Bonte opnieuw bezig met vuurwerkverbod

Arno Bonte van GroenLinks in Rotterdam probeert opnieuw om een verbod op consumentenvuurwerk op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen. Hij is net als twee jaar geleden een burgerinitiatief gestart.

Als Bonte genoeg handtekeningen verzamelt, wordt zijn voorstel behandeld door de Tweede Kamer. Als het aan Bonte ligt, wordt het vuurwerkbeleid gemoderniseerd.

Twee jaar geleden zamelde Bonte zestigduizend handtekeningen in voor een verbod op consumentenvuurwerk. Maar de Tweede Kamer nam het verbod toen niet in behandeling.

Bron: Rijnmond

Ik hoop dat onze kleine Arno zaterdagavond vroeg wordt ingestopt door mammie want hij is bang voor ons mooie siervuurwerk.

Arno Bonte kan er inderdaad mee stoppen en zijn energie in andere dingen steken. Een vuurwerkverbod komt er niet zomaar omdat het einde dan helemaal zoek is met de open grenzen tegenwoordig en de overheid wil de inkomsten van de vuurwerkverkoop ook het liefst in de schatkist zien natuurlijk. Dit is volgens mij nog best wel een hoog bedrag die ze eigenlijk niet kunnen missen met al die bezuinigingen.

Hele jaar hoor je hem niet, alsof hij uit zijn hol is gekropen. Wie betaald die kerel eigenlijk? wij kiezers / burgers toch. Laat hem dan even wat meer voor zijn onverdiende centjes doen.

Volgens Arjan Uitman van AVP is er vanaf half 7 vanavond op Radio 1 een programma waarbij Arno en Arjan gaan disscussiëren over de haalbaarheid van een vuurwerkverbod. Een vuurwerkverbod is natuurlijk onhaalbaar, want zoals ik vanochtend hoorde van een vuurwerkdealer is dit NEDERLANDS GROOTSTE TRADITIE!

:handsup::handsup::droolthum:thumbsup:

Laatst bewerkt:
hmmmm is er in de afgelopen 2 jaar het onderwerp vuurwerkverbod in de 2e kamer besproken?

mocht een onderwerp van de burgerpetitie in de afgelopen 2 jaar zijn behandeld in de 2e kamer, dan neemt de 2e kamer het onderwerp niet in behandeling :)

Daarom begint die gozer nu dus wéér.
Vergeet niet: Groen Links, is een links elitaire partij.

Links ***len, rechts zakken vullen. En dus vooral arbeiders uitbuiten.

Haha meer dan een draak kan ik er niet van maken. Wat hierboven ook al gezegd werd. Heel het jaar hoor je hem niet en dan komt hij nu twee dagen voor oud/nieuw weer even met een vuurwerkverbod om de hoek. Blijf om 12 uur gewoon lekker binnen als je er bang voor bent samen met al die andere tegenstanders. De vuurwerktraditie is altijd hier in Nederland geweest en nu willen zij het verbieden omdat ZIJ er bang voor zijn. Als zij bang zijn en er niks aan vinden gaan ze toch gezellig met zijn alle binnen bij kaarslicht zitten..

als het vuurwerkbeleid word gemoderniseerd, betekend dat dat de grondknallers max. 2 gram flash mogen bevatten? :D

Hele jaar hoor je hem niet, alsof hij uit zijn hol is gekropen. Wie betaald die kerel eigenlijk? wij kiezers / burgers toch. Laat hem dan even wat meer voor zijn onverdiende centjes doen.

kijk hij is iemand die vind omdat hij van zijn pappie vroeger geen knallertjes mocht hij vind dat ee ander ook geen plezier mag hebben.vergeet niet dat er genoeg mensen zoals hij zijn.bv iemand die van zijn pa geen brommer kreeg en vind dat niemand op zijn brommer harder mag dan 20 ,of mensen die vroeger niet naar de disco mochten en nu op tv zeggen dat discos gevaarlijk zijn voor de jeugd etc etc:wink:

Die Arno kan beter natte krant in een dierenwinkel oid gaan worden. Meer kan ie toch niet. Misselijk makend ventje.

Hoe vaak moet ik nog gaan zeggen dat een verbod geen zin heeft?! :angry:
Ik wil een verbod op Groenlinks!

ik stem voor het verbod op groen links:devil:

en party van de dieren,uit de 2 de kamer met die zooi,als VUURWERK verboden wordt,moeten we gewoon de Franse jongeren traditie maar doen,welke stad de meeste autö s in de brand steek op oudjaarsavond

Natuurlijk die bonte zijn auto het eerst :angry:wat een jojo

ik kon hier twee jaar geleden hier heel boos over worden .
maar wij hebben inmiddels ook wel onze stok achter de deur .
nee jongens mij krijgt hij niet meer gek .
en ten tweede ga ik mijn energie niet meer in zo n zeikert steken .
daar is mijn energie veel te kostbaar voor :D

Back
Bovenaan