Brand in vuurwerkopslag

Berichtje van Facebook:

Goedemorgen alle,

Zojuist is inderdaad gister 1 bunker voldige afgegaan bij Bombers Vuurwerk Stephan-Nancy voor heen vuurwerkkoning.
Door het openknippen is er waarschijnlijk en vonk ontstaan en heeft vuurwerk ontbrand. Gelukkig zijn wij en goed uit gekomen met paar kleine brandwonden meer niet.
Wij zijn gelijk aan de slag gegaan gister en nog en paar dagen maar de verkoop gaat gewoon door.
Ook zijn wij vandaag gewoon open om voor te bestellen. Ook kan dat nog steeds via www.bombers-vuurwerk.nl. ik hoop zo voldoende geïnformeerd te hebben over de brand gister. Groetjes Stephan en Nancy en Dennis en we zien jullie graag in de winkel.

Ik probeer mij dit alleen nu te visualiseren. Hoe moet ik dat zien??? Knip, vonkje exact tegen het lontje van een cake die ernaast stond? Vonkje tegen karton lijkt me niet waarschijnlijk? Was het te stoffig in de bunker waardoor een stofbrand/explosie ontstond? Kan iemand dit verklaren?

Berichtje van Facebook:

Ik probeer mij dit alleen nu te visualiseren. Hoe moet ik dat zien??? Knip, vonkje exact tegen het lontje van een cake die ernaast stond? Vonkje tegen karton lijkt me niet waarschijnlijk? Was het te stoffig in de bunker waardoor een stofbrand/explosie ontstond? Kan iemand dit verklaren?

Ik denk gewoon even met een slijptol los geslepen. Maar het zou toch wel een ironie zijn als die kooien niet veilig zijn terwijl ze voor de veiligheid bedoeld zijn.

Back
Bovenaan