Bezoek aan Rubro Vuurwerk 17 mei 2013

bassie1978

VWC lid
Bezoek aan Rubro Vuurwerk 17 mei 2013

Vrijdag 17 mei was het weer zover! Ons bezoek aan Rubro stond die dag gepland. Mike (mattenfreak) Wesley (omepje) en ik (bassie1978) hadden om 20.00 uur afgesproken in Wierden. Gastvrij werden we ontvangen door Karel en Ruud die even later vergezeld werden door Peter die onlangs bij Rubro in dienst is getreden als nieuwe vertegenwoordiger.
Onder het genot van een lekker stukje taart en wat fris begonnen we het gesprek.

Evaluatie 2012
Afgelopen jaar was wederom een erg goed jaar voor Rubro. Men heeft weer meer verkooppunten erbij gekregen die allen beleverd zijn naar hetgeen besteld was en er zijn erg veel nieuwe producten bijgekomen die ook erg goed zijn ontvangen. De boxen zoals de immortal gold en de 4 seasons waren echte hardlopers. Net als op ons forum trouwens. Het topic van de immortal gold is afgelopen jaar namelijk het meest besproken topic geweest met ruim 40 pagina’s aan reactie en het topic is meer dan 100.000 keer bekeken.
De secret salute is afgelopen jaar wel wat aangepast, in tegenstelling tot eerdere berichten. De echte grote en brede cracklingwolken ontbraken hierbij. Het blijft echter wel een echt goede knalcake. Deze aanpassing was helaas noodzakelijk omdat deze cake anders niet verkocht mocht worden omdat hij dan niet door de keuring en batchtesten was gekomen. Helaas voor ons liefhebbers dus, want de grote cracklingwolken maakten deze cake tot speciaals. Het blijft echter gewoon een erg goede cake.
Ook de demo is Rubro erg goed bevallen. Ook de kwaliteit van de nieuwe producten was zeer goed te noemen. Bij de winkeliersdemo is dit helaas niet altijd het geval geweest. Hoogstwaarschijnlijk zijn de producten toen nog net wat te nat geweest door de late levering. Want als je de film bekijkt van de show op Koninginnedag (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?31254-Wierden-30-April-2013 ) zie je wel de producten presteren zoals op de demo.

Ontwikkelen en komend jaar
Rubro is net weer terug uit China en heeft weer erg veel nieuwe producten gezien. Dit jaar komen er dus weer nieuwe producten bij. Hoeveel en wat precies zal in een later stadium bekend worden en is natuurlijk ook mede afhankelijk of de producten door de testen komen.
Verder zal de 4 seasons dit jaar wel naar de 25 gram gaan en komen er nieuwe kwalitatief goede pijlen. Iets wat Rubro vindt dat nog mist in hun assortiment. Ook de effecten van de nieuwe producten zullen weer verassend en vernieuwend zijn zoals we van ze gewend zijn. Of er verder nog meer nieuwe 25 grams cakes zullen komen is nog niet bekend.
Ook het aantal verkooppunten zal komend jaar weer uitbreiden. Hoe, waar en met welke aantallen moet nog worden besloten maar de aanvragen van nieuwe winkeliers stromen bijna vanzelf binnen, een echte luxe positie vind men. Ook de nieuwe verkooppunten zijn allemaal terug te vinden op hun afgelopen jaar vernieuwde site www.vuurwerkshopper.nl

Ook nog een nieuwtje: Binnenkort zal Rubro zelf met een eigen account op het forum komen. Dit account zal echter alleen worden gebruikt om feitelijke onjuistheden recht te zetten. Vragen stellen aan Rubro per pm of mail kan niet via dit account maar zal nog gewoon in het “vragen aan Rubro”-topic kunnen zodat wij dit mee kunnen nemen bij het volgende bezoek. Wim zal vanaf dan alleen nog reageren op persoonlijke titel, dus niet meer namens Rubro. Dit om onduidelijkheden in de toekomst te voorkomen.

Vragen van de leden
Met dit verslag zijn bijna alle vragen beantwoord. De volgende echter nog niet.
Hoe zit het nou eigenlijk met jullie doorlontbakken? Worden die weer gewoon verkocht als afgelopen jaar, of nu anders? En het is wel makkelijk om overal een reservelont aan te maken, zodat het doorlont projectjes maken makkelijker gaat haha:)
- De doorlontbakken komen zeker dit jaar weer terug. Bij de doorlontbakken horen altijd twee lonten aan te zitten. Voor de normale cakes zal dit niet zo zijn.

