Boete voor vuurwerk op Abrahamsfeestje!!!

Als de boete maar 100 euro is, dan zal ik zeker in de toekomst voor een speciale gelegenheid een showtje geven. Als het niet normaal op een legale manier kan, dan moet het maar zo. Helaas maar het is niet anders.........

en showtje laten schieten is een stuk duurder idd

Als de boete maar 100 euro is, dan zal ik zeker in de toekomst voor een speciale gelegenheid een showtje geven. Als het niet normaal op een legale manier kan, dan moet het maar zo. Helaas maar het is niet anders.........

Het kan wel degelijk normaal op een legale manier :p Gewoon via een schiet bedrijf regelen ;) En ja dat kost stukken meer :p.

De boete voor te vroeg afsteken is 90 euro als het goed is. Echter kan de politie je ook voor meer dingen pakken. Denk aan bijvoorbeeld geluidsoverlast of indien je illegaal vw gebruikt voor het invoer hiervan enz enz.

Het kan wel degelijk normaal op een legale manier :p Gewoon via een schiet bedrijf regelen ;) En ja dat kost stukken meer :p.

Je heb natuurlijk helemaal gelijk Gerwin. Legaal ja, normaal? Het is toch van de zotte dat als je 10 cakes de lucht in wil knallen, dat je een speciaal bedrijf moet inschakelen? Ik vind dit niet meer normaal. Maar hierover zijn natuurlijk de meningen verdeeld.

Laat schietbedrijven zich lekker richten op het regelen van grote shows met professioneel vuurwerk en laat de consument gewoon een vergunning halen bij de gemeente. Verstrek gewoon een vergunning aan mensen tegen betaling. Zorg dat deze vergunning alleen onder bepaalde voorwaarde wordt verstrekt, bijvoorbeeld een geschikte locatie en een acceptabele tijd, zodat er zo min mogelijk overlast wordt veroorzaakt. De gene die de vergunning heeft aangevraagd, zorgt ervoor dat de rommel gewoon netjes wordt opgeruimd.

Dan is er natuurlijk nog een probleem hoe je aan het vuurwerk komt, maar op dit punt kan er ook nog een hoop veranderd worden in dit rot land!

Klik hier als je de post van Vincer leuk vind.
Dennis thanked vincer:D

Maar zonder gein ben het helemaal met je eens kerel.
Was het inderdaad maar zo geregeld als in België, echter bellen hier gelijk 100 mensen de NSB lijn als je tijdens een verjaardag in Augustus een cake afschiet.

Om je een voorbeeld te geven 2 jaar terug tijdens het wk. Won Nederland de halve finale van uruguay. Hier volle bak feest dus stak een cake af. De hele straat over de zeik. Terwijl overal vuurwerk de lucht in ging. Hoe boos mensen ook worden het gebeurd toch wel.

Echter als je een vergunning aan kan vragen bij de gemeente. Desnoods tegen betaling kan je mensen van tevoren inlichten in de buurt. En vermelden dat je een vergunning hebt voor het afsteken van een paar cakes.

Voordelen:

1 het levert de staat geld op als je er een "kleine betaling" voor doet.
2 Men doet het niet meer stiekem dus scheelt politie inzet
3 je hebt geen ouwe zeikerds meer die de NSB lijn bellen
4 Scheelt dus gezeik in de buurt

Wat mij betreft komt dit idee er gewoon door. Helaas zal het vrees ik alleen maar bij dromen blijven.

Ik denk zelf dat de grens dan nog verder te zoeken is.De regel is er nu eenmaal.
Mensen met dieren kunnen zich nu voorbereiden op de dag en anders moeten ze iedere keer de kranten nazoeken wie er een vergunning heeft.
En het is ook geen eerlijke concurrentie voor de professionele bedrijven die wel schieten volgens de regels/vergunningen.Ik zou liever zien dat je de laatste 3 dagen van het jaar mag stoken.En voor de verzekering is het ook niet te doen als jan en alleman maar gaat schieten in de straten terwijl niet iedereen vuurwerk verwacht.
En kinderen die dan ook nog op straat spelen in de zomer...

Kortom wees blij dat we die ene dag nog hebben en laten we het koesteren voor je het weet is dat ook voorbij.

En het is ook geen eerlijke concurrentie voor de professionele bedrijven die wel schieten volgens de regels/vergunningen

Net of iedereen die 3 cakes met een verjaardagsfeestje schiet normaal gesproken een proffesioneel bedrijf inhuurt.:bonk::frusty:

tsjah iedereen rijd ook wel eens te hard en iedereen krijgt dus ook soms een boete.
net als dit gewoon pech maar meer ook niet.

