Het is alweer een lange tijd geleden sinds ik beloofd had om nog een en ander aan te passen. Ondertussen heb ik dat wel gedaan, dus zo is het stuk "af". Ben benieuwd of er nog aan/opmerkingen zijn die ik er in kan werken, dit mogen natuurlijk ook tekstuele dingen zijn!
Probeer te mijden "echter" als opening te gebruiken. Officieel is dit niet mogelijk.

Je hebt er ook twee keer zijn staan. Ik zou zelf het volgende doen.
De laatste jaren zijn er echter veel lobbyisten die trachten de vuurwerktraditie te laten verbieden, waarmee niet-feitelijke argumenten zijn gemoeid. Daarmede wordt populistische media-aandacht gebruikt om de mening van de anti-vuurwerklobby op te dringen aan de bevolking. Deze aandacht is niet representatief opdat er een minderheid van de bevolking daadwerkelijk tegen vuurwerk is. Overigens wordt er door de media gretig gebruikt gemaakt van de vuurwerk taboe om meer lezers te vergaren. In deze nieuwsberichten worden bovendien verkeerde termen benoemt en wordt er geen eerlijk, representatief beeld neergezet over de vuurwerk gedachte, gezien het feit dat berichten slechts negatief en vanuit één kant belicht worden.
Echter zijn er de laatste jaren
zijn veel lobbyisten
aan de gang om het vuurwerk te laten verbieden,
waarbij oneerlijke
, niet op feiten gebaseerde media-aandacht niet geschuwd is en vaak gebruikt wordt om de mening van de anti-vuurwerklobby
door te drijven. Veel nieuwsberichten worden alleen van de negatieve kant belicht
, worden alleen van de verkeerde kant bekeken en gebruiken verkeerde termen.
Volgens mij is hier het meeste uit, wel super dat je de tijd genomen hebt om dit betoog te schrijven. Ik geniet er echt van! Ik wil morgen ook nog wel even een paar formuleringen veranderen.