Bitcoin

Bitvavo is niet echt een exchange maar een broker, zou hier zelf niet mee gaan traden gezien je beperkte mogelijkheden hebt.. Wel een prima broker qua prijs inderdaad, bitcoinmeester is ook een goede. Vooral heel gebruiksvriendelijk.

Wat tips van mijn kant, ga niet kopen wat andere mensen je aanraden maar doe je eigen research.
Wil je voor de lange termijn investeren (hodl) kijk er dan niet dagelijks naar, wil je traden begin gewoon met een klein startbedrag (oefengeld) en hou in je achterhoofd dat 90% van de markt nog steeds verlies draait.
Stap niet in als de prijs kaarsrecht omhoog gaat, crypto is minimaal 10x zo volatiel als de gewone markt en wat omhoog gaat gaat uiteindelijk weer naar beneden (in crypto is het meer regel dan uitzondering dat je een 80% correctie krijgt na een flinke pomp.

Makkelijk geld bestaat niet, je moet er echt tijd in stoppen. En niet zomaar ergens instappen.
En als grootste tip, vermijdt zoveel mogelijk youtube kanaaltjes die je gouden bergen beloven op een bepaalde coin.

Wil je leren traden kan ik jullie het Nederlandse youtube kanaal Doopiecash aanraden, hebben tegenwoordig ook een cursus, maar buiten dat genoeg andere (gratis) content te vinden zowel voor beginners als gevorderden.
Bitvavo is geen broker, maar een exchange en heeft een eigen platform waar gebruikers tegen elkaar handelen. Litebit is een broker en koopt extern digitale valuta in en verkoopt deze aan jou door.

Bitvavo is geen broker, maar een exchange en heeft een eigen platform waar gebruikers tegen elkaar handelen. Litebit is een broker en koopt extern digitale valuta in en verkoopt deze aan jou door.

Aah ok, wist ik niet. Heb er ook geen account maar staat tussen de lijst met brokers.
Bekijk bijlage 56646

Zal er eens naar kijken, maar het is dus een exchange waar je met fiat in kunt stappen?
Zelf gebruik ik gewoon binance in combinatie met 3 commas.

Edit: Mijn fout dus, ze zijn begonnen als een pure broker, maar hebben inmiddels ook een exchange.. Weet niet hoe het volume verder is, zelf trade ik liever op de wat grotere exchanges

Persoonlijk gebruik ik Kraken het meest ondanks dat Binance waar ik ook een account heb het grootste aanbod aan munten heeft.

Ik heb me 2 jaar geleden ook laten verleiden om wat Altcoins te kopen.
Ben op Binance ingestapt op IOTA gebaseerd.

Wat is IOTA?
IOTA is de munt die zich richt op IoT. IOTA maakt het onder andere mogelijk om de data te verhandelen zonder kosten. IOTA biedt een aantal grote voordelen ten opzichte van reguliere blockchain oplossingen:

Schaalbaarheid
Modulair
Geen transactiekosten
Gedecentraliseerd

Het revolutionaire systeem waar IOTA op gebouwd is, is de ‘Tangle ledger’. Deze oplossing is goed schaalbaar, gedecentraliseerd en modulair. Het is zo gebouwd dat het zich aan kan passen aan alles wat ervan gevraagd wordt; van het beheren van zelfrijdende auto’s tot het beheren van WiFi-bandbreedte. Het heeft de potentie om “alles met een chip” te kunnen leasen. Dit houdt in dat IOTA gebruikt kan worden om de computerkracht van al je slimme apparaten te leasen aan iedereen over de hele wereld, maar de mogelijkheden zijn uiteindelijk nog groter dan dat.

IOTA werkt o.a. samen met Bosch, Fujitsu en Volkswagen.

Heb er technisch geen verstand van, maar het idee er achter klinkt goed.
En nu maar afwachten wat er gaat gebeuren de komende jaren. HODL

Het gevaar van geloven in een project, is dat je (soms tegen beter weten in) te lang vast blijft zitten. Heb ik nu wel met Digibyte. Technisch een topproduct, maar het is de vraag of die potentie er ooit uit gaat komen ....

Het gevaar van geloven in een project, is dat je (soms tegen beter weten in) te lang vast blijft zitten. Heb ik nu wel met Digibyte. Technisch een topproduct, maar het is de vraag of die potentie er ooit uit gaat komen ....

Helemaal waar, je moet je nooit blind staren op 1 coin. Probeer het risico zoveel mogelijk te spreiden.
Ook merk ik dat veel mensen zich blindstaren op de winsten die er met altcoins behaald kunnen worden, maar vergeten dat daar ook grote verliezen tegenover staan. Veel meer volatiliteit, je kunt altcoins een beetje vergelijken met pennystocks. Ben je wat meer thuis in het traden zijn er uiteraard wel leuke winsten te behalen.

Daar komt bij dat er zoveel altcoins zijn momenteel, waarvan er ook veel dezelfde usecase hebben, minstens de helft gaat uiteindelijk afvallen (naar mijn idee) Dus wees hier voorzichtig mee en ga nooit all in op 1 coin.