En als bedrijf zelf. Want Het viel wel te merken dat Rubro Producten erg krap leverbaar waren. Door de grote vraag, Denkt Rubro aan zelf standige uitbreiding. Of zit er wellicht met een ander merk een samensmelting te komen. ( Hopelijk dan geen Gert van Breedschoten :)
Verder heb ik het volgende idee ook al op het royal topic aangegeven en zou dat hier nog is willen doen. Wat vind Rubro ervan. Om met winkels is te overleggen, Om via een online dealer sité het volledig rubro assortiment kunnen aanbieden. Zo ken ik een winkel vlakbij een klasgenoot van mij. Die zena Broekhoff. E.d heeft. Maar daarvan een gedeelte in de winkel hebben. En een groot aantal artikelen alleen internet Only.

- Via de site van Rubro www.vuurwerkshopper.nl kun je heel makkelijk de juiste dealer bij jou in de buurt vinden die verkoopt wat jij wilt hebben. Plannen om samen te gaan met een andere importeur zijn er niet. De producten die een winkelier heeft besteld heeft men ook gekregen. Alle winkeliers hebben ruim van tevoren de tijd gehad om voldoende te bestellen.

* krijgt Delicious Thunder een reservelont, en hoe gaan deze 2 versies volgend jaar aangeboden worden?
* de collectie begint behoorlijk uit te dijen; wat zijn de plannen qua nieuwe cakes/verdwijnen oudere cakes?
* wat waren jullie eigen ervaringen dit jaar met de kwaliteit van de producten, niet enkel vergelijkend met de eerste demo maar ook gewoon na de straatervaringen van freaks, vooral op de cakes met meer dan 15gram kruit per shot? Want dat viel volgens veel er niet altijd aan af te zien...
- De delicious thunder zal geen reserve lont krijgen. Wel zullen dezelfde versies komend jaar in 1 kant en klare verpakking worden aangeboden. Dit omdat afgelopen jaar niet altijd twee verschillende versies zijn meegegeven aan de klant. Wat er aan cakes zal verdwijnen is nog niet besloten.

RUBRO heeft in 2012 erg veel kritieken gekregen van forum leden , liefhebbers , winkeliers.
Uiteraard zaten er ook behoorlijk pijnlijke en/of opbouwende kritieken tussen.
Mijn vraag is: hoe staat Rubro tegen over de vaak heftige kritieken en uitspraken die ze na zich toe hebben gekregen.
Wat/en of gaat Rubro daar aan doen om het in de toekomst te voorkomen?.
Het was iig het jaar van Rubro
- Rubro is zich er zeker van bewust dat dit het jaar van rubro was. Men zal zeker met de kritieken aan de slag gaan want hiervan kan alleen maar lering worden getrokken.

hmmm de discussie over een vuurwerkverbod wordt ieder jaar weer gehouden . het lijkt er zelfs op dat die discussie steeds groter wordt .
hoe kijken jullie als importeurs tegen deze hele kwestie .
wanneer vinden jullie het tijd om in te grijpen en hoe gaan jullie dat aan pakken .
wat ik me trouwen ook sterk af vraag is, waarom de event cake no. 4 cake zo groot moet zijn .
is het dan niet veel goedkoper om deze lijn wat compacter te maken.
- Het consumentenvuurwerk is niet het grote probleem volgens Rubro. Dit is juist het illegale vuurwerk waar de overheid strenger tegen op zal moeten treden.
De event cake 4 is juist zo groot omdat het een waaier is die erg breed schiet. Kijk je naar alleen de onderkant, dan is de cake juist al heel compact. Maak je de cake nog compacter, dan heb je de kans dat de cake instabiel zal worden. Iets wat Rubro zeker wil voorkomen.

Een vraag die ik eingelijk aan alle importeurs stel, gaan jullie daylight vuurwerk ontwikkelen dit jaar?
Komt de secret salute salvo dit jaar terug ook al was deze voor slechts 1 winkel bedoeld(waarvoor veel dank Omepje:wink:)
- Rubro heeft geen voornemen om daylight vuurwerk te ontwikkelen. Naar de secret salute salvo is men aan het kijken of deze cake dit jaar ook geïmporteerd kan worden. Of dit daadwerkelijk gaat gebeuren heeft men nog niet besloten.

Rubro schoot vorig jaar per twee en één tegelijk maar omdat ze dicht op elkaar stonden kwamen ze toch in elkaars "veld".
Zou het dan niet beter zijn om eerst per 1 te schieten en daarna per 2, geeft ook een eerlijk beeld tegen over de klant.
- De schietlocatie is helaas zo smal dat de waaiers toch in elkaars beeld komen. Om dan de producten eerst per 1 en dan per 2 te gaan schieten gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren omdat dan een demoavond heel erg lan zal gaan duren en men ook nog de tijd wil nemen om met de winkeliers te spreken. Iets wat juist op zo’n demo avond een van de belangrijkste dingen is, naast het tonen van goed vuurwerk.

