Bezoek aan Rubro Vuurwerk 10-10-2008

moontan

VWC lid
Op vrijdagavond 10 oktober 2008 waren wij te gast bij Rubro Vuurwerk in Wierden
Een nieuwe importeur, waar we in de loop van dit jaar al de nodige informatie van mochten ontvangen maar we hadden gezamenlijk afgesproken dat we zouden wachten met bezoek tot de lading vuurwerk uit China binnen was.
Hierdoor waren wij ook in staat om de voorraad dummies van de verschillende collecties te bewonderen.

img_9582.jpg

Het was een bijzonder gezellige avond geworden waarvan hieronder verslag:

Inleiding

Rubro Vuurwerk is een nieuwe importeur, maar heeft al eerder bestaan onder dezelfde naam.
Ooit in 1992 waren zij begonnen met vuurwerk te importeren. Ze verkochten toen o.a de First Class collection die later aan Hardix is overgedaan.
Na de vuurwerkramp in Enschede in 2000 is Rubro Vuurwerk gestopt, voornamelijk door de nieuwe eisen van wetgeving.
De Directie van Rubro wordt gevoerd door Karel en Ruud van den Broeke, vader en zoon.
De centrale opslag van het vuurwerk is in Almelo
De rest staat opgeslagen in Duitsland.

Het gesprek
Het gesprek met Ruud en Karel ging over uiteenlopende onderwerpen.
Allereerst kwam het beleid van de onderneming aan de orde.
Het beleid van Rubro Vuurwerk is er op gericht om goed vuurwerk te leveren tegen betaalbare prijzen. Het goede vuurwerk wordt gerealiseerd doordat Rubro meerdere malen per jaar naar haar fabriek in China afreist en zelf met voorstellen komt van gewenste effecten en samenstelling van de artikelen. Tijdens demoavonden laat men zich overtuigen of het vuurwerk naar wens is of niet.
Wat betreft de betaalbare prijzen kunnen wij het volledig mee eens zijn. Hiervoor hebben wij de prijzen van 2008 bekeken en geconstateerd dat deze prijzen lager liggen dan vergelijkbare artikelen bij andere importeurs.

Vervolgens kwam de vraag aan de orde wanneer er filmpjes te zien zijn van de producten
Hierop volgde het antwoord dat de website van Rubro binnen kort geupdated wordt en dat de filmpjes van de producten te zien zijn.

Daarna ging het gesprek over de dealers van Rubro Vuurwerk.
De huidige dealers bevinden zich allemaal in de omgeving van Twente:
Er zijn vestigingen in Almelo,Goor,Klazienaveen,Wierden,Hengelo,en Winterswijk
Rubro Vuurwerk probeert om jaarlijks 3 tot 4 dealers aan het netwerk toe te voegen.

Na het gesprek werden wij in de gelegenheid gesteld om op een groot videoscherm een aantal producten aan het werk te zien waaronder de volgende 3:
De Color Break een 20 schots pot voor slechts 8,50, blink/dahlia effect met harde burst
De Touch of Brocade 49 schoten, geweldig tempo en een prachtige finale
Crosette Queen: Rode crosette,s met Brocade: Supermooie cake
img_9674.jpg

Als afsluiting van deze bijzonder geslaagde avond hebben wij alle dummy,s bekeken, besproken en op foto gezet.

Wij danken Rubro Vuurwerk voor de bijzondere avond, de gastvrijheid, de informatie die we hebben mogen ontvangen en we spreken de wens uit dat de samenwerking van langdurige aard zal zijn.

Mike heeft maar liefst 82 foto,s gemaakt.
Ze zijn te bewonderen in ons fotoalbum
http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/browseimages.php?c=254&userid=

Laatst bewerkt:
Leuk verslag kijk uit naar de filmpjes en hoe was de 20 shots budget cake op film ben daar wel benieuwd naar mag/kan je er meer informatie over geven ?

bedankt voor het verslag :bye:

Mike (Mattenfreak) zal ook nog uitgebreid op dit bezoek terug komen maar 1 ding kan ik jullie al wel vast zeggen:
Het vuurwerk wat wij op video gezien hebben is steengoed. Rubro gaat voor mooi vuurwerk tegen een betaalbare prijs.
Die Colour Break van € 8,50 is daar een goed voorbeeld van.
Prachtige blink effecten met dahlia, hij heeft zoals gezegd 20 schoten maar vooral de burst is hard. Het zelfde geldt voor de meeste andere producten.
Karel en Ruud van den Broek zijn zelf vuurwerkliefhebbers in hart en nieren en gaan voor het mooiste van het mooiste.

Zeker een mooi verslag:D

Wij zijn er afgelopen maandag langs geweest. Leuke showroom, en het was zeker erg gezellig.

Wat denk ik nog niemand is opgevallen, is dat er geen romeinse kaarsen aanwezig zijn in het assortiment(op een paar kleine dingen na volgens mij)....Ze houden zelf niet zo van die dingen, dus hadden ze die er maar niet bij gedaan.