Ik zit er zo in:

Eerst wat onderzoek doen naar wat bitcoin is en wat het oplost. Dat kan via heel veel kanalen. Internet en youtube is alles op te vinden voor de basiskennis.

Wil je dan nog steeds wat investeren en dit vervolgens minimaal een jaar of langer laten staan. Koop dit dan simpel via een Nederlandse Broker. Litebit, bitvavo, bitcoin meester zijn indd heel gebruiksvriendelijke opties.

Besluit je echt wat meer te investeren of zelfs te willen beginnen met traden. Doe dit dan via Kraken.com. Heel lage fees en erg veilig.

Pas indd op met traden, want dit is echt moeilijk. Ik heb veel geld verloren voordat ik het nu redelijk weet te managen.

Ik geloof dat je met het kopen van Bitcoin en ethereum de meest veilige investering doet in het cryptolandschap.
De huidige koersen van deze kan makkelijk x10 omhoog binnen 2 jaar naar mijn mening. (doe zelf je onderzoek hiernaar)

Kies je er voor om meer rendement te willen verzilveren betekent dat je ook bereidt bent meer risico te nemen, Doe hier dan nog meer onderzoek naar. Bijvoorbeeld via telegramgroepen of Twitter bijvoorbeeld. Winsten van wel x100 komen zeker voor, maar dit zijn dan lowcap coins en dus heel volatiel met heel veel risico.

In 2017 waren de ico's de trend. Ik verwacht dat in 2021 de defi(decentralized finance coins) het erg goed gaan doen.

Edit: ik ben geen financieel adviseur, maar ik verwacht oprecht veel meer rendemt te behalen in de cryptos dan op mijn bankrekening de komende jaren.

dat had ik ooit met verge :P
van een geweldige privacycoin met allemaal protocollen kon ik ineens betalen op bepaalde 18+ websites :p
nou als er iets niet omhoog ging was het wel mijn muntjes hahahahhaha

Heel leuk dat er toch wel mensen zijn die hier geïnteresseerd in zijn, en zelf ook Bitcoins en andere coins beheren! Ik zelf doe alles via Binance en bittonic! Ik heb er toch een leuk zakcentje aan over gehouden. Nu beheer ik alleen Vechain, gekocht op nog niet eens een cent en nu al bijna weer tegen de 2 cent aan. Ik zou zeggen, koop waar jij je goed bij voelt en denkt dat het echt iets toevoegt. Aankoop Tip: Qtum gaat groot worden :cool:

Geen reclame maar veel geleerd van Misss Bitcoin, even googlen:idea:

Succes allen, dat u maar miljonair mag worden!

Nog even gekeken, leuke exchange maar vanwege het lage volume blijf ik er toch nog even uit de buurt.

24h volume Bitvavo
Bekijk bijlage 56647

24h volume Binance
Bekijk bijlage 56648
Wat is er zo erg aan een laag volume? Dat de kans bestaat dat bij een enorme stijging niet uitbetaalt kan worden?

Binance lijkt me zeker interessant, maar ik kwam er niet helemaal uit qua storten van euro's. Dat gaat bij Bitvavo makkelijk via iDeal. Hoe doe jij dat bij Binance precies?

Wat is er zo erg aan een laag volume? Dat de kans bestaat dat bij een enorme stijging niet uitbetaalt kan worden?

Binance lijkt me zeker interessant, maar ik kwam er niet helemaal uit qua storten van euro's. Dat gaat bij Bitvavo makkelijk via iDeal. Hoe doe jij dat bij Binance precies?

Bij laag volume heb je de kans dat je orders niet gevuld (of veel te laat gevuld worden) Zelfde met een stoploss en dat tikt uiteindelijk aardig aan.

Binance heeft gewoon het hoogste volume, daarom dat ik voor binance kies (leverage trading Bybit & Bitmex). Weet eigenlijk niet of je al direct fiat kunt storten op binance, weet wel dat ze daar mee bezig waren. Je kunt gewoon bitcoin kopen en sturen naar je binance wallet (zelf zou ik een altcoin sturen ivm met de hogere fees van bitcoin)

Binance zonder API (3 commas) vind ik trouwens waardeloos, je kunt dan bijvoorbeeld geen buyorder en stoploss tegelijk plaatsen en nog een paar nadelen. Met 3 commas als API kan dit wel en kun je ook nog eens meerdere takeprofits instellen. (ook bot trading, maar dit zal ik je besparen) Met 3 commas blijven je coins gewoon op binance staan maar plaats je je trades via 3 commas.. Er is ook een gratis variant/exchange van de makers van 3commas.. https://3c.exchange/ werkt in principe hetzelfde, maar dan zonder binance.

Bij laag volume heb je de kans dat je orders niet gevuld (of veel te laat gevuld worden) Zelfde met een stoploss en dat tikt uiteindelijk aardig aan.

Binance heeft gewoon het hoogste volume, daarom dat ik voor binance kies (leverage trading Bybit & Bitmex). Weet eigenlijk niet of je al direct fiat kunt storten op binance, weet wel dat ze daar mee bezig waren.

