Bijna 50 euro per persoon voor vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
bijna-50-euro-per-persoon-voor-vuurwerk-715x408.jpg

Mensen die vuurwerk kopen geven hier gemiddeld 48 euro aan uit. Dat is vrijwel gelijk met vorig jaar, meldde het Economisch Bureau van ING na onderzoek onder 87.000 respondenten.

Volgens ING zijn er wel grote verschillen tussen de uitgaven van vuurwerkliefhebbers. Een op de drie geeft niet meer dan 20 euro uit aan vuurwerk. Ruim een kwart schiet of knalt voor 20 tot 50 euro de lucht in. Een vijfde koopt voor een bedrag tussen de 50 en 100 euro aan sier- en knalvuurwerk. Nog eens ruim een vijfde geeft zelfs meer dan 100 euro uit.

In 2016 werd voor circa 68 miljoen euro aan vuurwerk verkocht. ING denkt dat het totaalbedrag dat dit jaar aan vuurwerk wordt uitgegeven niet veel hoger zal zijn dan vorig jaar.

https://nieuws.nl/economie/20171229/bijna-50-euro-per-persoon-voor-vuurwerk/

Hmmm... Ik behoor tot het 1/100ste deel van de bevolking die ze in dit bericht niet hebben genoemd... :D

Inderdaad, na wat ik gisteren en vandaag gezien heb..hahahaha. alleen maar bestellingen zwaar boven de 1,2, 300 euro

Heeft te maken met het aantal bestellingen.

Als iemand 6x besteld (andere winkel of losse bestellingen) wordt dat geteld als 6 personen. 300 totaal wordt dan als 50 gemiddeld gezien.

En laat het nou net zo zijn dat de meeste big spenders meerdere winkels afgaan

Heeft te maken met het aantal bestellingen.

Als iemand 6x besteld (andere winkel of losse bestellingen) wordt dat geteld als 6 personen. 300 totaal wordt dan als 50 gemiddeld gezien.

En laat het nou net zo zijn dat de meeste big spenders meerdere winkels afgaan

Inderdaad, precies wat ik heb gedaan...
Bij meerdere winkels een paar mooie producten besteld. :)

Jammer dat ze in de telling het cat1 vuurwerk van aldi niet meetellen , op YT zie ik filmpjes van pyrokanalen waar me de mond van openvalt .
Volgens mij hebben zij alleen al 50 miljoen uitgegeven :frusty:

Zie dat ze ook denken dat het het zelfde totaal bedrag wordt. Ik heb vandaag winkeliers gesproken die zelfs 40% meer hebben verkocht in de voorverkoop en nu met de 2 verkoop dagen erbij is het naar 20% gezakt. toch wel een aardige stijging.

Jammer dat ze in de telling het cat1 vuurwerk van aldi niet meetellen , op YT zie ik filmpjes van pyrokanalen waar me de mond van openvalt .
Volgens mij hebben zij alleen al 50 miljoen uitgegeven :frusty:

Nou inderdaad... doos knetterlinten hier, karton knetterballen daar, en laten we ook nog 100 pakjes fonteinen weg stoken... :shocked: :shocked:

Herken helemaal niks in het bericht van de ING onderzoek, in de verkooppunt waar actief ben zijn de gemiddelde wel aardig hoger per persoon... vraag me wel af hoe hun "onderzoek" uitvoeren?

Back
Bovenaan