Verder was het leuk te zien wat er aan russisch vuurwerk daar stond in die fabriek. Ze zeiden ook...de armen kopen geen vuurwerk, en de rijken worden gewoon afgezet....:p Mooie goude papiertjes om de boxen, en zeer strakke ontwerpen. Leuk om dat ook eens te zien, al gaat het bij mij meer om de inhoud van de pot:p

Dat blok wat in die kist zit was trouwens voor een Poolse? klant van die fabriek. Ze hebben een dummie mee kunnen krijgen. Dat blokje zou het met 500 gram moeten doen, maar Rubro heeft deze niet in het assortiment. Dat blok moest 2 minuten duren, en schiet schot voor schot.

Achja dat even ter aanvulling wat ik zo weet:p

Jeroen, bedankt voor je verslag van jullie kant.
Wat is jullie mening over de kwaliteit van het vuurwerk?
Ik ben daar benieuwd naar
Wat een superaardige mensen trouwens he?
Zo gezellig je komt daar niet weg haha.

Dit was zeker een hele leuke avond Fred, je hebt het prima verwoord in het verslag. Voor ons een nieuwe importeur, wij zijn er nu voor de eerste keer geweest, maar het ontvangst was geweldig gastvrij. De koffie stond klaar, een gebakje erbij en direct heel leuk contact en een fijn informeel gesprek.

Het blijkt dat zoon Ruud voornamelijk de touwtjes in handen neemt, voor iemand van 20 heb ik daar diep respect voor, het is enorm veel en soms ook erg zwaar werk. Leuk feitje is o.a. ook dat Ruud de labels van de Masterline zelf heeft ontworpen, een zeer strak label en staat de producten erg goed.

Rubro is een bedrijf dat het lekker simpel wilt houden, toch hun producten goed aan de man wilt brengen en vooral een goede prijs-/kwaliteit nastreeft. Uit hun uitleg is gebleken dat ze aan de eerste 2 dingen zeker voldoen, kostenbesparingen horen daar ook bij door zoveel mogelijk zelf te doen zoals de labels, heel leuk om te zien. De prijs-/kwaliteit moet ik zelf nog ervaren, maar wat wij gezien hebben op film, zowel reeds bestaande als nieuwe artikelen, dat maakt mij érg blij hoor. :D

Hele fijne mensen, ontzettend gezellige avond met leuke verhalen, beelden waaronder ook foto's van begin jaren '90 toen Karel in China was, hele oude foto's van de echte Chinese pakketten uit de jaren '80 meen ik, geweldig!

Bij deze wil ik Karel en Ruud nogmaals hartelijk danken voor de fijne avond en de gastvrijheid, het was top!

:bye:

Zeker goede kwaliteit..Wat je bij Rubro voor 30 euro krijgt, krijg je bij andere groothandels voor min. 40 euro. Ik weet mijn winkel wel te vinden dit jaar(vorig jaar ook al wat gekocht daar..) Ik denk dat het in een ring van 100km wel de moeite waard is om te komen(als je genoeg vuurwerk koopt natuurlijk:p Bovendien loop je dan met vuurwerk, wat niet zoveel mensen hebben.

Naast de prijs, zaten er ook nog wat apparte producten tussen. Ze hebben o.a.. grotere bijtjes, en ufo balonnen:D

Inderdaad Jeroen, ze komen met wat nieuwe simpele artikelen die toch erg leuk zijn. Zo heb je de grote versie van een bij, een kort matje met dikke klappers, de spinnertjes die we kennen uit o.a. Duitsland, maar waar mijn interesse naar uit gaat zijn de maximaal gevulde crackling balls haha, simpel bedacht, maar ik kijk daar toch naar uit, de normale versie vind ik al lache. :D

img_9639.jpg

img_9651.jpg

img_9640.jpg

img_9650.jpg

was maandagavond zeker gezellig bij Rubro.
gebak met koffie gekregen en lekker gezellig een paar uur over vuurwerk 'nieuwtjes' praten en filmpjes kijken.
vorig jaar voor het eest vuurwerk gehaald bij Rubro(vuurwerkdiscount) maar de kwaliteit is gewoon meer dan top:cool:
en dat voor een erg goede prijs.
verder waren ze ook bezig om een verkooppunt te krijgen in enschede. (voor mij natuurlijk mooi,maar Wierden is ook goed te doen hoor)

wat me trouwens ook opviel was het plafond bij Rubro vuurwerk erg leuk met al die kleine lichtjes:cool:

rubroes2.jpg

dus mensen Rubro vuurwerk is zeker een aanrader en ze kunnen wel eens groot worden in de toekomst met vele verkooppunten.
laten we het hopen.:thumbup:

Zo ben weer terug samen met Damian (hij blijft pitten hier want laatste trein gemist voor hem)

Het was een zeer geslaagde bezoek, we werden goed ontvangen, gebak en fris aangeboden.
wat leuke beelden gezien op tv :) en verder zeer interessante beelden over china (fabrieken).

wil graag Rubro vuurwerk namens mijzelf zeer hardstikke bedanken! was hardstikke top!
namens Damian ook bedankt hij vondt het ook zeer gezellige avond bedankt rubro vuurwerk!

