Je doet het er echt om he brave jongen.Volgens mij ben je te veel gehersenspoeld door de media, minder de telegraaf lezen jongen.Je snapt er naar mijn mening echt geen ene reet van.
Zodra er een vergunning aangevraagd word kan men op een legale manier Nederlands vuurwerk aanschaffen, dus van vernielingen etc is dan geen sprake. Echter met Nederlands knal vuurwerk blaas je nog geen deuk in een pakje boter, Wat betreft je brand verhaal etc sorry ik maak er maar geen woorden aan vuil
Je opmerkingen slaan naar mijn mening kant nog wal af en toe vraag ik me echt af wat je op een vuurwerkforum doet...
Ik moet toch zeggen dat je wel een beetje ver gaat. Nu moet iemand met een andere mening zich afvragen wat hij op een vuurwerkforum doet?
Over het brandverhaal: Natuurlijk is er meer kans op brand. Dat is niet overal in Nederland, maar er zijn gebieden waar het gewoon niet handig is om vuurwerk te gaan stoken in de zomer als het warm weer is.
Verder moet je dit verhaal zien als een spel tussen liefhebber en overheid.
Als je vuurwerk wil afsteken, prima, maar houdt er dan rekening mee dat je een boete kunt krijgen. Wees zo sportief en gedraag je als een kerel en accepteer het.
Ik zeg ook: regel is regel. Kun je het mee eens zijn of niet, de regel is er en dan ben je in overtreding als je je er niet aan houdt.
Totdat de regel weggaat moeten we het hiermee doen.
Daarbij komt dat veel mensen het als overlast ervaren als mensen vuurwerk afsteken het hele jaar door. Ook als het slechts een keer gebeurt.
Dat ze dan klagen vind ik logisch, zelf zou ik het eerst even vragen aan de mensen die het doen of ze op willen houden. Als ze dat niet willen dan bel ik misschien ook wel de politie. Ben ik dan een NSBer? vind ik persoonlijk weer wat ver gaan.
Ik vind het over het algemeen niet erg als mensen vuurwerk afsteken, maar als mijn kinderen er wakker van worden ben ik er ook niet blij mee.
kortom:
- boete is terecht
- accepteer het als een kerel(of vrouw)
- en accepteer ook de mening van iemand anders(die niet van vuurwerk houdt)
greetzz