[Bezoek] Witte Tentenverhuur - 06-04-2009

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Maandag 6 april zijn wij bij Evelien en Ruud van de Witte Tentenverhuur langs geweest voor ons eerste bezoek aan hun voor 2009. We gingen tevens om af te spreken voor de meeting 5 mei a.s. waar wij een bezoek zullen brengen aan de Witte Tentenverhuur, maar dan kunnen we natuurlijk direct bespreken hoe het laatst allemaal in China is vergaan.
Voor Fred en mij een korte rit om in Eemnes te komen en bij aankomst werden we weer warm ontvangen, ook door de vele katten. :wink: Met een glas drinken en wat lekkers erbij kwam het gesprek alweer snel op gang en dit gesprek zou uiteindelijk ook ruim 3 uur doorgaan, er was weer genoeg te vertellen.

Regelgeving

Als eerste werd de regelgeving besproken, er worden weer wat aanpassingen gemaakt en natuurlijk zijn wij benieuwd naar de CE-keuring. Qua regels in de verkoop van vuurwerk zullen de single shots worden verkocht aan mensen van 18 jaar en ouder, die grens is dus met 2 jaar omhoog gegaan. De mensen van 12 jaar gaan er juist op vooruit, het kleine siervuurwerk zoals grondbloemen en jumping jacks mag door hun gekocht worden, zolang het vuurwerk maar geen knal zal bevatten. Ook is er sprake om bij cakes een 2e lont te maken. We gaan het in de gaten houden, definitieve veranderingen zullen we hopelijk snel ergens te lezen krijgen.
De CE-keuring is ook een belangrijk aspect dit jaar, want in 2010 moet het rond wezen, dan moet je het CE-keurmerk op de cakes hebben staan en alle families moeten dus getest en gekeurd zijn. Het vlot niet erg, maar Evelien doet er alles aan om het TNO door te laten gaan en alles zo snel mogelijk af te hebben, de procedure verloopt helaas erg traag, maar het zal goed gaan komen. De keuring heeft ook veel invloed op de huidige voorraad, daar staat geen keurmerk op en die moet dit jaar dus verkocht worden zodat er volgend jaar geen vuurwerk is dat niet meer verkocht mag worden aan consumenten.

Vuurwerk 2009

Een korte tijd geleden zijn Evelien en Ruud weer in China geweest voor het vuurwerk en natuurlijk wat nieuwe producten. Dit jaar zullen er 9 nieuwe producten aan het assortiment worden toegevoegd, dit zijn fonteinen, cakes, een pakketje en een pijlenpakket. Met de Nederlandse namen als kenmerk, waren wij dus benieuwd naar welke namen er nu weer bedacht zijn en wat het verhaal daarachter is.
De naam ADHD (Alle Dagen Heel Druk) is vorig jaar op dit forum met een prijsvraag bedacht door Niels (nielsniels) en die komt dit jaar dan ook op de markt als 500grammer die je helemaal gek maakt met de gillers, fluiters en hummers die we kennen van andere cakes uit het assortiment. Ook zullen de volgende producten nog verschijnen;
  • Wilde Wieven; een kleiner pakket met 7 fonteinen en cakes.
  • Roodje; de rode versie van de Groentje, geliefd bij consument en schietende bedrijven.
  • Blauwtje; de blauwe versie van de Groentje, geliefd bij consument en schietende bedrijven.
  • Vette Maja; een bijzondere fontein, later meer informatie.
  • Manon het Kanon; een 100s knalcake, hoger tempo dan de Levensgenieter D en met meerdere kleuren tails en er zit ook fluit in verwerkt, dit moet een waar geweld gaan worden.
  • Pot Goud; een cake met gouden effecten als willows en brocades en een kruitinhoud van 347 gram. Evelien zal op het label een leuke tekst plaatsen met een subtiel, maar duidelijk protest richting de mensen die voor een vuurwerkverbod zijn.
  • Swaffelaar; hét Nederlandse woord kan natuurlijk niet uitblijven, ze hebben een Z-shape waaiercake gevonden die deze naam dus zal dragen.
Tot slot is er dus nog een pijlenpakket, daarover kunnen wij helaas niets zeggen, enkel dat het spraakmakend zal zijn. Wij hebben het proberen los te peuteren, maar helaas, als het moment daar is, zullen we direct alles te horen krijgen, maar voorlopig moeten we maar afwachten. Ze waren zelf helemaal lyrisch over dit pakket, zelfs de Chinezen, dat moet dus wel iets bijzonders wezen, wij zijn zéér benieuwd!

Naast deze toevoeging zullen ook enkele producten verdwijnen uit het assortiment, daarvan zal de voorraad worden verkocht en niet meer worden ingekocht. Het betreft hier de pakketten Julius Ceasar en de Drie Musketiers, daarnaast zal ook Knappe Dennis niet meer terugkomen, die is niet door de keuring gekomen en die laten ze vervallen.

