzekering nodig
- Alleen handmatig schieten
- Vuurwerk wat niet ontstoken is 1 januari voor 12:00 terugbrengen bij de verkoper (wist niet eens dat die open waren op 1 januari ;-))
- Vuurwerk alleen ophalen op 31e van 12:00 - 18:00, ontsteken voor 1 jan 02:00
- Aanvrager moet ingeschreven staan bij KVK

Klinkt als een goed uitvoerbaar plan! Echt top!

Shit.png

- Afsteekterrein
- Veiligheidszone
- Papierwinkel
- Brandblussers
- Vuurwerk wat niet ontstoken is 1 januari voor 12:00 terugbrengen bij de verkoper (wist niet eens dat die open waren op 1 januari ;-))

Klinkt als een goed uitvoerbaar plan! Echt top!

Bekijk bijlage 1817044
Sarcastisch😐

Ik snap 1 ding niet helemaal, mag een burgemeester zoals in scenario 1 een plek aanwijzen waar iedereen zijn vuurwerk mag afsteken!? Of is het dan een show voor iedereen?

Ik snap 1 ding niet helemaal, mag een burgemeester zoals in scenario 1 een plek aanwijzen waar iedereen zijn vuurwerk mag afsteken!? Of is het dan een show voor iedereen?
Je hebt 2 opties;

A; Burgermeester wijst een locatie aan waar afgestoken mag worden. Iedereen mag max 25KG kopen en het DAAR afsteken. Soort Palau light ofzo.. Ik zie dit helemaal niet goed komen. Iedereen bij elkaar op een hoop en lekker afsteken. Heb je de compound van de buurman in de nek. In je eigen straat voor de deur is toch veel overzichtelijker?

B; Hele circus met vereniging en max 8 ontbranders op een locatie met alles erop en eraan.

Je hebt 2 opties;

A; Burgermeester wijst een locatie aan waar afgestoken mag worden. Iedereen mag max 25KG kopen en het DAAR afsteken. Soort Palau light ofzo.. Ik zie dit helemaal niet goed komen. Iedereen bij elkaar op een hoop en lekker afsteken. Heb je de compound van de buurman in de nek. In je eigen straat voor de deur is toch veel overzichtelijker?

B; Hele circus met vereniging en max 8 ontbranders op een locatie met alles erop en eraan.

Klopt A wil je helemaal niet gaan veel meer ongelukken gebeuren iedereen gaat daar door elkaar geen schieten. in je eigen straat of pleintje is veel overzichterlijker. Zelf wacht ik altijd als de buren iets afsteken enz

B versie niemand in NL kan die verzekeringen betalen of zich uberhoud er voor verzekeren als stichting

Je hebt 2 opties;

Waarbij, in datzelfde document, heel duidelijk de voorkeur wordt uitgesproken voor scenario 2.

Tevens:
1000045641.jpg

Lachen met die wind van de afgelopen jaren.

- Afsteekterrein
- Veiligheidszone
- Papierwinkel
- Brandblussers

Lijkt mij dat ze de shows, die door profs worden geschoten, waar alleen een meldingsplicht voor is als inspiratie hebben gebruikt om dit lijstje op te stellen.

Al met al behoorlijk onhaalbaar. Evenementenvergunning... succes met eentje krijgen in deze tijd. En dan natuurlijk de vereisten met afstanden, invloed van het weer op wel of niet door gaan. En ga maar door...

Vergis je niet in deze voorwaarde, in het NL vuurwerk klimaat een verzekering afsluiten voor een vuurwerk show.. Dat gaat buiten prof. pyro bedrijven echt een stap te ver voor een dorps vereniging. En dan de veiiligheid voor bezoekers, ontruiming, toeggang hulpdiensten,, etc. Alles moet je regelen en aantoonbaar afdekken. Het is een wassen neus dat 'afsteken door verenigingen' en ik denk dat de bedenkers dat al lang wisten maar het electoraal beter uitkwam dat deze aap later uit de mouw zou komen.

Back
Bovenaan