[BREAKING] Pangu & GBV-WECO

Waarom zou de man van GBV op de behoeften van freaks in moeten spelen als ik vragen mag? Stel dat je totaal niet van die betreffende doelgroep afhankelijk bent. Waarom zou je dan naar die mensen moeten luisteren? Als die man van GBV nou zo afhankelijk van freaks zou zijn geweest, had men de website wel iets eerder geopend bijvoorbeeld.

Daarbij, de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden toch? Ik zie het potentiële probleem dan ook echt niet.

Ieder een beetje volwassenbedrijf doet aan doelgroepsegmentatie en speelt in op de behoefte van ieder segment (en beter nog iedere persoon). En zoals Samenvuurwerkkopen ook al zegt: dit is juist een heel belangrijk segment voor hen (Evolution): van liefhebbers voor liefhebbers.

Daarnaast schechts je ook perfecht het probleem (dat jezelf vervolgens niet ziet): nu Evolution wordt overgenomen door GBV, en GBV zich niet (echt) focust op de freaks, gaat deze ontwikkeling juist ten koste van de freaks. Ik zie het probleem dan weer wel.

Ieder een beetje volwassenbedrijf doet aan doelgroepsegmentatie en speelt in op de behoefte van ieder segment (en beter nog iedere persoon). En zoals Samenvuurwerkkopen ook al zegt: dit is juist een heel belangrijk segment voor hen (Evolution): van liefhebbers voor liefhebbers.

Daarnaast schechts je ook perfecht het probleem (dat jezelf vervolgens niet ziet): nu Evolution wordt overgenomen door GBV, en GBV zich niet (echt) focust op de freaks, gaat deze ontwikkeling juist ten koste van de freaks. Ik zie het probleem dan weer wel.

Helemaal met je eens tot halverwege je eerste zin. Als de behoeften van een zeer kleine doelgroep, haaks staan op de behoeften van mijn primaire doelgroep(en), dan zou ik daar persoonlijk mijn visie en beleid niet op aan gaan passen. Je doelgroep moet wel te bereiken zijn natuurlijk. Als we dan toch marketingtechnisch bezig zijn, speelt GBV wel degelijk in op de behoeften van de betreffende doelgroep. De marketing mix bestaat immers uit meerdere factoren die belangrijk zijn. De 'P' van plaats bijvoorbeeld; Pangu en Evolution krijgen een veel betere landelijke dekking. Het draait hier echter 9 van de 10x om de 'P' van prijs. Vandaar mijn opmerking: de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden. Links en rechts kun je offertes opvragen en krijg je betere prijzen dan de online gecommuniceerde prijzen tijdens freakacties. De november en decemberprijzen van GBV staan hier echt volledig los van.

Helemaal met je eens tot halverwege je eerste zin. Als de behoeften van een zeer kleine doelgroep, haaks staan op de behoeften van mijn primaire doelgroep(en), dan zou ik daar persoonlijk mijn visie en beleid niet op aan gaan passen. Je doelgroep moet wel te bereiken zijn natuurlijk. Als we dan toch marketingtechnisch bezig zijn, speelt GBV wel degelijk in op de behoeften van de betreffende doelgroep. De marketing mix bestaat immers uit meerdere factoren die belangrijk zijn. De 'P' van plaats bijvoorbeeld; Pangu en Evolution krijgen een veel betere landelijke dekking. Het draait hier echter 9 van de 10x om de 'P' van prijs. Vandaar mijn opmerking: de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden. Links en rechts kun je offertes opvragen en krijg je betere prijzen dan de online gecommuniceerde prijzen tijdens freakacties. De november en decemberprijzen van GBV staan hier echt volledig los van.

Helemaal met je eens tot halverwege de eerste zin... dat komt op mij niet als 'helemaal' over haha.

Vanuit GBV oogpunt heb je helemaal gelijk in het bovenstaande: zij hebben de potentie om hun huidige doelgroep beter te gaan bedienen. Vanuit Evo oogpunt staat mijn verhaal hierboven mijns inziens nog steeds fier overeind.

De zeer kleine doelgroep waar je over spreekt, is overigens niet zeer klein, wel in personen maar zeker niet in afzet/omzet (ook niet relatief gelet op de 70mln die de lucht in gaat ieder jaar).

Wat betreft je opmerking 'de freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden, dat gaat ook niet helemaal op.

Je mag me PM'en om deze discussie verder voort te zetten, want we dwalen nogal af van het topic. Ikzelf vind het een boeiend onderwerp.

Laatst bewerkt:
Helemaal met je eens tot halverwege de eerste zin... dat komt op mij niet als 'helemaal' over haha.

Vanuit GBV oogpunt heb je helemaal gelijk in het bovenstaande: zij hebben de potentie om hun huidige doelgroep beter te gaan bedienen. Vanuit Evo oogpunt staat mijn verhaal hierboven mijns inziens nog steeds fier overeind.

De zeer kleine doelgroep waar je over spreekt, is overigens niet zeer klein, wel in personen maar zeker niet in afzet/omzet (ook niet relatief gelet op de 70mln die de lucht in gaat ieder jaar).

Wat betreft je opmerking 'de freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden, dat gaat ook niet helemaal op.

Je mag me PM'en om deze discussie verder voort te zetten, want we dwalen nogal af van het topic. Ikzelf (van beroep ben ik tegenwoordig lead 'pricing' bij een internationaal miljardenbedrijf) vind het een boeiend onderwerp, met name die P van Prijs dus binnen de marketing mix.

Haha ja sorry, als ik het inderdaad zo teruglees, komt het inderdaad erg ongelukkig over. Zal je even een PM sturen en kunnen we hier inderdaad weer verder met Pangu en GBV.

We gaan het zien wat het ons gaat brengen.. zolang pangu pangu maar blijft vind ik het goed net zo als met evo..dat word ook ineens bij mijn proline dealer verkocht dus wie weet volgend jaar ook pangu??:rolleyes:

Omdat er vooral veel reacties waarin gesuggereerd wordt dat het meteen impact zal hebben op prijsbeleid en zelfs kwaliteit, hebben wij om meer informatie gevraagd bij GBV-WECO.
Voor iedereen van belang om door te lezen om er een beter beeld bij te hebben; https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?54946-Verslag-Bezoek-GBV-WECO-Vuurwerk-25-oktober-2019

Ik wil iedereen hier meteen even meegeven dat het zeer vervelend en ondankbaar over kan komen bij winkeliers en importeurs als er iets gesuggereerd wordt op basis van aannames i.p.v. feiten. Hier mogen we met elkaar best eens op letten, we maken ons hier makkelijk allemaal schuldig aan, maar het kan ook tot gevolg hebben dat we straks minder prijsvragen en winacties kunnen organiseren, dat treft wel iedere bezoeker van het forum. Gewoon even op letten dus, we kunnen prima eerst wat feiten achterhalen.

Wat een denigrerend toontje en ook nog is gaan dreigen.

Ik denk ook dat het best duidelijk gezegd moet worden. Het is geen dreigement, maar dit horen we wel al jaren her en der, het zou zonde zijn als we een keer nadelen ondervinden door iets wat we met elkaar ook kunnen uitsluiten. Uiteindelijk doet iedereen hier wel eens aan mee, het gaat ook mijzelf aan, maar als we er met elkaar op letten, kunnen we het ook leuk houden voor iedereen hier. :wink:

Back
Bovenaan