Ik heb als ik mij niet vergis in 2011 en 2010 digitaal contact gehad met Wim (via PM). Destijds was mijn vraag wat de plannen zijn omtrent het filmen van overige producten, naast de cakes. Denk hierbij aan pijlen en fonteinen. Er werd mij verteld dat het wel op de planning stond om van alles een film te maken. Hoe staat het hiermee? Tot op heden nog weinig beeldmateriaal gezien.
- Dit staat nog steeds op de planning. Moeilijkheid hierbij is echter het op beeld zetten van de pijlen. Deze mogen in Nederland niet zomaar worden geschoten.

Nieuwe cakes en grotere producten ben ik tot nu toe elk jaar erg tevreden over!! Wel viel het me op dat de kleinere producten zoals de fatal screamers en cobra-knallers erg tegen vielen of gevaarlijk presteerden wordt hier nog wat mee gedaan?
- De fatal screamer is niet de super gil pijl zoals deze was bedoeld. Alsnog is het echter een goede gilpijl. De cobra knallers zijn maximaal gevuld. Er zijn geen klachten over gevaarlijk presterende producten binnengekomen. Rubro is hier zeker benieuwd naar.

Tot zover het verslag. Wij willen Rubro wederom hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en alle nieuwtjes! Wij kijken alweer uit naar het volgende bezoek!

Bedankt voor het verlag dat je van ons bezoek aan Rubro hebt gemaakt.
Het was weer een interesante avond.
Ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe producten.

Vind het een mooi en helder verslag.
Echter heb ik wel 1 kant tekening die betrekking heeft op de Secret Salute.
Men heeft namelijk elke keer aangegeven dat er niets aan was verranderd,Ook na de vele klachten over het minder presteren.
Nu zie ik in het verhaal dat de aanpassing wel duidelijk was?
Waarom heeft men dit niet gewoon eerlijk naar buiten gebracht.
Nu waren vele members namelijk erg teleur gesteld en hebben winkeliers erg veel extra werk onder vonden door de vele annuleringen en aanpassingen in orders.

Verder ben ik wel weer reuze benieuwd naar de nieuwe producten.

gr

Dat kun je terug vinden in het laatste stukje tekst:

Wim zal vanaf dan alleen nog reageren op persoonlijke titel, dus niet meer namens Rubro. Dit om onduidelijkheden in de toekomst te voorkomen.

Bedankt voor het verslag Bas, leest lekker weg en geeft ook weer goed antwoorden op de gestelde vragen. Was weer een gezellige avond die de kriebels alweer extra heeft aangewakkerd!

@Marchel; waar het precies lag in de communicatie moeten we maar in het midden laten denk ik, duidelijk is dus wel dat Rubro er wat mee doet met de opmerkingen daarover, dat is het belangrijkste. :)

Duidelijk en goed verslag is er geschreven! Wat ik wel minder vind is Rubro zelf. Het verhaal over de Secret salute is ronduit belachelijk. Als een product is aangepast moet je dit gewoon zeggen, want dit is puur oplichting. Op demo's een goed product laten zien en dan gewoon het product aanpassen. De grote crackling wolk maakte dit product perfect. Nu is het gewoon een knalcake met simpele crackling. Jammer Rubro ik had van jullie veel beter verwacht.

Secret Salute aangepast, omdat die anders niet door de keuring kwam? Rubro bakt ze wel erg bruin!
Verder goed stukje over deze aanstormende importeur.

Ben benieuwd naar de nieuwe producten. Hoop dat dit jaar dan wel alles op tijd binnen is ivm vocht. Het blijft een vd betere importeurs.

En dat verhaal vd secret salute is idd wel jammer, er zat dus ook gewoon minder sas voor de crackling in, dat mag je dan ook aan de prijs merken vind ik , maar nee.

Super verslag weer! En tja zeg het toch maar,voortaan als mensen wat opmerken.kunnen ze wel is gelijk hebben,onderbuik gevoel heet dat.

Verslag is lekker leesbaar!

Jammer vind ik dat er nu toch staat dat er van te voren bekend was de Secret Salute is aangepast.

Wat ook niet helemaal zo werkt is het feit dat winkels geleverd hebben gekregen wat er van te voren besteld is. Als blijkt dat een product hard loopt wil je daar graag meer van kunnen kopen, het is dan teleurstellend voor een winkel om nee te moeten verkopen.

Moeilijk in te schatten hoeveel je verkoopt van een bepaald product, winkels met lef bestellen gewoon 200 karton van een bepaalde cake en verkopen er misschien maar 50 karton. Na de dagen heeft deze winkel dus 150 karton restant staan bij Rubro, hiermee had een andere winkel makkelijk bevoorraad kunnen worden. Of zie ik het verkeerd?

