Boete vanwege Lesli ketterfontein/kegel

dinoroel

VWC lid
Beste,

Vanochtend heb ik samen met een vriend bij de Aldi een categorie 1 fonteinenpakketje gehaald, om deze met oud & nieuw af te steken vanaf 10.00 uur. Wij hebben bij het huis van mijn vriend 1 knetterfontein van dit pakketje uitgeprobeerd.

Zoals jullie weten is cat 1 het hele jaar toegestaan, echter waren 2 agentes die polshoogte kwamen nemen hiervan niet op de hoogte.

Zij hebben de persoonsgegevens van ons beide genoteerd en zouden dit nalopen. Na een uurtje kreeg ik een telefoontje dat ik alsnog een boete zou krijgen omdat "het afsteken van cat 1 alleen binnen een besloten ruimte toegestaan" zou zijn.

Het APV van Gemeente Teylingen, waar dit dorp onder valt, zegt niks hierover. Het vuurwerkbesluit stelt natuurlijk dat cat 1 op de straat geen probleem is zolang dit geen overlast produceert. 1 fontein vind ik persoonlijk niet voor overlast zorgen.

Ik krijg de boete waarschijnlijk binnen 2 weken binnen, hoe kan ik deze aanvechten? Heeft het nut om met de relevante uitgeprinte documenten bij het politiebureau te gaan informeren?

Mee eens!!! Kom niet bij je uit de buurt anders ging k zo met je mee naar t bureau.je komt nu wel in hun pc te staan om iets wat gewoon volkomen is toegestaan! Als je 50rijd waar je 50 mag rijden krijg je dan ook al een boete tegenwoordig?

belachelijk maar ze nemen de regels heel streng in acht...word dus in de tuin afsteken dan kunnen ze je niks maken...maar triest diep triest

ik zou een mail sturen naar lesli met de vraag of zij jou hier mee kunnen helpen, of dat lesli niet een een brief kan sturen. er wordt in de reclame voor cat 1 vuurwerk altijd gezegd van 365 dagen per jaar legaal te gebruiken. dit slaat nergens op.

Net knetterlinten van aldi in me tuin gestookt agenten kwamen heb hun op hun plaats gegooit gelijk waren ze verdwenen , ff de meldkamer bellen navragen en kreeg me gelijk

Wauw... te triest voor woorden! Gaan ze nu serieus al mensen beboeten om CAT 1 vuurwerk!? Ze zouden ze zich is wat meer in andere zaken moeten verdiepen in plaats van vuurwerk.

Die boete zou ik niet betalen als ik jou was. Er is zat op internet te vinden dat CAT 1 vuurwerk gewoon het hele jaar door mag. Politie bellen en eventueel Lesli mailen.

Succes!

ik denk dat de echte vuurwerkhaters niet op de hoogte zijn van het vuurwerkbesluit omtrent cat 1, dus die bellen bij elk geluidje de politie. denk dat de meldkamer er over een paar dagen wel klaar mee is, en niemand meer eropuit sturen voor geknal.

Ik had niet anders verwacht, dit gaat nog vaak gebeuren destemeer is het ee vuurwerk niet re handhaven. Knetterlint gaat nog harder dan een gemiddeld ratelbandje en niet op afstand te beoordelen voor een afent of dit cat 1 is

Ik denk idd als je de boete in huis krijgt, dat je deze net zoals verkeers boetes niet betaald en gelijk een een bezwaarschrift indient, want op het moment je in bezwaar gaat hoef je deze ook nog niet te betalen. Tevens de bovenstaand uitdraai van brainiac erbij doet het goed moet komen.

Mochten ze nog moeilijk blijven doen, de zaak voor laten komen en dan zal de rechter je in het gelijk stellen.

Iniedergeval succes!!

Ik heb medelijden met de agenten die waarschijnlijk al een paar weken geen sex hebben gehad ;)

Vind dat je als liefhebber ook rekening moet houden met je buurt, de knetterlinten of knetterfonteinen kunnen voor overlast zorgen. Daarom steek ik alleen de 'stille' fonteinen in de tuin af en de rest laat ik liggen of doe ik achteraf waar niemand er last van heeft.

Wat ik zo vreemd vind, is dat je als je vuurwerk afsteekt wat misschien een halve minuut een beetje lawaai maakt je meteen overlast veroorzaakt en mensen gaan klagen, terwijl als je de hele dag aan het klussen bent (zagen, timmeren) vind iedereen het prima. Raar land leven we in...

LWat een ongelovelijk pokke lamd leven we. Gunnen elkaar t licht in de ogen niet meer of hoe ze t ook noemen. Dit land gaat finaal naar de ....... door landverraders. Succes met dit verdere afloop.

Daarom ook mijn advies heb je illigaal niets in je tuin afsteken.
Als ze het aanzien maak niet uit of cat1 is ze hebben meteen een reden hun zien de verschillen niet.
Vooral nu met die hetze tegen vuurwerk

Back
Bovenaan