Die mogelijkheid is er. Dat gaat via een SEPA Betaling. Zelf nooit gedaan. Dus kan je niet vertellen hoelang het duurt etc.ik heb laatst wat winst van binance gehaald, middels BTC naar Bitvavo gestuurd. Gaat sneller dan ik had verwacht.

Binance heeft gewoon het hoogste volume, daarom dat ik voor binance kies (leverage trading Bybit & Bitmex). Weet eigenlijk niet of je al direct fiat kunt storten op binance, weet wel dat ze daar mee bezig waren. Je kunt gewoon bitcoin kopen en sturen naar je binance wallet (zelf zou ik een altcoin sturen ivm met de hogere fees van bitcoin)

Binance zonder API (3 commas) vind ik trouwens waardeloos, je kunt dan bijvoorbeeld geen buyorder en stoploss tegelijk plaatsen en nog een paar nadelen. Met 3 commas als API kan dit wel en kun je ook nog eens meerdere takeprofits instellen. (ook bot trading, maar dit zal ik je besparen) Met 3 commas blijven je coins gewoon op binance staan maar plaats je je trades via 3 commas.. Er is ook een gratis variant/exchange van de makers van 3commas.. https://3c.exchange/ werkt in principe hetzelfde, maar dan zonder binance.
Ah helder, denk dat de voordelen van Bitvavo voor mij op dit moment zwaarder wegen. Wat je nu ook zegt gaat mij iets boven de pet, ben pas in mei ermee begonnen en zo veel weet ik er nog niet over. Zelf ook nog geen problemen ervaren met automatische verkooporders, alleen stop-loss is op dit moment (nog) niet mogelijk bij Bitvavo. Dat is wel jammer.

Ah helder, denk dat de voordelen van Bitvavo voor mij op dit moment zwaarder wegen. Wat je nu ook zegt gaat mij iets boven de pet, ben pas in mei ermee begonnen en zo veel weet ik er nog niet over. Zelf ook nog geen problemen ervaren met automatische verkooporders, alleen stop-loss is op dit moment (nog) niet mogelijk bij Bitvavo. Dat is wel jammer.

Wow, ik schrik van die laatste zin man.. NOOIT maar dan ook NOOIT zonder stoploss traden, risico management is erg belangrijk, vooral in crypto wat enorm volatiel is.. Daar ga je 100% nat op, weg ermee..

Als ik jou was zou ik gewoon een binance account aanmaken, die tekortkomingen daar zijn niks vergeleken met Bitvavo. Kun later eventueel 3commas erbij nemen, kan je dat wel uitleggen tegen die tijd.

Stoploss is gewoon erg belangrijk (een must) Met traden wil je geen 20 tot 30% in de min staan. Je wilt er zo snel mogelijk uit als de koers de verkeerde kant op gaat en vooral niet vastzitten in een verliezende trade

Wow, ik schrik van die laatste zin man.. NOOIT maar dan ook NOOIT zonder stoploss traden, risico management is erg belangrijk, vooral in crypto wat enorm volatiel is.. Daar ga je 100% nat op, weg ermee..

Als ik jou was zou ik gewoon een binance account aanmaken, die tekortkomingen daar zijn niks vergeleken met Bitvavo. Kun later eventueel 3commas erbij nemen, kan je dat wel uitleggen tegen die tijd.

Stoploss is gewoon erg belangrijk (een must) Met traden wil je geen 20 tot 30% in de min staan. Je wilt er zo snel mogelijk uit als de koers de verkeerde kant op gaat en vooral niet vastzitten in een verliezende trade
Ik kan mezelf dan ook niet echt een trader noemen. Meestal koop ik voor de fun wat voor de langere termijn en ik check zo nu en dan wat de koers doet. Ik probeer zoveel mogelijk te kopen bij een lage RSI, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. Ben niet constant bezig met kopen en verkopen.

Longterm zou ik toch wat meer FA doen (fundamentele analyse)
Om eerlijk te zijn gebruik ik al jaren geen indicatoren meer.. Je weet dat ze op elk tijdsframe weer anders staan? Dus je een zo hoog mogelijk tijdsframe moet kijken omdat het hodl/longterm is?

Afijn, ik trade voornamelijk op prijsactie en levels, terugtest van levels etc etc. Over het algemeen kun je alles ook gewoon met het oog op de chart zien, helemaal geen indicatoren voor nodig. Plus dat ze je totaal op het verkeerde been kunnen zetten wanneer je ze niet begrijpt als beginner/blindelings vertrouwd

Hodl prima hoor, helemaal niks mis mee. Heb je een coin gevonden waar je vertrouwen in hebt, zo laag mogelijk proberen in te stappen en (tip van mij uit ervaring) zo min mogelijk naar proberen te kijken. (maak je jezelf alleen maar gek mee) Maak een plan van te voren, wanneer stap ik erin en waar wil ik winst nemen en hou je daaraan. Emotie speelt een grote rol trading/crypto, zo voorkom je dat je rare dingen gaat doen:wink:

Gisteren mn allereerste trade gedaan, 1,5% winst :). Maar wel lastig om nieuwe trades te vinden, veel coins hebben niet genoeg volume

Back
Bovenaan