Bedankt Michael voor het verslag.
Wat vonden jullie van de producten?
Nog cake,s gezien die je er vond uitspringen?

Bedankt Michael voor het verslag.
Wat vonden jullie van de producten?
Nog cake,s gezien die je er vond uitspringen?

Wat me wel aansprak was voornamelijk de nieuwe omlabeling van MasterLine, ziet er echt strak uit mooi verwerkt.

Crosette Queen & High Tension (zoiets) die 2 cakes zijn echt uitspringers vindt ik.
verder hebben we ook aantal foto's gemaakt en stukje opname van de dummy's we gaan met de beelden reportage film maken zover ons lukt gaat goed komen.

het was echt gezellig met de 2 heren van Rubro :)

Hier ons verslag van bezoek aan Rubro Vuurwerk op 17 oktober 2008.

Vrijdag 17 oktober het beloofde ’n lange dag te gaan worden maar toch ook ’n zeer leuke dag , ik stond vroeg op om met het openbaar vervoer naar Michael (pyromaniac) toe te gaan .
Want we zouden eerst ’n bezoek brengen aan de Gelderse vuurwerkhal om vervolgens door te gaan naar wierden voor ’n bezoek aan rubro vuurwerk .
Dit liep uiteindelijk wat anders , de afspraak met de Gelderse vuurwerkhal ging niet door , en we moesten ons ruim 4 uur lang zien te vermaken, maar uiteindelijk konden we vertrekken met de trein naar wierden .
Zonder problemen kwamen we daar aan , maarja en dan , op ’n kaartje kijken , en maar gaan lopen , eerst links , toen werden we door ’n aardige mevrouw rechts op gestuurt, en uiteindelijk kwamen in de juiste straat .
En na ’n beetje moeilijk doen of het nou 6 of 6a was, kwam er ’n aardige kerel aanlopen die ons mee naar binnen nam, in het relatief kleine pand.
Dit bleek Ruud te zijn, en binnen zat Karel ons op te wachten met ’n gebakje en wat te drinken, vader en zoon runnen samen rubro vuurwerk.
De televisie werd aangezet en we konden genieten van kwalitatief zeer goede producten , en unieke beelden uit China .

normal_Afbeelding_013_copy.jpg

Momenteel hebben ze 6 verkoop punten van hun collectie’s , maar er zijn nog ’n aantal onderhandelingen bezig, ze proberen dan ook elk jaar 3 a 4 dealers erbij te krijgen .
Hun showroom was klein maar goed ingericht, onder andere dummy’s shells van 1,5 tot 16 inch, en ’n prof blok, ‘n mooie televisie, en hun producten van masterline, rubro pyro, gold selection .
Je kon zien dat er veel aandacht is besteed aan de labels , vooral masterline en rubro pyro sprak ons erg aan .

normal_Afbeelding_007_copy.jpg

normal_Afbeelding_006_copy.jpg

Hun assortiment is erg veelzijdig , van single shots , pijlen , pakketten en fontijnen , tot budget potjes van 8 euro en dikke 500 grammers .
De prijzen zijn zeer laag en ze hebben actie’s die je nergens anders tegenkomt .

normal_Afbeelding_005_copy.jpg

normal_Afbeelding_020_copy.jpg

Om 9 uur moest ruud weg, en wel naar ’n cursus Chinese taal, hahaha denk je klaar te zijn met vuurwerk om 9 uur s’avonds terwijl je al de hele dag bezig ben , maar nee hoor , gewoon weer verder , zo fanatiek heb ik ze zelden meegemaakt , prachtig gewoon.

Wij bleven nog even , en het bleef tot aan de laatste minuut gezellig , afscheid genomen en we konden terug kijken op ’n zeer leuke en gezellige avond .
Maarja zie dan maar weer thuis te komen , volgens de conducteur kon ik de laatste trein naar s’-hertogenbosch , nog hebben , maar niks was minder waar, dus heb ik maar bij Michael geslapen, de volgende ochtend ben ik terug gegaan naar Den Bosch.

wij danken de mannen van Rubro Vuurwerk hartelijk, voor de gastvrijheid, de informatie en hopelijk tot ziens.

Momenteel is ons foto album offline i.v.m. wat aanpassingen dus meer foto's kunnen binnenkort bekeken worden!

Je gebruikt wel heel veel kommas in een zin.

Mooie labels verder van Rubro, zien er gaaf uit.

Leuk verslag Pyromaniac. Precies dezelfde sfeer zoals wij dat ook hebben ervaren.
Heb je trouwens gemerkt dat ze momenteel bezig zijn om hun films online te zetten?
Daaraan kun je goed zien dat ze goede kwaliteit leveren.

Leuk verslag Pyromaniac. Precies dezelfde sfeer zoals wij dat ook hebben ervaren.
Heb je trouwens gemerkt dat ze momenteel bezig zijn om hun films online te zetten?
Daaraan kun je goed zien dat ze goede kwaliteit leveren.

Ja klopt ze hebben ons ook verteld van dat ze bezig waren met de nieuwe films, ben zeer benieuwd naar :bye:

Back
Bovenaan