'Bomtas slechts vol met kindervuurwerk'

titanium

VWC Moderator
Forumleiding
ARNHEM - Een celstraf van 2,5 jaar, waarvan 10 maanden voorwaardelijk is geëist tegen de 40-jarige jurist Abdel O., die op 16 juni 2015 in Doesburg met een tas vol explosieven zijn ex-vriendin in Doesburg opzocht.

O. werd die dag in Doesburg door de politie aangehouden, terwijl hij op een fiets probeerde te ontkomen. Vlak voor zijn aanhouding gooide hij een plastic tas op de grond, met daarin 12 zelfgemaakte pijpbommen. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) moest de bommen gecontroleerd laten ontploffen.

Kindervuurwerk
Justitie vermoedt dat O. het huis van zijn 18-jarige ex-vriendin, waar zij samen met haar moeder woonde, wilde opblazen. “Maar dat was natuurlijk nooit gelukt met dat spul”, verklaarde de Arnhemmer. “Er zat kindervuurwerk van de Action in, dat stelt niets voor. Ik wilde haar een beetje angst inboezemen. En vooral, ik wilde gepakt worden door de politie. Zodat ik eindelijk een keer mijn verhaal kan doen.”

Volgens O. onthield zijn ex-vriendin hem namelijk zonder goede reden omgang met hun gezamenlijke zoontje.

Dreigementen
Uit verklaringen van de ex-vriendin en haar moeder blijkt dat de Arnhemmer voor de aanhouding via Facebook en Whatsapp al lange tijd dreigementen uitte. De de officier van justitie noemde O. ‘echt gevaarlijk’. "Deze man gaat met 12 zelfgemaakte bommen op pad naar zijn ex-vriendin, nadat hij haar kort daarvoor de oorlog heeft verklaard. Hij kondigde nota bene een bloedbad aan."

De uitspraak in deze zaak is op maandag 22 februari.

http://www.gelderlander.nl/regio/liemers/doesburg/explosievenman-doesburg-bomtas-slechts-vol-met-kindervuurwerk-1.5707555

Huh? Ik snap deze gast gewoon even niet hoor. Die omgangs regeling met z'n zoontje kan hij op deze manier ook wel vergeten ben ik bang.

Back
Bovenaan