En we hebben weer moraalridders in da houseeeeee

Joh, inderdaad. Gewoon lekker te pas en te onpas je vuurwerk af blijven steken. Dat je daarmee de tegenstanders zoals, ik noem maar iemand, Arno nog meer tegen je in het harnas jaagt maakt daarbij helemaal niet uit. Maar ondertussen zijn de types zoals jij wel de personen die het hardst moord en brand schreeuwen als een figuur als Arno weer eens in de media komt.

Joh, inderdaad. Gewoon lekker te pas en te onpas je vuurwerk af blijven steken. Dat je daarmee de tegenstanders zoals, ik noem maar iemand, Arno nog meer tegen je in het harnas jaagt maakt daarbij helemaal niet uit. Maar ondertussen zijn de types zoals jij wel de personen die het hardst moord en brand schreeuwen als een figuur als Arno weer eens in de media komt.

Met het verkeerde been uit bed gestapt jongen?

En jij hebt nooit een potje of iets dergelijks afgestoken tijdens een feestje? Anders vind ik je reactie nogal krom en overdreven.
Wat Nederlandsvuurwerk probeert tegen zeggen is dat veel mensen hier moord en brand schreeuwen en uitspraken doen als, regels zijn regels en terecht dat deze man een boete krijgt. Maar zelf ook heus niet heilig zijn. Ik durf te wedden dat ook jij wel eens voortijdig iets hebt afgestoken.

En zolang het af en toe bij een feestje gebeurd. En je niet hele dagen loopt te stoken vind ik dat het best moet kunnen.

En wie gaat de troep opruimen en de schade betalen en in de zomer is de kans op brand groter dus gaat premie omhoog.
Wat dacht je van nog meer ongelukken en nog vaker vuurwerk in het nieuws maar dan wel op de slechte manier.
En dan de onverwachte momenten dat gestookt word.
Nu kunnen veel zich al niet aan de regels houden laat staan met een vergunning.

Daar schieten we niks mee op we moeten het gewoon op de legale dag(en) afsteken.

Laten we het maar gewoon zo houden en niet meer willen en straks niks meer hebben!

Wat voor boete krijg je dan als je vuurwerk afsteekt buiten de tijd dat het mag?

Sowieso is Nederland wat vuurwerk betreft een beetje het triestste land van Europa. Overal komen de magniet-vingertjes om de hoek kijken. Super gevaarlijk natuurlijk een stukje vuurwerk afsteken. Om nog maar te zwijgen over het mileu, die komt vast niet over de uitstoot van dit vuurwerk heen.

Trouwens het is sowieso onozel dat je hier geen vergunning kan aanvragen voor cosumentenvuurwerk. Voor een kermis enzo kan ook een vergunning aangevraagd worden voor professioneel vuurwerk, waarom mag een consument dan niet voor een speciale gelegenheid een consumentencakeje afsteken? Omdat de consument dat niet kan ofzo? Zie het verschil niet zo... Professioneel vuurwerk is veel zwaarder, waarom mag Henk of Ingrid dan niet wat laf-consu-vuurwerk afsteken? Wat is daar de reden van?

Omdat je dan ook de vuurwerkwinkels het hele jaar door open moet laten zijn, en dan krijg je weer middelbare school kinderen die het hele jaar door vuurwerk afsteken wanneer ze er zin in hebben.

Overheid houdt echt krampachtig vast aan de verkoopdagen houden zoals ze zijn. Ben bang dat daar geen verandering in gaat komen.

En wie gaat de troep opruimen en de schade betalen en in de zomer is de kans op brand groter dus gaat premie omhoog.
Wat dacht je van nog meer ongelukken en nog vaker vuurwerk in het nieuws maar dan wel op de slechte manier.
En dan de onverwachte momenten dat gestookt word.
Nu kunnen veel zich al niet aan de regels houden laat staan met een vergunning.

Daar schieten we niks mee op we moeten het gewoon op de legale dag(en) afsteken.

Laten we het maar gewoon zo houden en niet meer willen en straks niks meer hebben!

Je doet het er echt om he brave jongen.Volgens mij ben je te veel gehersenspoeld door de media, minder de telegraaf lezen jongen.Je snapt er naar mijn mening echt geen ene reet van.
Zodra er een vergunning aangevraagd word kan men op een legale manier Nederlands vuurwerk aanschaffen, dus van vernielingen etc is dan geen sprake. Echter met Nederlands knal vuurwerk blaas je nog geen deuk in een pakje boter, Wat betreft je brand verhaal etc sorry ik maak er maar geen woorden aan vuil

Je opmerkingen slaan naar mijn mening kant nog wal af en toe vraag ik me echt af wat je op een vuurwerkforum doet...