We zijn iig weer benieuwd naar het nieuwe spul dat dit jaar weer komen.

Altijd leuk om dit soort intervieuws te lezen, bedankt VWC en Rubro!

Echter blijf ik het raar vinden dat er bijna geen critiek wordt geaccepteerd aan de kant van Rubro. De antwoorden die zijn gegeven draaien deels om de vraagstelling heen. Zoals andere leden al aangaven is de SecretSalute toch aangepast terwijl Rubro hier niet voor uit kwam. Daarnaast weet iedereen dat er gevaarlijke producten waren, dit moet Rubro dan toch ook toegeven....?

Rubro blijft voor mij een top VW importeur die schitterende producten op de markt brengen. Maar ze moeten oppassen dat ze zich zelf niet te goed voordoen(lastig om uit te leggen). Vuurwerk blijft vuurwerk en kan dus in kwaliteit verschillen door diverse oorzaken. Ik neem aan dat de VW liefhebbers eerder willen horen dat een product aangepast wordt dan zij achteraf een product krijgen die niet voldoet aan de wensen.

En hoe zit het met de producten die niet volledig zijn uitgeleverd aan winkels. Zoals ik in bovenstaand interview lees is alles uitgeleverd waar komen deze berichten dan vandaan?

En @Rubro jullie ontwikkelingen zijn elk jaar zeer uniek, ik ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe producten.

ik was mijn vraag eigenlijk vergeten .
het is maar goed dat die bewaard is gebleven .
zo zie je maar weer de grote van een cake is lang niet bedoeld om iemand de ogen uit te steken .
dit is dus de handels wijze van rubro om de veiligheid te waarborgen .
verder een goed verslag om te lezen .
ik weet nog wel dat ik in 2008 voor het eerst over deze importeur las en dacht hey wat is dat .
en nu zijn ze niet meer weg te denken .
erg leuk om te lezen dat het zo goed met ze gaat .
keep up the good work :thumbup:

Fijn verslag Bastiaan, dankjewel.
Ze laten nog erg weinig los over nieuwe producten helaas, hoop dat de secret salute salvo zijn plaats als vast product tegemoet gaat zien:)

Verslag is lekker leesbaar!

Jammer vind ik dat er nu toch staat dat er van te voren bekend was de Secret Salute is aangepast.

Wat ook niet helemaal zo werkt is het feit dat winkels geleverd hebben gekregen wat er van te voren besteld is. Als blijkt dat een product hard loopt wil je daar graag meer van kunnen kopen, het is dan teleurstellend voor een winkel om nee te moeten verkopen.

Moeilijk in te schatten hoeveel je verkoopt van een bepaald product, winkels met lef bestellen gewoon 200 karton van een bepaalde cake en verkopen er misschien maar 50 karton. Na de dagen heeft deze winkel dus 150 karton restant staan bij Rubro, hiermee had een andere winkel makkelijk bevoorraad kunnen worden. Of zie ik het verkeerd?

We zijn iig weer benieuwd naar het nieuwe spul dat dit jaar weer komen.

Klopt helemaal :D

Jammer dat mijn vragen niet zijn voorgelegd aan Rubro :sad:

Complimenten aan Bastiaan voor het in elkaar zetten van dit verslag! :thumbsup: Mooi overzicht van de ontwikkelingen bij Rubro. Het bedrijf laat eigenlijk nog maar weinig los voor aankomend jaar, maar dat zag ik ook al bij het importeursbezoekverslag van Lesli. De jaren dat in juli de nieuwe producten al bekend waren, lijken voorbij! Ach, ik denk dat er wel wat mooie dingen in het verschiet liggen bij Rubro. Ze weten ons elk jaar weer te verrassen.

Secret Salute aangepast, omdat die anders niet door de keuring kwam? Rubro bakt ze wel erg bruin!
Ja, het lukt je alleen het eerste jaar om er 2,2 tot 2,3 gram flash in te stoppen. Het jaar erop moet je het op 2,0 gram houden, en laat je er minder crackling in stoppen om dat vervolgens de schuld te geven :rolleyes:

crackling mag ook niet op de grond komen he? :p
Maar blijft zonde inderdaad, was een prachtbak...nu is het een goeie cake, meer niet.

...De jaren dat in juli de nieuwe producten al bekend waren, lijken voorbij!...

En komen weer terug! Zie de Lesli-preview eind juni. Rubro was de afgelopen jaren degene die het demo-seizoen opende eind augustus, maar daar komt dus voor dit jaar in ieder geval verandering in. Ben benieuwd wat daar de gevolgen van zijn, o.a. voor Rubro. We zullen zien!

Back
Bovenaan