Verkoop 2009

Voor de aankomende verkoop heeft Witte Tentenverhuur alweer 4 nieuwe afnemers erbij gekregen, deze week vind er ook een bijeenkomst plaats met alle afneempunten. Bijna alle verkooppunten zullen dit jaar ook een demo houden, Ano Vuurwerk dit jaar ook met Marijn erbij en ook Vuurwerkland Steenbergen zal dit jaar meedoen vanwege hun 5-jarig jubileum. Data en locaties zullen wij vermelden als alles definitief is en gepubliceerd kan worden.

Witte Tentenverhuur heeft zoals bekend zelf ook een winkel en houden jaarlijks een demo. Vorig jaar was de demo ontzettend groot, een waar spektakel waar ook vele forumleden bij waren. Dit jaar komt er weer een demo, deze zal nóg mooier zijn volgens Evelien, wij zijn zeer benieuwd, hij zal geschoten worden op de laatste vrijdag van november, de kalender zegt ons dat dat dus 27 november is, iedereen is weer van harte welkom. De verkoop zal dit jaar anders ingedeeld zijn, buiten zal er een grote tent komen waar men kan bestellen, binnen kan men het dan afhalen en bij de uitgang kan iedereen nog even genieten van een warme versnapering, hierdoor zal de doorlooptijd sneller zijn.

HALT

Dit jaar zal Evelien in samenwerking met bureau HALT langs de scholen gaan om de scholieren in te lichten over vuurwerk. Mocht hier meer over bekend zijn, dan zullen wij dit zeker posten, wellicht dat we een keer een sessie bij kunnen wonen om daar verslag van uit te brengen. :wink:

VWC-meeting

We hebben dus ook besproken wat de Witte Tentenverhuur voor ons zou kunnen betekenen tijdens de meeting op 5 mei a.s., hierbij werd enthousiast gereageerd en wij zijn dan ook van harte welkom om te komen kijken en een praatje te maken. Voor meer informatie over deze meeting klik je *hier*, Fred is uw gastvrouw.

Vragen van leden

Er was slechts 1 vraag die wij hebben meegenomen in het gesprek, dit was de volgende vraag;

Is het mogelijk het pakket artikel ''zonneschijn'' als losse pot te gaan verkopen

Het antwoord daarop is nee, cakes uit pakketten zullen niet los verkocht gaan worden.

Wij danken Evelien en Ruud weer voor de gastvrijheid, een gezellig avond en de vele informatie. Wij kijken uit naar ons volgende bezoek waarbij alle informatie en labels bekend zullen zijn, maar eerst zullen we elkaar op 5 mei weer zien, dat wordt ook reuze gezellig!

Keurig en correct verslag Mike. Het geeft samengevat exact datgene weer wat wij op 6 april te horen hebben gekregen en besproken hebben.
Opnieuw hulde voor de Witte Tenten Verhuur, voor de gastvrije ontvangst en voor de bereidheid om in zo,n vroeg stadium al informatie vrij te geven over de nieuwe producten.
Persoonlijk ben ik erg tevreden met de komst van de 9 nieuwe producten.
Zelf kijk ik het meest uit naar de cake ADHD en de Pot Goud.
Het pijlenpakket belooft iets heel speciaals te worden, ben reuze benieuwd.
En als ik de artikelen door Mike genoemd bij elkaar optel dan mis ik er 2 van de 9.
Dat is het pijlenpakket en nog een artikel waar wij niets over mogen en kunnen zeggen.
Daarover later meer.
5 mei zijn we dus weer te gast bij de Witte Tenten, maar dan samen met vele freaks

Leuk verlag weer jongens. En ik ben weer als altijd benieuwd.Naar de artikelen. Waar nog geen concrete informatie over is.Ik zal een wakend oogje in het zeil houwen.Van de nieuwe producten. Vind ik Manon Het kanon,Vette Maja,En natuurlijk Pot Goud erg intresant. En swaffelaar spannend stuktje vurig heid.:devil:

Vuurwerkland Steenbergen een Demo.. kijk daar wordt ik nou bijzonder blij van!!!! Want die van de concurrent vorigjaar stelde echt bijzonder weinig voor.. Ik heb wat dat betreft zoveel meer vertrouwen in Vuurwerkland :D

bijzondere namen voor de producten weer.. Eentje vind ik wel zéér bijzonder en origineel (en ook een klein beetje gewaagd) de Swaffelaar. Het getuigd in mijn ogen ook van een gezonde dosis humor binnen dit bedrijf!

Echt top!

Hey bedankt voor het stellen van mijn vraag!!

Gisteravond ben ik zelf ook lang bij Marijn geweest met de andere dealers, was een geslaagd avondje!

Nieuwe producten zijn geweldig!
De fontein wordt echt een bizar ding!
Het pijlenpakket wordt echt heel gaaf!