Laatst bewerkt:
En jij hebt nooit een potje of iets dergelijks afgestoken tijdens een feestje? Anders vind ik je reactie nogal krom en overdreven.
Wat Nederlandsvuurwerk probeert tegen zeggen is dat veel mensen hier moord en brand schreeuwen en uitspraken doen als, regels zijn regels en terecht dat deze man een boete krijgt. Maar zelf ook heus niet heilig zijn. Ik durf te wedden dat ook jij wel eens voortijdig iets hebt afgestoken.

En zolang het af en toe bij een feestje gebeurd. En je niet hele dagen loopt te stoken vind ik dat het best moet kunnen.

Waar zeg ik dat? Ik heb dat in het verleden ook wel eens gedaan, ja.

Ik merk echter dat de weerstand tegen vuurwerk steeds groter wordt. Het is dus naar mijn inzien ontzettend dom om nu , terwijl er al zoveel weerstand tegen vuurwerk is, op de meest achterlijke tijdstippen vuurwerk af te gaan steken.

Op deze manier wakker je die weerstand namelijk alleen maar aan. Nu kunnen we nog mooi ons vuurwerk afsteken op oudjaarsdag. Maar wanneer we zo door blijven gaan ben ik er bang voor dat dat over een jaar of 10 niet meer kan.

Je doet het er echt om he brave jongen.Volgens mij ben je te veel gehersenspoeld door de media, minder de telegraaf lezen jongen.Je snapt er naar mijn mening echt geen ene reet van.
Zodra er een vergunning aangevraagd word kan men op een legale manier Nederlands vuurwerk aanschaffen, dus van vernielingen etc is dan geen sprake. Echter met Nederlands knal vuurwerk blaas je nog geen deuk in een pakje boter, Wat betreft je brand verhaal etc sorry ik maak er maar geen woorden aan vuil

Je opmerkingen slaan naar mijn mening kant nog wal af en toe vraag ik me echt af wat je op een vuurwerkforum doet...

Aha, dus met een vergunning heb ik niet de mogelijkheid om de regels te overtreden?

Ja, dat hebben we gemerkt met de sportschutters (met vergunning!) die de laatste tijd aan het moorden slaan.

Totaal achterlijk idee natuurlijk dat iemand met een vergunning (voor wat dan ook) zich altijd braaf aan alle regels gaat houden.

Mja, volgens mij gaan we een beetje off-topic...

Wat je wel kunt doen is dat bepaalde showrooms op afspraak open zijn voor vergunninghouders en de laatste 3 dagen voor iedereen... Dat zou een hoop oplossen.

Brainiac: Je gaat niet moeilijk doen om een vergunning om een prullenbakje te slopen of mensen aan te vallen/brand te stichten. Een wapen zoeken of een lucifer in de berm gooien is wat dat betreft een stuk makkelijker...

Ik moet toch zeggen dat je wel een beetje ver gaat. Nu moet iemand met een andere mening zich afvragen wat hij op een vuurwerkforum doet?
Over het brandverhaal: Natuurlijk is er meer kans op brand. Dat is niet overal in Nederland, maar er zijn gebieden waar het gewoon niet handig is om vuurwerk te gaan stoken in de zomer als het warm weer is.
Verder moet je dit verhaal zien als een spel tussen liefhebber en overheid.
Als je vuurwerk wil afsteken, prima, maar houdt er dan rekening mee dat je een boete kunt krijgen. Wees zo sportief en gedraag je als een kerel en accepteer het.
Ik zeg ook: regel is regel. Kun je het mee eens zijn of niet, de regel is er en dan ben je in overtreding als je je er niet aan houdt.
Totdat de regel weggaat moeten we het hiermee doen.
Daarbij komt dat veel mensen het als overlast ervaren als mensen vuurwerk afsteken het hele jaar door. Ook als het slechts een keer gebeurt.
Dat ze dan klagen vind ik logisch, zelf zou ik het eerst even vragen aan de mensen die het doen of ze op willen houden. Als ze dat niet willen dan bel ik misschien ook wel de politie. Ben ik dan een NSBer? vind ik persoonlijk weer wat ver gaan.

Ik vind het over het algemeen niet erg als mensen vuurwerk afsteken, maar als mijn kinderen er wakker van worden ben ik er ook niet blij mee.
kortom:
- boete is terecht
- accepteer het als een kerel(of vrouw)
- en accepteer ook de mening van iemand anders(die niet van vuurwerk houdt)

greetzz

Back
Bovenaan