BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ook al voor productie, zo lijkt het. Ze durven het ook niet aan kwijt te raken in het buitenland dus. Gaat dat argument uit de politiek ook raam uit...zien importeurs zelf in de praktijk dus anders. Vertrouwen wrs ook niet op voldoende tegemoetkoming. Begrijpelijk, maar jammer. Zou helemaal zuur zijn als de voorgenomen idiote plannen teruggeroepen worden...maar ja, dat is de gok op een gegeven moment. Liever aan de veilige kant gokken dus.

Crazy Hornet komt dus wel binnen? 😍

Tssss tis gewoon een begrijpelijke actie van wolff. Geloof echt niet dat slinks er dat erdoonheen krijgt. Het verhaal rammelt aan alle kanten.

Ik ga iig gewoon verder met de voorpret en we zien het wel.

Oh en als hier lurkers rondhangen van de anti vuurwerktraditie. Deze is voor jullie:

1000034009.jpg

Ook al voor productie, zo lijkt het. Ze durven het ook niet aan kwijt te raken in het buitenland dus. Gaat dat argument uit de politiek ook raam uit...zien importeurs zelf in de praktijk dus anders. Vertrouwen wrs ook niet op voldoende tegemoetkoming. Begrijpelijk, maar jammer. Zou helemaal zuur zijn als de voorgenomen idiote plannen teruggeroepen worden...maar ja, dat is de gok op een gegeven moment. Liever aan de veilige kant gokken dus.

Crazy Hornet komt dus wel binnen? 😍
Crazy Hornet staat niet op de lijst van artikelen die ons winkeliers is gemaild, dus daar gaan wij wel vanuit. :)

De volgende producten gaan niet uitgeleverd worden vanwege het kooi, spinners en fluiteffect debacle vanuit Wolff:

- Screaming Missiles 100,300,500
- Huilfonteinen
- Roaring Eagle
- Screaming Vulcan
- Crazy Whistler
- Donner Spektakel
- Chain Reaction
- Starscream
- Crazy Cyclone
- Twister
- Screaming Titan
- Turning Boom
- ROTP
- Swirling Thunder
- Monster Phoenix
- Crimson Glory

Stappen worden nog gezet door BPN en vuurwerkcheck. Voor nu houdt Wolff zich aan de regels die per 1 oktober lijken in te gaan.
Hier wordt ik even ontzettend verdrietig van. Ik hoop zo dat deze dozen alsnog in NL zullen verschijnen.

Hier wordt ik even ontzettend verdrietig van. Ik hoop zo dat deze dozen alsnog in NL zullen verschijnen.
Die kans is dus extreem klein aangezien Wolff er al voor heeft gekozen om de producten te annuleren in China waar het eerder leek alsof ze het tot nader order uit het assortiment gehaald hadden.

Mochten meerdere importeurs deze keuze maken dan wordt je dit jaar wel heel erg gestimuleerd om over de grens te gaan shoppen waar die ontzettend levensgevaarlijke artikelen gewoon in de supermarkt staan met een paar ABC blussers als veiligheidsmaatregel :bonk:

Die kans is dus extreem klein aangezien Wolff er al voor heeft gekozen om de producten te annuleren in China waar het eerder leek alsof ze het tot nader order uit het assortiment gehaald hadden.

Mochten meerdere importeurs deze keuze maken dan wordt je dit jaar wel heel erg gestimuleerd om over de grens te gaan shoppen waar die ontzettend levensgevaarlijke artikelen gewoon in de supermarkt staan met een paar ABC blussers als veiligheidsmaatregel :bonk:
Haha de Stormy Flash en de Matrix van weco zijn inderdaad levensgevaarlijk.

Jaa, miss

Miss even delen hier zodat we er wat inspiratie uit kunnen halen of misschien 1 op 1 kunnen kopiëren?
Zodra ik een tekst heb waar ik tevreden mee ben zal ik hem hier zeker plaatsen!

De volgende producten gaan niet uitgeleverd worden vanwege het kooi, spinners en fluiteffect debacle vanuit Wolff:

- Screaming Missiles 100,300,500
- Huilfonteinen
- Roaring Eagle
- Screaming Vulcan
- Crazy Whistler
- Donner Spektakel
- Chain Reaction
- Starscream
- Crazy Cyclone
- Twister
- Screaming Titan
- Turning Boom
- ROTP
- Swirling Thunder
- Monster Phoenix
- Crimson Glory

Stappen worden nog gezet door BPN en vuurwerkcheck. Voor nu houdt Wolff zich aan de regels die per 1 oktober lijken in te gaan.
Het is zuur, maar voor mij zou het nog zuurder zijn als ik ze al besteld had. Heb die kans nog niet gekregen, dus nu is het vooral zonde. Hoop dat er nog een draai gemaakt wordt bij Wolff. En hopen dat de Rebel van Hello wel uitgeleverd kan/mag/gaat worden.