Kortom, marijn wordt weer knallen dit jaar!

En zoals al in het verslag stond, zijn er gister avond ook gesprekken geweest met Frist Pen over demo's....

Het gaat een gaaf jaar worden!

Leuk verslag weer, mannen!
Ook leuk om te lezen over die regelgeving, daar had ik nog niks over gehoord..
Ben heel benieuwd naar de pijlen. Ook de nieuwe cakes spreken me weer erg aan en de namen zijn weer erg leuk in origineel :)
:thumbsup:

Erg mooi verslag, vol met informatie en zelfs al met info over nieuwe producten.. wat mij voornamelijk aanspreekt is roodje en blauwtje.. als die net zon grote glitterboeketen hebben in andere kleuren zullen die zeker veel in de show gaan komen.

ook de andere producten ben ik wel benieuwd na, ik hoop op een goede vulkaan die lekker hoog gaat.. de fontijnen nu in het assortiment zitten zijn leuk en hebben een lange brandtijd maar komen niet heel erg hoog.

bedankt weer mannen voor dit mooie werk wat jullie weer geleverd hebben en natuurlijk ook witte tenten voor het geven van de informatie.

groetjes kevin

goed verslag en meteen weer een tip als vervolg op blauwtje en roodje: goudje :D
haha, nee geeldig om nu al te horen van al die nieuwe producten!

16 April zijn wij ook langs geweest bij Marijn, hier kwamen (bijna) alle marijn dealers bij een.

Er is gepraat over o.a. nieuwe producten, demo's, werkwijze in winkel etc.etc.
Het was erg gezellig en ik ben ervan verzekerd dat Marijn dit jaar weer flink gaat groeien.

Bedankt voor het mooie verslag mike! :)

16 April zijn wij ook langs geweest bij Marijn, hier kwamen (bijna) alle marijn dealers bij een.

Er is gepraat over o.a. nieuwe producten, demo's, werkwijze in winkel etc.etc.
Het was erg gezellig en ik ben ervan verzekerd dat Marijn dit jaar weer flink gaat groeien.

Bedankt voor het mooie verslag mike! :)

Werkwijze in winkel was erg verhelderend.... sommige zonder computersysteem,
wij krijgen 2 dealers op bezoek en marijn zelf voor ons systeem...

verder is het een goed verslag! Leuk om te lezen!

Oei, die nieuwe producten maken me zeeeer benieuwd! Hopen dat de prijzen acceptabel zijn...

Gaan de producten waar geen CE op staat dit jaar dan lekker in de uitverkoop? (winkwink)

Denk echt niet dat alles per direct 2010 uit de schappen moet. Denk dat restvoorrraad nog gewoon verkocht mag worden hoor :)

Weer een goed verslag jongens! Echt iets waar vwc zich mee onderscheid.

Maar wat een leuk nieuws die regel van 12 jaar. Dit betekent dat wij gewoon grondbloemen kunnen gaan kopen. Maar daar had ik een vraagje bij dat betekent dus dat wij een grote fluitpijl kunnen gaan kopen die geen knal heeft op het eind. En babypijl fluit wel kunnen gaan kopen maar knal niet.

AL het vuurwerk dat geen knal heeft als effect, mag in 2010 verkocht gaan worden aan 12 jarigen, hieronder vallen natuurlijk geen grote stukken vuurwerk.

Alle rest producten van dit jaar zullen door Dream Fireworks opgekocht gaan worden, deze mogen het alleen nog afschieten, of het wordt ge exporteerd naar duitsland waar deze CE regel pas over 3 jaar van kracht gaat.

En hoe zit het dan met de "restjes" van particulieren? Mag je dat ook niet meer in bezit hebben?

Misschien dat het antwoord (lijkt me trouwens dat je het gewoon nog mag hebben...) al ergens staat, maar heb even geen zin om te zoeken

Ontopic: Ik kijk erg uit naar Het Kanon, Blauwtje en het pijlenpakket!!!

En hoe zit het dan met de "restjes" van particulieren? Mag je dat ook niet meer in bezit hebben?

Misschien dat het antwoord (lijkt me trouwens dat je het gewoon nog mag hebben...) al ergens staat, maar heb even geen zin om te zoeken

Ontopic: Ik kijk erg uit naar Het Kanon, Blauwtje en het pijlenpakket!!!

Mits het een restje zal zijn van legale grootte, dan mag je dat natuurlijk gewoon hebben. Punt is dat dat stuk vuurwerk niet meer verkocht mag worden in 2010, als het daarvoor verkocht is, is het dus legaal verkregen. :wink:

Ik vind het ook super dat Marijn in samenwerking met Halt scholen zal gaan bezoeken.
Ik heb het idee dat dit beter uit gaat pakken dan dat meneer agent langskomt met de meest verschrikkelijke plaatjes om de kinderen "bang" te maken...

Back
Bovenaan