Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

In Den Haag natuurlijk bij de Tien-Tonner!

Ook was behangparadijs John van Zweden een leuke zaak voor kleiner spul.
En dan soms nog een tripje naar de Rijswijkse Vuurwerkhal.

Helaas waren 'ze' toen al bezig met het om zeep helpen van vuurwerk.

Ik kocht mijn eerste vuurwerk bij Harry's vuurwerkhal in Kampen. Het zat toen nog aan de Ambachtstraat in Kampen. Rond oktober/november fietste ik bijna dagelijks langs om te kijken of er al veranderingen in de showroom waren, en om te kijken of "het Harry-krantje" al te bewonderen was.

Met 4 broers in het gezin was het voor mijn pa niet anders dan dat hij sloffen astronauten, babypijlen, wondertollen en wat ander klein spul voor ons kocht.

Toen ik 13/14 was en mijn eerste eigen geld verdiende kocht ik voor het eerst een cake, namelijk The Wave van Hardix. Daarna nog jaren bij Harry gekocht. Wellicht ga ik komend jaar nog even langs, ondanks een ander pand en geen kassakoopjes meer.

Mijn eerste vuurwerk kwam bij Fixet Bouwmarkt in 's-Heerenberg vandaan aangezien mijn vader daar werkte en ik mocht helpen tijdens de verkoopdagen. Toen dat ophield kocht ik mijn eerste eigen vuurwerk bij Fixet Otters in Wehl. Mooie tijden. Beide verkooppunten bestaan inmiddels niet meer.

Mijn eerste vuurwerk kocht ik bij Lammerts van Bueren, Torpedo, Polak, Koppelman, Prins, Sega en ik ben er nog 1 vergeten. Deze verkooppunten waren allemaal in Utrecht. Ik liep ze vroegah allemaal af om te kijken of ze aparte vuurwerkjes hadden. Ik kan mij de etalage op de Steenweg in Utrecht bij Torpedo (Fietsenwinkel) nog zo voor me halen. Vlak voor kerst stond ik bijna iedere dag tot aan de verkoopdagen wel een uurtje te kwijlen voor de etalage. Baal er nu nog van dat ik daar toen geen foto's van heb genomen. Maar ach als klein jochie dacht je daar toen niet aan.

Back
Bovenaan