Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haarman en camping oost in Enschede, wat een tijden en mooie herinneringen zeg.

Gok niet dat iemand het hierzo kent, Televersum in Amsterdam had een leuke collectie aan mercurius. Nu is alles helaas eenheidsworst van weco...

De Koperen Jan in Groningen, eigenlijk van kleins af aan heen gegaan, volgensmij 2008? Geweldig hoe ze dat daar altijd voor elkaar kregen kwa sfeer en assortiment.

Inmiddels een hele tijd geleden maar mijn eerste vuurwerk die ik zelf had gekocht was bij Herwijnen (dump) en de Hutuin in Zoetermeer. Beide winkels zijn er helaas niet meer, maar wel mooie herinneren dat ik vroeger altijd naar Herwijnen toe fietste om te kijken of de etalage al vol met vuurwerk stond en natuurlijk Ff trektoutjes en morningglorys halen.

De snackbar vlak om de hoek.

Had altijd een extra ruimte ernaast waarvan de showroom er altijd mooi werd aangekleed.

Inmiddels vergane glorie, dat zijn nu woningen geworden, zonde.

Laatst bewerkt:
Tankstation Jemie, Gert's knipsalon en Roco vuurwerk waren toendertijd begrippen in Putten! Hier bestelde ik altijd! Dat was elk jaar weer een heel gepuzzel met de bestellijsten en het beschikbare budget wat ik toen had! Rond 50 gulden slechts en daar moest ik het mee doen! Maar wat een goede herinneringen heb ik er aan over gehouden!

Dat waren eigenlijk 2 winkels.

De eerste was een meubelzaak die de laatste 3 dagen vuurwerk verkocht. Ik weet nog goed dat ze een enorme showroom hadden (voor mijn gevoel). Hier gingen we meerdere keren langs tijdens de losse verkoopdagen.

De tweede winkel, is een winkel waar ik nog steeds kom en vuurwerk haal. Dit is bij Cees van der Horst (BredaVuurwerk). Wij kregen vroeger altijd 2 tientjes om hier vuurwerk te halen. Dan gingen mijn neef en ik op pad, en kwamen we thuis met een hele zak vol klein spul wat we geweldig vonden :D

Ik weet eigenlijk niet meer hoe de zaak heet waar ik met mijn vader voor het eerst ben geweest, maar de 2e winkel waar ik ooit ben geweest was koningsdal vuurwerk

Brammetje Dump in Middelburg.
Elke dag vitrines bekijken met vrienden en morning glorys van je zakgeld kopen.
Mooie tijden:)

Winkels die ik nog kan herinneren uit mijn jonge jaren waren oa:
Minstroom vuurwerk Utrecht, koningsdal, Gebro, en natuurlijk de lokale fietsenwinkel/sigarenboer hier in het dorp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan