Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik regel ook mn eigen boel wel, om mijn vuurwerk bij elkaar te sprokkelen heb ik bewust mijn voorschotten van stroom en warmte goed hoog staan. Krijg altijd een lekker bedrag terug en dan beetje bijleggen nog.

Vind het ook leuk om vuurwerk weg te geven, de kleinkinderen en mensen die het goed kunnen gebruiken breng ik altijd iets kleins.
De laatste jaren doe ik het wel wat rustiger aan, maar ik geniet er niet minder om eigenlijk.
Mooi gebaar super !

Alles zelfs, zodat niemand met me kan bemoeien

Hier hetzelfde, 1 seizoen collectie met een dorpsgenoot gesplit financieel gesplit maar dat leverde mij teveel praktisch onhandig gedoe op. Stooklocatie/planning moest meerdere worden gewijzigd, mijn familie wou hij niet bij hem thuis hebben etc. etc.

Ik hou de controle over de mooiste avond van het jaar liever zelf, dan maar ook financieel. :wink:

Vriendengroep legt altijd wat bij, levert meestal €100-200 op een budget van 1000,-
Blijft toch erg fijn dat mensen ervan genieten en dat ook laten zien financieel, al was het maar een paar tientjes

Ik betaal altijd alles zelf , daar staat tegenover dat de straat ook absoluut zijn aandeel levert!
Dat zorgt altijd voor een enorme diversiteit aan keuzes en smaken aan boxen en natuurlijk enorm veel en mooi vuurwerk

Sinds dit jaar de collectie samen met de buurman delen. Hij is ook enorm liefhebber alleen de beurs iets anders. Samengesteld gezin met 6 Kids. Ik bestel alles en betaal eerst. Dan betaald hij wat terug. Aardige collectie bij elkaar dit jaar, vooral kwa boxen. Nog even wat losse cakes en 1 of 2 boxjes en dan schluss. Oja en nog een bult cat 1 voor 8 Kids haha

Ik betaal altijd alles zelf voor het deel dat ik in m'n project pomp. En dan kijk ik altijd bij de vrienden/familie of dat hun nog iets willen kopen en dan leg ik een mooi deel bij. Bijvoorbeeld samen een leuke compound om af te steken. Vaak leg ik dan extra bij, zodat ik nog een compound van mn reservelijstje af kan tikken.

Een vriend van mij heeft ooit iets mega doms tegen mij gezegd. Deze vriend koopt zelf (als hij het niet met mij viert) last minute voor de volle mep een compoundje op de laatste losse-verkoop afhaaldag. Toen andere vrienden geld bij elkaar wilden leggen om samen wat te kopen zei hij: "Nee ik leg niet bij, jij hebt al genoeg, ik kijk daar wel naar". :frusty: Nou, echt waar, ik was over de zeik, haha. Het boeit mij niet als je niet wilt meedoen, die vrienden heb ik ook, maar dit is gewoon onbeschoft en hypocriet. Tot zover mijn mededeling :handsup:

Ik betaal altijd alles zelf, tenzij mijn broer langskomt, dan geeft ie op de avond meestal iets van €200,-. Op een bedrag van €1500+ is het een klein deel, maar het gaat om gebaar. Maar ik ga er nooit vanuit dat hij het geeft en dan is het voor mij een meevaller.

Ik betaal zo goed als alles zelf. Sowieso is er niemand die mee wil betalen, maar dat zou ik ook eigenlijk niet willen. Nu zoek ik gewoon lekker alles uit wat ik zelf mooi vind zonder na te hoeven denken of het wel iets is wat een eventuele 'sponsor' ook mooi vindt.

Wel zoek ik sinds 3 jaar samen met m'n vriendin een leuke box uit waar zij dan €25 aan meebetaald.
En, niet te vergeten, ik krijg de auto van m'n ouders tot mijn beschikking voor het ophalen, inclusief de nodige liters benzine. Uiteraard wel alleen als ik het ook bij hun kom vieren, maar dat doe ik maar al te graag want dat blijft toch het allergezelligste.

Ook hier helaas geen sponsor. Degenen met wie ik ga vieren hebben ook geen idee van de hoeveelheid en de bijbehorende kosten. Dat is prima, zij zorgen voor andere zaken op oudjaarsavond zoals de locatie, het eten, vuurtonnen etc. Het is mijn keuze om mijn geld aan het vuurwerk uit te geven en zo heeft ieder z'n aandeel.

Ik betaal alles zelf, maar daar heb ik geen problemen mee. Het is mijn hobby en dat anderen ervan mee genieten is juist deel van de lol.

Eten, hapjes en drankjes hoef ik me dan weer geen zorgen over te maken.

De laatste jaren probeer ik wel iemand mee te laten betalen omdat hij zelf van alles koopt (gewoon in de winkel voor volle prijs) dus die probeer ik over te halen dan gewoon het geld aan mij te geven maar hij koopt toch liever zelf...ook goed :handsup:

Sommigen weten inderdaad werkelijk niet wat ze missen door geen gebruik te maken van freakacties inderdaad. Maar uit het oogpunt van winkeliers mg het wat mij betreft prima onbekend blijven! :wink:

Ik betaal alles gewoon zelf ja. En vaak krijg ik achteraf of soms zelfs vooraf wat geld om iets te bekostigen voor de straat of van vrienden waar ik het vier. Dekt bij lange na de kosten niet, maar dat hoeft ook absoluut niet, gaat om het gebaar :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan