Blaricum 18-08-2007

moontan

VWC lid
Voor de mensen uit het Gooi en Vechtstreek:

Wordt lastig met kiezen want er is op 18 augustus ook een vuurwerkshow in Blaricum. Na afloop van de kermis.
Plaats, tijdstip en overige gegevens worden zo spoedig mogelijk bekend gemaakt hier.

Voor de mensen uit het Gooi en Vechtstreek:

Wordt lastig met kiezen want er is op 18 augustus ook een vuurwerkshow in Blaricum. Na afloop van de kermis.
Plaats, tijdstip en overige gegevens worden zo spoedig mogelijk bekend gemaakt hier.

voor mij niet moontan... ik ga naar loosdrecht eerst gezellig even over de gondelvaart lopen en dan pilsie pakken en dan naar de show ... en dan weer pilsie pakken

hehe, als de tijden flink uit elkaar liggen kunnen we naar allebei:D .
ben benieuwd naar tijd etc.

Vincent:bye:

Dit vond ik op een website:

Bij het afsteken van vuurwerk gelden strikte veiligheidseisen. Eén van die eisen is een veiligheidszone waarbinnen zich geen mensen, dieren en voertuigen mogen bevinden. Het vuurwerk trekt jaarlijks vele bezoekers. Om de verkeersstroom zoveel mogelijk in goede banen te leiden gelden daarom de volgende maatregelen: Vanaf 21.30 uur tot 22.45 uur volledige afsluiting van de Eemnesserweg tussen de Schapendrift en het Domein. Deze afsluiting geldt ook voor voetgangers. Vanaf 18.30 uur tot 22.45 uur wordt de Schapendrift/Anton Mauvelaan afgesloten voor alle verkeer tussen de Eemnesserweg tot Harmen Vosweg in Laren. Voor zover mogelijk worden alle bos- en fietspaden in het gebied rondom Rust Wat afgesloten van 21.30 tot 22.45 uur.

Denk dus dat het bij ''rust wat'' is ofzo.
Ik stuur anders even een mailtje naar de gemeente blaricum ofzo, mischien krijg ik er antwoord op vóór de 18e

Laatst bewerkt:
Ik heb net even de Gemeente gebeld.
De show wordt geschoten bij:

cafe restaurant rustwat |
schapendrift 79 | 1261 HP | Blaricum
telefoon 035 53 83 286

Overige informatie kon de Gemeente mij helaas niet verstrekken

:bye:

Ik las gisterenavond in de krant dat er die avond bij Rust Wat live optredens zijn (toegang 8 euro), waarna om 22.00 het vuurwerk wordt ontstoken. De vraag is even of je zonder te betalen het vuurwerk kan bezoeken. Als je daar buiten op straat staat kan je vanwege de vele bomen niet zo heel veel zien.

het is af, heren. dit is gedaan op basis wat er in het topic stond.

rustwatv2_1.jpg

rood kruis: hier verwacht ik dat de show plaatsvind, aan de linkerkant van de vijver staan volgens mij ook het betalende publiek.
zwarte lijnen/strepen: dit zijn de wegen die volgens de post van kruitsnuiver zijn afgesloten.
blauwe ovaal en streep: dit is volgens mij de plek waar het niet betalende publiek het beste kan zitten, aangezien ze daar een vrij zicht hebben door het veld wat er voor ligt.

rustwat_2.jpg

hier is te zien dat het vanaf Kabalt/ PM (?) maar 350 meter lopen is naar het veldje. goed te doen dus voor de doorsnee vuurwerkfan. (je kan je auto natuurlijk ook door rijden, maar ik denk dat het parkeren daar wat lastiger zal zijn.

rustwat_3.jpg

vanuit het centrum blijkt het ook goed bereikbaar te zijn, aangenomen dat het geen éénrichtings verkeer is.

ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb, anders bied TomTom uitkomst! :D.

Vincent :bye:

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info Vinnie.
Bij nader inzien heb ik toch maar besloten om morgen naar Loosdrecht te gaan.
Betalen om naar een vuurwerkshow te kijken gaat mij te ver. :mad:

Ollander!!...:D

Dus jij gaat volgend jaar ook niet naar Nuits de Feu begrijp ik ? :wink:

Hahaha. De bekende appels met peren vergelijken.
Blaricum is een 10 minuten show, kermisvuurwerk.
Ik betaal geen 10 euro hiervoor.
Nuits de Feu is van een hele andere orde. Daar geef ik mijn geld graag aan uit.

damn 10 euro.. ja das wel heel veel inverhouding.. toegang tot recreatiepark de ster (st niklaas) is slechts de helft.. en dan krijg je een professionele show op muziek!

Ik heb mail terug van de gemeente blaricum:)
Geachte heer ....,
Het vuurwerk wordt zaterdag rond 22.00 uur afgestoken op de Eemnesserweg inBlaricum, deze weg is echter voor publiek afgesloten. U kunt het vuurwerkook vanaf de Schapendrift zien. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sabine BalkSector Producten, Vergunningen en Handhaving

Bij ons staat in de planning om dus morgen naar de schapendrift te gaan en daar het showtje te bekijken en daarna door te rijden naar de show van loosdrecht :)

Kwa tijd zitten de shows redelijk uit elkaar, vandaar:)

Wij zijn er net eventjes heen gegaan om poolshoogte te nemen. het is echt een hele mooie locatie bij een grote vijver.

Alleen ze waren (17.30) nog niet eens begonnen met opbouwen en het schietende bedrijf was ook nog niet aanwezig.
Wij denken dus dat dit een klein showtje zal worden, wat enkel consumenten vuurwerk zou bevatten.

Het vuurwerk is ook echt alleen maar te bekijken vanaf de betalende plaatsen, al die andere straatjes die op het eerste gezicht geschikt waren zitten allemaal tussen de bomen en dan zie het vuurwerk dus niet.

Helaas, maarja niets aan te doen.
Ik ga geen 8,50 betalen voor 15min consumenten vuurwerk :)

Aj dat is een erge tegenvaller dan Kruitsnuiver.
Wat balen voor de mensen die eventueel van ver moeten komen en daar aankomen en dan tot de ontdekking komen dat je wel moet betalen voor een consumentenshow.

En het is inderdaad raar dat het schietende bedrijf nog niet aanwezig is.

Back
Bovenaan