Dus die gaan gelijk al op de rug liggen en niet aanvechten? Man man
Jij hebt duidelijk nog nooit enige verantwoording voor een bedrijf en/of enorm geldbedrag gedragen... man man.

Daarnaast staat nergens dat ze het niet (op de achtergrond) aanvechten, alleen dat ze met de kennis van nu zich naar de aanstaande regels aanpassen. Volkomen logisch.

Jaa, miss

Miss even delen hier zodat we er wat inspiratie uit kunnen halen of misschien 1 op 1 kunnen kopiëren?
Je kan via die link de inmiddels 50+ ingestuurde reacties gewoon lezen. Prima inspiratie :thumbup:

Jij hebt duidelijk nog nooit enige verantwoording voor een bedrijf en/of enorm geldbedrag gedragen... man man.

Daarnaast staat nergens dat ze het niet (op de achtergrond) aanvechten, alleen dat ze met de kennis van nu zich naar de aanstaande regels aanpassen. Volkomen logisch.

Je kan via die link de inmiddels 50+ ingestuurde reacties gewoon lezen. Prima inspiratie :thumbup:
Integendeel daarom geef ik zo’n reactie na jaren van opstapeling van tegenvallende (geen ondernomen actie)

De regels zijn er nog niet, het is een concept die heel erg slecht onderbouwd is en het ook naar alle waarschijnlijkheid niet gaat redden.

Ofwel ik hoop dat het een strategische pauze is en later toch ineens een onderdeel blijkt te zijn van de collectie en anders behoud ik mijn standpunt. Je hoort niet anders dan op de achtergrond van alles maar de afgelopen 5 jaar niks met resultaat gezien vanuit juridisch perspectief..

Zijn meer filmpjes van de Duitse kant. Hun vermoede bestaat ook, eerst Nederland en Duitsland gaat volgen. Voor de Duitsers ook een hele slechte ontwikkeling dat vuurwerkverbod.

Ik denk dat Baarle volgend jaar ook al finito gaat zijn, gezien het gedoe dat daar al is/was. Als rest België dan niet mee is, jaar later wel. Duitsland vast 2027 ook wel. Wordt doortuffen naar Frankrijk, Denemarken. Lekker duur allemaal.

• Like
Waarderingen: GMP
Vergis je in die zin niet, we hebben enorme problematiek met illegaal vuurwerk en zelfmaak. Ik ben zeer zeer benieuwd hoe de illegale markt gaat reageren en tevens de actieve opsporing van de wetshandhavers op die illegale markt eruit gaat zien (voldoende capaciteit, efficiëntie en dus effectiviteit). Het resultaat daarvan zal leidend zijn voor beleidsmakersr in andere landen. Ik zelf vermoed geen verandering in de grote steden. We zien precies hetzelfde gedonder in o.a Scheveningen zodra het zomer wordt. Dat veranderd niet fundamenteel, men misdraagt zich als een grote groep zijnde. Handhaving op het moment is niet realistisch, ME acteert en de groep reageert. Vrijwel niemand wordt gepakt. Zorg voor gezichtsbedekking en identificatie achteraf is vrijwel alleen uit te voeren via de digitale zijde (lees sociale media groepen; Snapchat/Telegram etc.). Rationeel denkend zie ik een verbod in Duitsland nog niet op korte termijn gebeuren, mits de problematiek hier hetzelfde blijft of verergert op basis van bovenstaande.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Baarle volgend jaar ook al finito gaat zijn, gezien het gedoe dat daar al is/was. Als rest België dan niet mee is, jaar later wel. Duitsland vast 2027 ook wel. Wordt doortuffen naar Frankrijk, Denemarken. Lekker duur allemaal.
Is het niet zo dat een paar winkels daar een 5 jarige vergunning hebben gekregen om vuurwerk te verkopen? En loots had laatst ook nog een rechtszaak gewonnen om weer compounds van 2 kg kruit en p1 vuurwerk te mogen verkopen of heb ik dit verkeerd?

Wat dacht je van Polen/Tsjechië. Wil je niet rijden, diverse shops verzenden weer naar NL

Back
Bovenaan